Sv: Inte föräldraledig alls
Jag tycker att det här är både underbart och fruktansvärt
Underbart på det viset att hon kräver att hänsyn tas till hennes bebis även i jobbet men fruktansvärt för jag undrar hur mycket lugn och ro de får att lära känna varandra.
När sonen föddes var jag hemma i tre månader, sedan började jag skolan och han var med mej i skolan i två månader.
När han var fem månader började hans pappa vara hemma och tog då ut fp fem dagar i veckan och jobbade ibland extra på helgerna och även på alla lovdagar.
Jag hade en pump i skolan så jag pumpade ur varje lunchrast.
När sonen var 13 månader så var jag klar och jag var hemma igen och tog då ut två-tre dagar i veckan. När han var ca 19 månader blev jag sjukskriven pga hotande förtidsbörd med lillasyster och pappan var hemma först på halvtid och sedan på heltid med tillfällig föräldrapenning.
Jag fick/kunde inte gå upp ur sängen eftersom värkarna startade direkt, jag var då i vecka 20 ungefär.
När lillasyster föddes blev jag sjukskriven vilket var brukligt då när man hade snittats och hade barn på neontalen. Jag hade kunnat ta bebis på armen och gått och jobbat dagen efter om hon inte hade varit prematur och behövde kuvös. Rent kroppsligt mådde jag jättebra, det syntes inte ett spår utanpå kläderna av graviditeten, jag hade inte ens mage.
Pappan fortsatte vara hemma först med tillfällig fp och sedan hans tio dagar uppdelade på två veckor, alltså fem dagar i veckan. Dottern var nästan 7 veckor när han började jobba igen eftersom hon fick stanna på sjukhuset ett tag och då var jag ju också sjukskriven.
Jag tog ut 3 dagar i veckan av fp och tanken var att han skulle vara hemma när hon blev äldre men när hon var runt 9 månader var vårt förhållande över och vi gick isär istället. Hans snack om andra blev för mycket tillslut
Pappan var väldigt trött på att vara hemma och jag ville få chansen att få vara hemma helt under bebistiden därför skulle han vara hemma senare.
Jag tog ut fp fem dagar i veckan från hon var 9 månader tills hon var 17-18 månader då dagarna var slut och sedan började jag jobba igen.
Vi "fick" ju många extra dagar eftersom jag blev sjukskriven, annars hade dagarna tagit slut tidigare.