Sv: Inte dra i kopplet
Vi hade sele till våra goldens och detta föredrog jag framför halsband på dem. Just för att det var mer att hålla i och lättare att få tag i (handtaget) om de var lösa. Stor yta att sätta reflexer på samt ofta inbyggda reflexer är ju också en stor fördel!
Nu har jag ingen vovve själv, men lång lina-metoden kan ju vara tänkvärd inför framtida valpköp, om jag bor liknande som jag gör nu!Kalaspinglan skrev:Fast du kanske kan ha sele och lång lina?
Jag hade i början sällan vovven helt lös, utan hade honom i en 40 meter lång lina och sele. Då hade jag liksom en "nödbroms" vid behöv.[...]
Nu har jag på långpromenaderna på kvällarna sele på, även om han annars är helt lös. Perfekt att fästa alla reflexer i, och även bra att ta tag i om det behövs (vid möte av andra hundar etc).
Vi hade sele till våra goldens och detta föredrog jag framför halsband på dem. Just för att det var mer att hålla i och lättare att få tag i (handtaget) om de var lösa. Stor yta att sätta reflexer på samt ofta inbyggda reflexer är ju också en stor fördel!