Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Är lite ledsen. Skulle vända på en torvbal och tog emot på något vis med magen och det gjorde så fruktansvärt ont.
Hoppas det gick bra för den lilla. Känns inte alls bra att jag ska skada det :cry:

Jag vet om två som gjort rejäla avramlingar som gravida (en från en rätt hög häst) och det hände ingenting. De är som samt väl inpackade.

Inser att jag blivit fjompig :o
Hade egentligen tänkt rida ut nu på morgonen men det tog emot så mycket för blåser som tusan. I vanliga fall hade jag kunnat ta en kortare sväng oavsett. Ingen nederbörd och varmt. Men jag är osäker på hur min kropp klarar av plötsliga rörelser. Som att hästen hoppar åt sidan. Är rädd jag ska få sån kramp igen.
Får kramp bara av att jag nyser och vill helst undvika sånt från hästryggen 😞

Inser att jag blivit fjompig :o
Hade egentligen tänkt rida ut nu på morgonen men det tog emot så mycket för blåser som tusan. I vanliga fall hade jag kunnat ta en kortare sväng oavsett. Ingen nederbörd och varmt. Men jag är osäker på hur min kropp klarar av plötsliga rörelser. Som att hästen hoppar åt sidan. Är rädd jag ska få sån kramp igen.
Får kramp bara av att jag nyser och vill helst undvika sånt från hästryggen 😞

Är väl inte konstigt om det är annorlunda både fysiskt och psykiskt, dessutom är ju hård blåst farligare att ge sig ut I, helt rimligt tycker jag 🤗.

Var är det farliga med blåst? Det är ju inte en orkan och helt ärligt @karamelldrottningen är bara gravid inte sjuk.
Att vara gravid är inte att vara sjuk, men att vara gravid innebär en hormonell påfrestning, en kroppslig förändring som många upplever jobbig, en orimlig noja för att något ska hända, att man plötsligt är föremål för alla goda råd och tyckanden som andra vill uttala sig om osv osv. Vill ts inte rida ut i blåst pga obehag/rädsla för sammandragningar så är det en helt rimlig anledning att låta bli. Utan att det för den sakens skull skulle vara farligt..
Ts; jag cyklade omkull ordentligt i v.25, bröt handen bl.a., ingen fara för barnet :) vilket var precis vad alla sa också.

Var är det farliga med blåst? Det är ju inte en orkan och helt ärligt @karamelldrottningen är bara gravid inte sjuk.
Helt enkelt på grund av hur hästen är givetvis! Vissa är mer reaktiva än andra vid stormande och träd som kan falla, är det nygallrat osv som hos oss är det rätt självklart att träd kan falla vid 20-23 m/s som vi haft, även döda träd av barkborren...Nej man är inte sjuk av att vara gravid men man kan många gånger vara handikappad- tyvärr sett det själv och det är faen inte kul alltså, säger inte att Karamellen är det/har sådana besvär- jag svarade utifrån att det verkligen är rimligt att vara försiktigare vid en graviditet om hon upplever de känslorna, helt förväntat enligt mig i varje fall, och många tycker nog samma.

Jag mår annars bra :)
Tröttheten sitter i dock men gör ju ändå saker. På dagarna är det lugnt utan det kommer lite senare. Tror att järntillskotten börjar verka faktiskt. En viss skillnad möjligen.
Och känner av liten som håller på i magen :D
Sjukt märklig känsla ändå! Och häftigt 😍
Har hört många som säger att de varit trötta första tredjedelen av graviditeten, men att det avtagit sedan. Så kan ju vara både den effekten och järntabletterna! :) (själv blev jag superenergisk under första delen av graviditeten - inte lika vanligt men en del människor reagerar tydligen så på hormonerna...)

Dagens fråga var enkel. Saknar inte alkohol alls. Oerhört skönt att slippa det!
Och jag har passerat 10 månader nykter nu sen några dagar. Så inte så långt kvar till ett år som en nykter karamell 🍬:D

IMG_9894.webp

Upp som en sol ☀️
Ner som en pannkaka 🥞

Det är som att något måste straffa mig. Efter en fantastisk helg då ska jag få veta hut.
Varför?
Varför kan livet inte bara få vara bra?
Varför detta elände? Denna misär?
Blir tokig snart.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 625
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 225
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 049
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka