Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Barnmorskan ville förresten skicka mig vidare eftersom jag uppfattades inte må så bra och så gör de tydligen med vissa. Hon ville bolla med läkare om ev läkemedel mm. Jag har läkemedel redan.
Men jag vet inte. Jag är van att må skruttigt. Samtidigt kanske det är bra? Att få mer hjälp?
Det är väl klart att det är bra med mer hjälp. Ta emot det du erbjuds :) !

Känns som om det är massor inne i mig nu. Känslor. Vet inte om jag är glad eller ledsen.
Nervös är jag definitivt! Ska träffa mamma imorgon.
Känner att jag vill och borde vara bättre. Helst perfekt. Är så ledsen att hon inte har en bättre dotter.
Jag ska verkligen göra mitt bästa imorgon.
Jo är ledsen. Definitivt inte glad.
Önskade hon kunde vara stolt över mig.
Är så misslyckad. Nej så får jag inte tänka men det känns så.

Känns som om det är massor inne i mig nu. Känslor. Vet inte om jag är glad eller ledsen.
Nervös är jag definitivt! Ska träffa mamma imorgon.
Känner att jag vill och borde vara bättre. Helst perfekt. Är så ledsen att hon inte har en bättre dotter.
Jag ska verkligen göra mitt bästa imorgon.
Jo är ledsen. Definitivt inte glad.
Önskade hon kunde vara stolt över mig.
Är så misslyckad. Nej så får jag inte tänka men det känns så.
Behöver du träffa mamma? ❤️

Ja visste inget om spädbarn och är inte en sån som gillar bebisar. Hade aldrig bytt blöja eller så.
Men tyckte aldrig att det kändes konstigt, en till i flocken bara. Jag läste lite och gick på känsla och det löste sig bra.
Jag hade heller aldrig bytt blöja innan! Råkade nypa min son i pungen det första jag gjorde när jag skulle torka rent trecket (heter det så?) så han började illvråla 😅🙈 Minns att jag tänkte så himla typiskt att vi börjar såhär 😜😂

Jag hade heller aldrig bytt blöja innan! Råkade nypa min son i pungen det första jag gjorde när jag skulle torka rent trecket (heter det så?) så han började illvråla 😅🙈 Minns att jag tänkte så himla typiskt att vi börjar såhär 😜😂

Haha stackars lille pojk 😅 .Den första avföringen heter så tror jag! Haha min mor vart närmast spyfärdig av just det när hon skulle byta första gången på mig men man måste ju få va oerfaren i början eller hur! ❤️

Tänker på videon där en mamma sprayar ned hela barnet med talk/puder och skrattar till och säger något i stil med "vi har hela livet framför oss du och jag" med kärleksfull och fnittrande röst.❤️
Själv lyckades jag halvt dränka mitt stackars kusinbarn med välling första gången jag skulle ge henne flaskan 🤷 tänker att det tillhör.

Hittade videon!

@miumiu @Fjordfrälst den första avföringen heter barnbeck eller mekonium (eller bara tarmbeck, men det används mest för samma sak på djur tror jag).

@karamelldrottningen jag hade noll erfarenhet och noll intresse av spädbarn när min dotter föddes för snart 25 år sen. Hade aldrig behövt ta hand om eller ens byta blöja på ett så litet barn. Lyckligtvis kräver de inget avancerat heller. Man måste såklart vara försiktig med en så ny och liten människa - se till att ha stöd för huvudet när man lyfter/bär osv, men det tyckte jag kom av sig självt, det var inget jag aktivt behövde tänka på. Amningen får man hjälp med på BB om man ber om det och blöjbyten är ju inte så avancerade direkt :D I övrigt är det en del trial and error och man får testa sig fram till vad som funkar med ens eget barn och en själv (båda är ju individer som kan tänkas ha preferenser). Jag tyckte aldrig att spädbarnstiden var sådär fantastisk eller ens särskilt rolig även om jag älskade mitt barn från första stund, men den "transportsträcka" som jag tyckte att graviditet och spädbarnstid var har vägts upp av allt som kommer sen :) Roligast var nog tonårstiden eller tiden som är nu - med en ung vuxen dotter som snart är klar med sin yrkesutbildning och ska prova vingarna som egen företagare!

@miumiu @Fjordfrälst den första avföringen heter barnbeck eller mekonium (eller bara tarmbeck, men det används mest för samma sak på djur tror jag).

@karamelldrottningen jag hade noll erfarenhet och noll intresse av spädbarn när min dotter föddes för snart 25 år sen. Hade aldrig behövt ta hand om eller ens byta blöja på ett så litet barn. Lyckligtvis kräver de inget avancerat heller. Man måste såklart vara försiktig med en så ny och liten människa - se till att ha stöd för huvudet när man lyfter/bär osv, men det tyckte jag kom av sig självt, det var inget jag aktivt behövde tänka på. Amningen får man hjälp med på BB om man ber om det och blöjbyten är ju inte så avancerade direkt :D I övrigt är det en del trial and error och man får testa sig fram till vad som funkar med ens eget barn och en själv (båda är ju individer som kan tänkas ha preferenser). Jag tyckte aldrig att spädbarnstiden var sådär fantastisk eller ens särskilt rolig även om jag älskade mitt barn från första stund, men den "transportsträcka" som jag tyckte att graviditet och spädbarnstid var har vägts upp av allt som kommer sen :) Roligast var nog tonårstiden eller tiden som är nu - med en ung vuxen dotter som snart är klar med sin yrkesutbildning och ska prova vingarna som egen företagare!

Aaaah!

Har funderat över hur det egentligen gick igår. Först kändes det inte alls bra. Var nervös och kände bara att det var för mycket av allting. Började gråta vid något tillfälle fast jag hade bestämt mig för att inte göra det 🙄
Men så här nu efteråt gick det nog ändå ok.
Hon var inte på någon stridslust utan mer villig att prata och hon berättade att hon blev chokad först. Sen pratade vi inte så mycket om barnet eller graviditeten utan om helt andra saker. Och det kändes skönt för mig.
Hon var mer som hon brukar vara.

Det rullar på.
Men en sak som stör mig mycket är hur oerhört kvällstrött jag blivit.
Jag har alltid varit rätt pigg på kvällarna hela mitt liv. Gjort saker mm. Men nu går det knappt. Eller ja det går så länge jag tvingar mig själv att hålla igång men så fort jag slappnar av en stund så kommer en enorm trötthet.
Jag gör ju saker på dagarna men hade gärna gjort mer på kvällarna också. Nu känner jag att jag knappt vågar planera in saker kvällstid.
Inte om det ska kännas som att klockan är betydlig mer när hon bara är runt 21.
Känner redan nu att den där tröttheten börjar komma. Och då är klockan bara ca 19:30
Det känns verkligen inte ok!
Ska jag bli en sån där tråkig människa som är helt död när kvällen kommer :crazy:😞
Klart jag kan tvinga mig själv att göra saker men känns inte kul gå runt och gäspa och helst vilja lägga sig och sova.

Det rullar på.
Jag har alltid varit rätt pigg på kvällarna hela mitt liv. Gjort saker mm. Men nu går det knappt. Eller ja det går så länge jag tvingar mig själv att hålla igång men så fort jag slappnar av en stund så kommer en enorm trötthet.
Jag gör ju saker på dagarna men hade gärna gjort mer på kvällarna också. Nu känner jag att jag knappt vågar planera in saker kvällstid.
Känner redan nu att den där tröttheten börjar komma. Och då är klockan bara ca 19:30
Ska jag bli en sån där tråkig människa som är helt död när kvällen kommer :crazy:😞
Klart jag kan tvinga mig själv att göra saker men känns inte kul gå runt och gäspa och helst vilja lägga sig och sova.
Är det inte minst sagt typiskt att vara trött när man är gravid?

Det rullar på.
Det är ju för att du är gravid. Inte för att du har blivit tröttare huxflux. Sen kommer ju bebisens sömnvanor, eller brist därpå, ha potential att göra att du är trött ett tag till.

Är lite ledsen. Skulle vända på en torvbal och tog emot på något vis med magen och det gjorde så fruktansvärt ont.
Hoppas det gick bra för den lilla. Känns inte alls bra att jag ska skada det :cry:

Du, ta det lugnt! Den lille är rätt väl skyddad där inne än så länge! När mamma var hyfsat höggravid med mig blev hon stångad av en ko och det hände ingenting, så försök slappna av ❤️.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 625
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 224
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 047
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka