Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*Att man spyr som en gris när man föder barn
*Att det faktiskt går att få panik under en förlossning
Åh. Här är det tvärtom. Vi är helt nykära min man och jag och helt förvånade över vilken söt bäbis vi lyckats producera!
Det känner jag inte igen det minsta ! Och då var jag ändå ensam med tvillingar !
Tvärt om, jag hade urkul och sannerligen inte livet on-hold under deras småbarns-år. Å andra sidan så fanns inte å stora spänningar på den tiden om vad man gjorde och inte med sina barn. Mina barn var med på det mesta.
Jag spydde av lustgasen.. MASSOR..
Jag hotade med att hoppa ut genom fönstret om dom inte skar upp mig, förlossningen här ligger på 8: de våningen. Tur att dom hade lås på fönstrerna. Vid detta laget låg mina värkar runt 30 på CTGn, om jag hade vetat vad som skulle komma så hade jag nog inte gnällt då. Vid detta laget övertalade barnmorskan mig att ta EDAn och efter det var allt som en dröm. Tills efter snittet och jag började blöda... :smirk: Efter det var allt fortfarande som en dröm eftersom jag hölls nerdrogad...
Det beror väl kanske på vad man har för inställning!?
Jag är beredd på att sätta mitt liv lite on hold för tillfället! Annars hade jag ju inte velat ha barn om jag inte velat göra något annat!
måste lägga till en sak...
Jag va orolig för själva "klämma ut momentet". Men...
Jag har aldrig varit så lättad när krystvärkarna kom. ÄNTLIGEN va pinan över!!!
Det sved som eld, men det gick inte att jämföra med dom förbannade värkarna.
- Det faktiskt inte var så farligt att gå på toa som jag trott!!! Var _nästan_ helt smärtfritt! Hade förväntat mig det värsta.
CTG:n kan inte stämma!
Jag kunde ha värsta värken å den visade typ 4-5. å så kunde den ligga på över 100 utan att jag hade nån värk.
Men bm sa att den kunde visa fel
Den där CTGn blev jag skitstressad av.
Sköterskan och min man stod och läste och sa: "nu är den på 20 så nu kan du inte ha så ont....nu är den på 34..."
Jag kunde inte känna nån skillnad och blev förbannad på att DOM skulle tala om för mig hur ont JAG hade. Jag hade lika ont hela tiden oavsett vad den stod på så tillslut tog de bort den!!!