Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
hur nervösa blir ni inför en dejt?

Jag brukade göra det klart och tydligt att jag vägrar allt vad dejt heter, att det ska vara kravlöst och att jag minsann tänker ha avskavt nagellack och håret i en knut på huvudet :D:laugh:

För då behöver man inte vara nervös, för ingen förväntar sig något annat än bara en träff rätt och slätt. Det funkar för mig, och det har aldrig varit någon kille som motsatt sig (och hade de gjort det hade jag ändå inte velat träffa dem :angel:).

Kanske dags att börja med Tinder igen nu? Kan behöva lite tidsfördriv som nybliven singel :D

Ska träffa min "dejt"/kk i morgon :) Det funkar bra i sängen, han är bra på att höra av sig och har humor. Men jag vill träffas oftare än vad han vill/hinner. Han har sagt att han vill vara exklusive, för att slippa använda kondom. Fin tanke och så. Men... jag vill ju träffas oftare än honom och jag vill på sikt hitta en "riktig" partner. Så vad göra? Säga att jag och kk kan ligga utan kondom, ev ligga med andra också och samtidigt "leta lite" efter riktigt partner med? Ligga med andra med kondom utan att säga något? Vi är ju inte tillsammans och han vill inte ha förhållande. Han har dessutom ganska nyligen varit sambo i flera år så har lite svårt att tro att han enbart vill ligga med mig, alltså passa på att ligga runt lite nu.

Frågan är nog mest hypotetisk och jag vill gärna ha åsikter och tankar om hur ni andra tänker och gör:)

Om du är beredd att "tappa" honom hade jag nog ändå varit ärlig... Sagt just det.
- Du vill ses så sällan att exklusivitet inte är ett alternativ. Jag vill kunna ha sex oftare om andan faller på.
Sen kan du ju även säga att visst kan vi vara exklusiva tills jag hittar nån jag vill ha sex med. ( i mitt fall skulle de kunna vara i helgen men i ditt fall kanske vi pratar dagar/veckor innan du hittar nån annan att ligga med) Men även som sagt påpeka att du aktivt letar en seriös relation.

Alt om du inte "bryr dej så" om honom... Så ligg med honom och ha kondom med nya tills du hittar nån du vill byta ut kkn mot ...

Jag brukade göra det klart och tydligt att jag vägrar allt vad dejt heter, att det ska vara kravlöst och att jag minsann tänker ha avskavt nagellack och håret i en knut på huvudet :D:laugh:

För då behöver man inte vara nervös, för ingen förväntar sig något annat än bara en träff rätt och slätt. Det funkar för mig, och det har aldrig varit någon kille som motsatt sig (och hade de gjort det hade jag ändå inte velat träffa dem :angel:).

Kanske dags att börja med Tinder igen nu? Kan behöva lite tidsfördriv som nybliven singel :D
Jag menar inget med krav på utseende eller liknande.
jag gillar att ha hörlurar på mig även om jag inte lyssnar på något för då frågar ingen något.
Brukade vara mycket reserverad och svårt att nå ut till andra med andra ord jag var blyg.
Och jag har lite av det kvar i mig. och det gör att bara tanken att träffa en ny person gör en lite nervös.
Sen har buke verkligen dragit mig ut i ljuset och ändrat mycket på mig.
Jag är absolut inte samma person som jag var för några månader sedan.

hur nervösa blir ni inför en dejt?
Jag har ju bara dejtat en gång sedan jag gick ifrån exet- 15 ,men det var ju inte via nätet alls- har aldrig varit reggad på en dejtingapp ens - fick ju "napp" utan att jag ens varit ute med agnad krok och letat sas :D så anser att jag haft tur in absurdum så sett- ffa med tanke på utfallet av det hela :p

Men visst var jag nervös -och det rejält!- inför första träffen, men eftersom jag aldrig bär smink till vardags utan endast om jag går ut på festligheter och han dessutom visste vem jag var och hur jag brukar se ut så var inte det en issue för mig
Däremot redigt nervös för om han skulle vilja pussas, eller vara närgången - rakt på sak- typ :crazy: och vad jag skulle säga/ göra om det blev så:idea:

Men det löste sig himla bra- det blev en kram- som förvånade mig i hur mycket jag reagerade på den dessutom
Men tror faktiskt att den "långsamma" chevareleska uppvaktningen jag fick gjorde mig trygg- och intresserad om än skeptiskt till vad det skulle kunna ge mig
Jag trodde ju på fullt allvar att jag var en asexuell individ innan - jag kan säga så mycket att
Nä det är lååångt ifrån vad jag är iaf ....:o

Nyss har vi haft en het dejt och det kan jag säga att det blir bara bättre och bättre tycker jag det vi har
:love::o

Och det känns skönt att kunna skriva det när det faktiskt började så fantastiskt bra och trots en otrolig start så har vi inte "peakat" än känns det som :angel:

Jag har tidigare skrivit att jag upplever passion för första gången i mitt liv och jag undrar vad är nivån över passion - för det är där vi börjar hamna :D och inte alls med besatthet, kontrollbehov etc - precis tvärtom egentligen faktiskt och allt känns bara så superduperdunderbra :)

Jag mår så toppen att jag undrar om det verkligen är sant :idea: - och jag tycker nog att en avgörande grej i allt detta är att JAG har släppt en massa saker som jag har haft med mig innan och i hur jag valt att leva mitt liv
Först och främst så har jag äntligen lärt mig att gilla mig själv- och inte försöka anpassa mig till vad andra vill att jag ska vara utan mer efter devicen "What you see is what you get"

Jag har ju bara dejtat en gång sedan jag gick ifrån exet- 15 ,men det var ju inte via nätet alls- har aldrig varit reggad på en dejtingapp ens - fick ju "napp" utan att jag ens varit ute med agnad krok och letat sas :D så anser att jag haft tur in absurdum så sett- ffa med tanke på utfallet av det hela :p

Men visst var jag nervös -och det rejält!- inför första träffen, men eftersom jag aldrig bär smink till vardags utan endast om jag går ut på festligheter och han dessutom visste vem jag var och hur jag brukar se ut så var inte det en issue för mig
Däremot redigt nervös för om han skulle vilja pussas, eller vara närgången - rakt på sak- typ :crazy: och vad jag skulle säga/ göra om det blev så:idea:

Men det löste sig himla bra- det blev en kram- som förvånade mig i hur mycket jag reagerade på den dessutom
Men tror faktiskt att den "långsamma" chevareleska uppvaktningen jag fick gjorde mig trygg- och intresserad om än skeptiskt till vad det skulle kunna ge mig
Jag trodde ju på fullt allvar att jag var en asexuell individ innan - jag kan säga så mycket att
Nä det är lååångt ifrån vad jag är iaf ....:o

Nyss har vi haft en het dejt och det kan jag säga att det blir bara bättre och bättre tycker jag det vi har
:love::o

Och det känns skönt att kunna skriva det när det faktiskt började så fantastiskt bra och trots en otrolig start så har vi inte "peakat" än känns det som :angel:

Jag har tidigare skrivit att jag upplever passion för första gången i mitt liv och jag undrar vad är nivån över passion - för det är där vi börjar hamna :D och inte alls med besatthet, kontrollbehov etc - precis tvärtom egentligen faktiskt och allt känns bara så superduperdunderbra :)

Jag mår så toppen att jag undrar om det verkligen är sant :idea: - och jag tycker nog att en avgörande grej i allt detta är att JAG har släppt en massa saker som jag har haft med mig innan och i hur jag valt att leva mitt liv
Först och främst så har jag äntligen lärt mig att gilla mig själv- och inte försöka anpassa mig till vad andra vill att jag ska vara utan mer efter devicen "What you see is what you get"
tack för detta var intressant att läsa.
angående hur man är som individ så det är otroligt vad man kan bli förvånad av sig själv om man blir triggad på rätt sätt. :o:D:)
När man möter nya personer så lär man sig lika mycket om sig själv som man lär sig om andra. Och bara för att man har varit på ett set under många år så kommer man förbi rätt person så händer helt nya saker. I alla fall för mig. :o

WHat is this....

"Hej :) Skulle jag snälla kunna få vara din plånbok för shopping, nöjen och resor och att du har fri tillgång till min ekonomi fastän jag har tjej? :"

övervägar att säga ja, men jag tänker inte ligga med dig för det :angel::angel::angel::angel:

tack för detta var intressant att läsa.
angående hur man är som individ så det är otroligt vad man kan bli förvånad av sig själv om man blir triggad på rätt sätt. :o:D:)
När man möter nya personer så lär man sig lika mycket om sig själv som man lär sig om andra. Och bara för att man har varit på ett set under många år så kommer man förbi rätt person så händer helt nya saker. I alla fall för mig. :o
Jag har sagt det till min :love:
"jösses jag har bara inte träffat rätt karl innan - obviously ..:o"

Det var tydligen bra att jag skrev meddelandet, fick svar precis. Inte svar på vad jag tog upp i meddelandet exakt, men han drar typ 13h dagar på jobbet just nu vilket förklarar varför han inte svarat (eller.. svara/skriva varför hade väll varit mer rimligt). Får se vad detta slutar.

jag får se när vi möts i morgon vad som händer.
just nu lyssnar jag på musik för att inte bygga upp spänning redan nu.
Skynda långsamt var en bra melodi för mig iaf ;) Kom ihåg utifrån min historia att en kram kan ge höga utslag på richterskalan :D
Men sedan är ju inte alla likadana i hur man upplever saker / vill att saker ska fortskrida - i mitt fall så är det total öppenhet och rak , ärlig kommunikation där man faktiskt säger allt det där man (i alla fall jag) inte gjorde när jag var ung och dejtade senast(herregud jag var 19(!) år då :crazy: )
Så befriande tycker jag! :)

Musik är alltid bra att lyssna på tycker jag och får mig oftast glad och förväntansfull :) Gillar musik

Skynda långsamt var en bra melodi för mig iaf ;) Kom ihåg utifrån min historia att en kram kan ge höga utslag på richterskalan :D
Men sedan är ju inte alla likadana i hur man upplever saker / vill att saker ska fortskrida - i mitt fall så är det total öppenhet och rak , ärlig kommunikation där man faktiskt säger allt det där man (i alla fall jag) inte gjorde när jag var ung och dejtade senast(herregud jag var 19(!) år då :crazy: )
Så befriande tycker jag! :)

Musik är alltid bra att lyssna på tycker jag och får mig oftast glad och förväntansfull :) Gillar musik
spotify:track:3TBD8lXvRGFjzVbfi0Pt7w
vad jag lyssnar just nu på

Undrar om dejten ens kommer bli av. Kanske nojor lite, men skickade ett snabbt meddelande "hej hur är det med dig :)?" kl.11.30 idag, inte läst, men syns jo på appen (kik). Ser då han varit online på dejtingsidan kl.12.45 senast. :down: Det känns lite sådär när folk gör så. och sen samtidigt beklagar sig över folk som "försvinnar" etc och att han inte gillar den konkurrens som finns på dejtingsidor.

Verkar lite som den klassiska, jag har visat öppet intresse tillbaka, och då är man inte längre lika spännande. Av dom 50-meddelande jag fick va han den enda jag tyckte va intressant :banghead:

Känslan just nu är :meh:
Men kan han inte varit online på dejtingsidan från en dator? Jag glömmer jätteofta min telefon på ljudlös, och ibland helt medvetet för jag orkar inte med plingadet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Svar
1 024
· Visningar
105 726
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser