Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det trodde jag med och det låg jag och tjatade om också.
Jag önskar att någon hade kunnat berätta att det inte alls var så himla KUL att bli förälder. Visst, jag älskar min son över allt annat, men jag kan inte påstå att jag tycker att det är särskilt roligt att umgås med honom konstant.
Jag önskar att någon hade kunnat berätta att det inte alls var så himla KUL att bli förälder. Visst, jag älskar min son över allt annat, men jag kan inte påstå att jag tycker att det är särskilt roligt att umgås med honom konstant. Jag njuter inte av att bära på honom jämt, sitta på golvet och leka med mobiltelefoner som pratar etc. Jag trodde i min enfald att jag skulle komma att uppskatta det, eftersom det var just mitt eget barn.
Sen blev jag lite smått förvånad över att det på sätt och vis tar över hela ens liv. Att man får planera allt efter sonen, oavsett vad det är. Att det inte alls går att vara särskilt spontan längre. Och att man alltid, alltid, alltid kommer för sent
Jag önskar att någon hade kunnat berätta att det inte alls var så himla KUL att bli förälder. Visst, jag älskar min son över allt annat, men jag kan inte påstå att jag tycker att det är särskilt roligt att umgås med honom konstant. Jag njuter inte av att bära på honom jämt, sitta på golvet och leka med mobiltelefoner som pratar etc. Jag trodde i min enfald att jag skulle komma att uppskatta det, eftersom det var just mitt eget barn.
Modern epidural ska inte försvaga värkarbetet.
"Men det KAN inte vara så här!!! De SA faktiskt på profylaxkursen att det inte ÄR så här !!!"
Men gud. Det visste jag inte att det kunde vara så. Jag trodde de gick i vågor
mina var riktiga värkar - jag öppnade mig från 4 resp. 3 cm till fullt öppet på bara ett par timmar - det gick undan!!Jag fick också värkar utan uppehåll, de kallas ofta för pinvärkar.
Jag skulle känna mig mer bekväm om du skrivit "modern epidural försvagar inte värkarbetet" istället för "ska inte"
mina var riktiga värkar - jag öppnade mig från 4 resp. 3 cm till fullt öppet på bara ett par timmar - det gick undan!!
...
Jag blev överraskad över de enormt starka känslorna jag fick för mitt barn. Det var plötsligt så självklart att den här lilla människan skulle jag dö för, utan att ens fundera på saken.
mina var riktiga värkar - jag öppnade mig från 4 resp. 3 cm till fullt öppet på bara ett par timmar - det gick undan!!
En sak som förvånar mig och som jag ofta tänker på är att den där lilla bebisen som hamnar på ens mage, alldeles varm, skrikig och klibbig, faktiskt kommer att bli större Och Elin, hon vart ju en liten bebis alldeles nyss, vart tog den vägen??