Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
En vecka är låååång tid. I know the feeling :cool:. Men man hinner chatta en hel del på den veckan ;).

Hoppas att det går bra :) :up:.
Ja, problemet är han jobbar mycket, så har avtalat att träffas på helgen om en vecka. Sen börjar man undra om andra härinne har dejtat honom (slutat på 30'erne, Stockholm, jobbar som spårvagnsförare, rakat huvud, tränar), så man kan hålla sig bort om han är knäpp :nailbiting::laugh:

Ja, problemet är han jobbar mycket, så har avtalat att träffas på helgen om en vecka. Sen börjar man undra om andra härinne har dejtat honom (slutat på 30'erne, Stockholm, jobbar som spårvagnsförare, rakat huvud, tränar), så man kan hålla sig bort om han är knäpp :nailbiting::laugh:
Ingen aning om vem han är. Men det finns mycket som kan sinka att en dejt att blir av. Resten av livet går ju inte att ignorera totalt. Man får ta det när det funkar för båda.

Date om 1 vecka :laugh: Im too excited.... Jag gillar honom redan skarpt, och är oerhörd nervös. Va inte så särskilt nervös innanför dom andra dates. Jag hoppas verkligen han visar sig vara en go kille:nailbiting: (snygg är han också). Det jag ogillar lite är att han säger han är kräsen, får då den bilden han har datet många och svårt att "commita" och sen hade han gym-selfies på sin profil :banghead: (jag har redan retat honom för dessa, och det tog han med glatt humör så det gillade jag :rofl:)
Äh det är väl jättebra om han är kräsen? Hellre det än "Åh, en kvinna ger mig uppmärksamhet! Nu ska vi gifta oss!" :p

Äh det är väl jättebra om han är kräsen? Hellre det än "Åh, en kvinna ger mig uppmärksamhet! Nu ska vi gifta oss!" :p
Ja inget emot man är kräsen. Men är väl ofta jag också upplever att vissa säger det för "they like playing the field". Men är svårt med nätdejtning. Har så många förutfattade meningar om saker som kanske inte alls stämmer.

Spanjoren skickade foton på sina boarding pass så han verkar vara på väg hit :)

Advokaten tycker fortfarande att vi ska typ hänga hela Onsdagen, men han kommer inte tillbaka förens Måndag/Tisdag. Känns lite mycket kanske när man inte träffat personen innan?

Undrar om dejten ens kommer bli av. Kanske nojor lite, men skickade ett snabbt meddelande "hej hur är det med dig :)?" kl.11.30 idag, inte läst, men syns jo på appen (kik). Ser då han varit online på dejtingsidan kl.12.45 senast. :down: Det känns lite sådär när folk gör så. och sen samtidigt beklagar sig över folk som "försvinnar" etc och att han inte gillar den konkurrens som finns på dejtingsidor.

Verkar lite som den klassiska, jag har visat öppet intresse tillbaka, och då är man inte längre lika spännande. Av dom 50-meddelande jag fick va han den enda jag tyckte va intressant :banghead:

Känslan just nu är :meh:

Känns som jag blivit "ghostad" av promenadkillen.. Har han inte svarat eller hört av sig i kväll funderar jag på att skriva ett litet "sätta ned foten"-meddelande och förklara att om han inte vill hålla kontakten längre och inte vill ses får han faktiskt skriva det. Tror föga att det hjälper, det är mer för min egen skull för att sätta ned foten och markera ett slut för mig själv.

Jag har också "skällt ner" några den senaste tiden. En tvärtystnade efter några meddelanden då vi övergick till messenger. Hans profiltext på Tinder är "Underbar och älskad av alla" och jag upplyste honom om att jag hade förväntat mig ett sjysstare beteende av en som skriver så om sig själv.
Annars har jag ifrågasatt varför snubbar på Tinder inte vill skapa kontakt fastän de uppenbarligen svept höger. Jag blir så less!! Givetvis har ingen svarat på det, men det har känts bra för mig att få fram mitt budskap iaf ;)

Men om motparten inte längre svarar så är det ju helt uppenbart att hen inte är intresserad längre? Sen huruvida det är ett snyggt sätt att avsluta eller inte är ju en annan sak, men jag förstår verkligen inte varför man skulle vilja "sätta ner foten" när någon slutat svara.

Men om motparten inte längre svarar så är det ju helt uppenbart att hen inte är intresserad längre? Sen huruvida det är ett snyggt sätt att avsluta eller inte är ju en annan sak, men jag förstår verkligen inte varför man skulle vilja "sätta ner foten" när någon slutat svara.
För mig handlar det mest om avslut, även om jag skickat meddelanden som inte fått svar har jag genom ett avslutande meddelande där jag sätter ned foten dragit "streck i debatten" och avslutat helt. Det har inte dött ut, JAG har avslutat samtalet, inte han (alltså mer en mental-grej, inte en särskilt rimlig ^^)

Därutöver är det väl en allmän ful grej med folk som inte svarar och bara "slutar" kontakten. Shit can happen, men tycker det är dålig stil. Så förstår man vill ha avslut. Jag hatar själv sånt med. Och särskillt på tinder, varför swiper dom då "rätt håll" om dom inte tänker svara :confused: är jo löjligt.... (nu är jag inte på tinder, men hade då retad mig på det med):meh:

Ska träffa min "dejt"/kk i morgon :) Det funkar bra i sängen, han är bra på att höra av sig och har humor. Men jag vill träffas oftare än vad han vill/hinner. Han har sagt att han vill vara exklusive, för att slippa använda kondom. Fin tanke och så. Men... jag vill ju träffas oftare än honom och jag vill på sikt hitta en "riktig" partner. Så vad göra? Säga att jag och kk kan ligga utan kondom, ev ligga med andra också och samtidigt "leta lite" efter riktigt partner med? Ligga med andra med kondom utan att säga något? Vi är ju inte tillsammans och han vill inte ha förhållande. Han har dessutom ganska nyligen varit sambo i flera år så har lite svårt att tro att han enbart vill ligga med mig, alltså passa på att ligga runt lite nu.

Frågan är nog mest hypotetisk och jag vill gärna ha åsikter och tankar om hur ni andra tänker och gör:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Svar
1 024
· Visningar
105 712
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser