Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Skulle behöva ha semester från mig själv.
Haft sug på vin och gin och tonic.
Kanske för att det står ett gäng flaskor hemma? Jag ska inte ens ha sånt skit alls :arghh:
Jag ORKAR INTE se dem!
Det är fint väder och nej såklart jag dricker inte men suget. Suget håller på göra mig fullständigt tokig.
Hade jag inte varit gravid hade nog ett återfall varit extremt nära nu :cry:
Häll ut eller be någon ta bort dom nu. Inte något du ska ha hemma alls, speciellt inte när du dessutom är gravid.

Skulle behöva ha semester från mig själv.
Haft sug på vin och gin och tonic.
Kanske för att det står ett gäng flaskor hemma? Jag ska inte ens ha sånt skit alls :arghh:
Jag ORKAR INTE se dem!
Det är fint väder och nej såklart jag dricker inte men suget. Suget håller på göra mig fullständigt tokig.
Hade jag inte varit gravid hade nog ett återfall varit extremt nära nu :cry:
Häll ut dem. Sa du "ja, tack" till extrahjälpen som barnmorskan erbjöd dig?

Varför klarar du inte att hälla ut? Du ska ju inte ha flaskorna till någonting, så varför behålla?
Jag vet inte är helt slut mentalt. Orkar inte ta beslut. Det enda jag kan besluta om är den närmaste tiden. En timme och så framåt. Men jag hade hoppats att allt varit uppdrucket i helgen så hade det fått vara en parantes.
Men nu är det en oöppnad vinflaska kvar och lite kvar av bag in boxen. Några öl plus gin.
Varför måste jag ta beslut om allting för? Varför måste de öht existera i min direkta närhet?
Bara orkar inte just nu nånting. Massa annat också men känner att detta är lite som en bägare som rinner över

Om du inte häller ut dem kommer du dricka upp dem och skada ditt barn. Nu valde du att behålla barnet trots att du var så ny i din nykterhet och då finns faktiskt inte "kan inte" längre. Det är bara att göra. En bläcka och ditt barn riskerar leva med livslånga hjärnskador och handikapp. För att du inte kan hälla ut sprit i vasken? Det är riktigt vidrigt beteende

Jag vet inte är helt slut mentalt. Orkar inte ta beslut. Det enda jag kan besluta om är den närmaste tiden. En timme och så framåt. Men jag hade hoppats att allt varit uppdrucket i helgen så hade det fått vara en parantes.
Men nu är det en oöppnad vinflaska kvar och lite kvar av bag in boxen. Några öl plus gin.
Varför måste jag ta beslut om allting för? Varför måste de öht existera i min direkta närhet?
Bara orkar inte just nu nånting. Massa annat också men känner att detta är lite som en bägare som rinner över
Tror du behöver ett par möten eller flera, det låter som att du balanserar på en vääääääääldigt slak lina.

Ring då genast den person (jag förutsätter att det inte var du) som köpte och ställde spriten hos dig.
Be personen omedelbart hämta sin sprit.

Fast du har ju faktiskt tagit beslutet att du vill ha det här barnet. Det här barnet förtjänar att få det bra, och det innebär att du är nykter. Vissa beslut MÅSTE du fatta nu när det inte bara är för dig, du beslutar faktiskt för två. Du har inte lyxen att inte kunna fatta vissa beslut längre. Se till att bli av med alkoholen, antingen att någon hämtar den eller att du häller ut den.

Får hjälp imorgon kväll med avlägsning av drickor. Känns bättre än att kasta. Är ändå pengar.
Haft dåligt besked om en grej idag som jag tror också triggade igång mycket. Plus en del annat.
Hade jag varit mer generellt stabil hade det nog gått lättare.
Idag har det varit orimligt tungt. Pratat om detta nu och ja kom väl fram till att jag är nykter till imorgon kväll.
Och givetvis även efter det men då finns det heller inget att dricka.
Idag har jag ingen som kan hjälpa mig på plats. Och jag är tyvärr inte tillräckligt stark med att kasta nånting. Tyvärr verkligen!
För tänker att det hade nog varit så jäkla befriande. Men ja. Imorgon kväll som sagt.

Får hjälp imorgon kväll med avlägsning av drickor. Känns bättre än att kasta. Är ändå pengar.
Haft dåligt besked om en grej idag som jag tror också triggade igång mycket. Plus en del annat.
Idag har det varit orimligt tungt. Pratat om detta nu och ja kom väl fram till att jag är nykter till imorgon kväll.
Idag har jag ingen som kan hjälpa mig på plats. Och jag är tyvärr inte tillräckligt stark med att kasta nånting. Tyvärr verkligen!
För tänker att det hade nog varit så jäkla befriande. Men ja. Imorgon kväll som sagt.
Nåja...

Ursäkter. Ta all hjälp du kan få omedelbart.

Mycket ursäkter, missbrukares paradgren.

Pengarna är väl ändå det MINSTA bekymret?! Det kan hända väldigt mycket fram till imorgon. Ursäkterna börjar tyvärr hagla @karamelldrottningen .

Din nykterhet är, i synnerhet nu med ett oskyldigt litet liv i magen, MYCKET mera värd än priset på lite kvarglömt vin och lite sprit.
Tyvärr, nu är det alkoholisten i dig som bortförklarar igen.

Du kommer att ha instabila dagar då barnet fötts också, och situationer där du ser alkohol. Hoppas verkligen att du kan stå emot nu och i framtiden!

Har pratat med en från AA. Hon erbjöd sig vara med digitalt när jag hällde ut det. Men en av flaskorna är inte ens min utan min partners oöppnad som han fick.
Känns bara fel hälla ut någon annans vin.
Men jag lovade göra mig av med allt imorgon. Ska även vara med på AA möte imorgon.
Pratade även med partner. Han som ska hjälpa mig imorgon se till att de försvinner.
Han sa att jag är så stark. Vilket jag håller absolut inte alls med om. Snarare tvärtom.
Är och kommer vara fortsatt nykter. Något annat alternativ finns inte. Stark eller inte.
Har borstat tänderna och lagt handdukar över så jag slipper se nånting. Fast jag vet givetvis vad som ligger under men det känns rimligare få bort det från synfältet.
Jag har inte glömt bort varför det är viktigt att vara nykter. Det får jag aldrig glömma. Någonsin.

Har pratat med en från AA. Hon erbjöd sig vara med digitalt när jag hällde ut det. Men en av flaskorna är inte ens min utan min partners oöppnad som han fick.
Känns bara fel hälla ut någon annans vin.
Men jag lovade göra mig av med allt imorgon. Ska även vara med på AA möte imorgon.
Pratade även med partner. Han som ska hjälpa mig imorgon se till att de försvinner.
Han sa att jag är så stark. Vilket jag håller absolut inte alls med om. Snarare tvärtom.
Är och kommer vara fortsatt nykter. Något annat alternativ finns inte. Stark eller inte.
Har borstat tänderna och lagt handdukar över så jag slipper se nånting. Fast jag vet givetvis vad som ligger under men det känns rimligare få bort det från synfältet.
Jag har inte glömt bort varför det är viktigt att vara nykter. Det får jag aldrig glömma. Någonsin.
Varför kan han inte komma nu, ikväll?

Men varför finns det öht alkohol i ditt hem från första början?

Och en partner som lämnar sina egna flaskor där när du är ensam. Jag blir mållös, det är så elakt och manipulerande så det är inte klokt. Medvetet utfört psykiskt våld.

Varför råder det inte bara ett absolut alkoholförbud i ditt hem så att du kan känna dig trygg och säker där? Och den som bryr sig så lite om ditt välmående att den inte kan respektera det får bara hålla sig någon annanstans. Du behöver dra gränser för din egen integritet.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 730
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 108
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Tårna hoppar ur led, råd?
  • chimera/chimär