Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ett I-landsproblem. Eller nåt. Jag hittar nästan inga på Tinder som jag känner någonsomhelst pirr i magen av. Konstigt. I verkligheten ser jag en del wow-killar. Senast idag i en mötande bil som saktade ner och log när han släppte förbi mig på min cykel ute i skogen. Herregud: -HÅNGLA sa kroppen, så det finns fortfarande i mig. :-D

Jag kollar efter ett par väldigt basic enkla saker på Tinderbilderna: Ett genuint och vänligt ansiktsuttryck med ett glatt leende och mjuka ögon. Inte helt otränad för det tyder på att de inte är speciellt sportiga och då delar vi nog inte många intressen... Men det måste verkligen inte en y-formad He-man till för att vara aktuell.

Har de "hey Baby-bilder" så går de bort, (alltså typ ligga i sängen och se het ut)... Samma sak om de fotar sig nakna i marknadsföringssyfte.

Om de ser jättevälputsade och "skarpa" ut med typ Saint Tropezbilder och champagne så känns det inte heller rätt. Jag är mer jordnära. :)

Många ser arga och lite läskiga ut, eller framstår som väldigt mjäkiga.

Så ganska många går bort, igår och idag räknade jag när jag swipade och jag hittade sådär en på ca 200 att swipa höger på!

Hittar ni många ni tilltalas av?
Jag har precis kontaktat dejten jag träffade före semestern (vi sa att vi skulle höras när vi båda är i stan igen) nu är bollen hos honom, så vi får se om det blir en andra dejt med honom.

@ekra det är inte så att du helt enkelt blir mer selektiv när du sitter där med tinder? Alternativt att hur folk framställer sig på tinder helt enkelt inte matchar med hur du skulle uppleva personerna i en vardagssitation?

Jag har ett I-landsproblem. Eller nåt. Jag hittar nästan inga på Tinder som jag känner någonsomhelst pirr i magen av. Konstigt. I verkligheten ser jag en del wow-killar. Senast idag i en mötande bil som saktade ner och log när han släppte förbi mig på min cykel ute i skogen. Herregud: -HÅNGLA sa kroppen, så det finns fortfarande i mig. :-D

Jag kollar efter ett par väldigt basic enkla saker på Tinderbilderna: Ett genuint och vänligt ansiktsuttryck med ett glatt leende och mjuka ögon. Inte helt otränad för det tyder på att de inte är speciellt sportiga och då delar vi nog inte många intressen... Men det måste verkligen inte en y-formad He-man till för att vara aktuell.

Har de "hey Baby-bilder" så går de bort, (alltså typ ligga i sängen och se het ut)... Samma sak om de fotar sig nakna i marknadsföringssyfte.

Om de ser jättevälputsade och "skarpa" ut med typ Saint Tropezbilder och champagne så känns det inte heller rätt. Jag är mer jordnära. :)

Så ganska många går bort, igår och idag räknade jag när jag swipade och jag hittade sådär en på ca 200 att swipa höger på!

Jag har precis kontaktat dejten jag träffade före semestern (vi sa att vi skulle höras när vi båda är i stan igen) nu är bollen hos honom, så vi får se om det blir en andra dejt med honom.

Jag hittar en del men säkert 80-90% är yngre än mig. Dras dit av nån anledning och jag vet av tidigare erfarenheter att det funkar verkligen inte...

De i min ålder dras jag inte till plus att väldigt många har barn.
Lite sidospår kanske :)

När jag hade tinder så var jag också extremt selektiv, swipade nog bara höger på max 1 av 100. Iofs tycker jag det är svårt att känna wow till stor del i verkliga livet och det har nog mycket med att jag inte tilltalas av det mode som varit nu ett tag med mycket skägg. Alla med bilder med mycket ansiktsbehåring gick helt bort för mig. Och sen är det nog lite så som @durachiny skriver att de som jag skulle kunna tilltalas av presenterar sig på ett sätt som jag inte tilltalas av.

Känner att det är tur att jag slipper Tinder och nätdejting numera, jag är nog alldeles för kräsen för det :)

@ekra Men tänk såhär, hur många killar i det Tinder-spannet du har inställningen på passerar du per dag? Du nämnde en som kroppen skrek "hångla" om. Lite så brukar jag tänka när jag inte hittar en enda jag tycker verkar intressant, hur många "ointressanta" ser jag inte dagligen? :)

@Masqueradee Sant! Det är inte jättemånga jag möter live heller som jag känner direkt attraktion för. Så när de dessutom skall igenom "Tinderfiltret" så är det inte konstigt att väldigt få slinker igenom!

Bara att swipa vidare och ha tålamod med andra ord. :) Och såklart fortsätta att jobba på att röra sig ute bland folk i sammanhang där man kan tänkas möta nya bekantskaper.

Jag verkar ha kommit ur "detärchillhärochnu-fasen". Nu tänker och funderar jag väldigt mycket istället. För typ ett par veckor sen kände jag att jag började bli lite rädd, för att det kändes som att jag verkligen börjar gilla honom (och det är otäckt och olämpligt just nu, jag har inte varit singel alls länge). Nu funderar jag istället på om jag ens ska fortsätta träffa honom, jag tänker på om vi har saker gemensamt och hur våra personligheter klickar. Jag har inte sagt något till honom men han märker att jag tänker och tycker att jag tänker för mycket, och ja, jag gör det men hur kan man bara släppa alla tankar och ta en dag i taget? Jag vill ju det, och det är väl vad jag behöver egentligen.

Jag har inte uppdaterat så mkt i tråden hur det går för mig. Jag var ju rejält trött på dejting och la ner det. Sen på min semester så träffade jag en man när jag var bortrest. Då var vi bara vänner och inget hände. Sen väl hemkommen hörde han av sig och frågade om vi skulle ses. Det gjorde vi och han kom hem till mig. Och jag trivdes fantastiskt bra med honom. Hade så intressanta diskussioner om konst, litteratur, politik. Och hade det bästa sex jag någonsin har haft. :D:o Tyvärr så säger han att han inte vill ha någon relation. På så sätt är det kanske bra att han bor långt bort. För jag är lite rädd för att om vi träffas kommer jag säkert bli rejält kär i honom. Nu gillade jag honom och var attraherad.
Så även om det är trist så var det ändå så skönt att känna att jag faktiskt kan få känslor. Det känns som om jag sista åren varit avstängd. Jag kan bli attraherad men så sällan kär. Så det var skönt att känna lite känslor.
Sen hörde han av sig häromdagen och han ska ändå komma upp i närheten där jag bor om några veckor. Jag får se hur jag gör om jag träffar honom. Kanske ha en flirt men försöka låta bli att få känslor? :D

Sen har några hört av sig genom facebook där jag är med i några dejtinggrupper. En person har jag träffat två gånger. Han var trevlig men jag kände ingen direkt attraktion. Jag tror jag skulle tröttna efter ett tag.
Sen är det två andra som mailat mig också genom facebook. Jag får se om jag träffar dom. De verkar trevliga och så men min erfarenhet är att jag inte vet något innan jag träffat dom i verkligheten.

Jag verkar ha kommit ur "detärchillhärochnu-fasen". Nu tänker och funderar jag väldigt mycket istället. För typ ett par veckor sen kände jag att jag började bli lite rädd, för att det kändes som att jag verkligen börjar gilla honom (och det är otäckt och olämpligt just nu, jag har inte varit singel alls länge). Nu funderar jag istället på om jag ens ska fortsätta träffa honom, jag tänker på om vi har saker gemensamt och hur våra personligheter klickar. Jag har inte sagt något till honom men han märker att jag tänker och tycker att jag tänker för mycket, och ja, jag gör det men hur kan man bara släppa alla tankar och ta en dag i taget? Jag vill ju det, och det är väl vad jag behöver egentligen.

Tänk vad bra om man bara kunde stänga av det där tänkandet.
Men som jag förstått det så här ni inte träffats jättemycket?
Han lät så söt när han pratade om dig.
Skulle försöka chilla och ge det lite tid.

Tänk vad bra om man bara kunde stänga av det där tänkandet.
Men som jag förstått det så här ni inte träffats jättemycket?
Han lät så söt när han pratade om dig.
Skulle försöka chilla och ge det lite tid.
Vi träffades typ tre gånger för fem år sen, men då var det i princip bara ligg. Nu har vi dejtat sen efter midsommar tror jag, och det känns på ett helt annat sätt än sist, mer seriöst kanske (iaf mer än bara sex). Vi har ridit ihop, åkt på loppis, träffat varandras vänner och så..
Ska försöka behålla det mer chilla tänkandet :) om jag kan!

Blir ju ändå lite glad att du upplevde det så när han pratade om mig :o

Vi träffades typ tre gånger för fem år sen, men då var det i princip bara ligg. Nu har vi dejtat sen efter midsommar tror jag, och det känns på ett helt annat sätt än sist, mer seriöst kanske (iaf mer än bara sex). Vi har ridit ihop, åkt på loppis, träffat varandras vänner och så..
Ska försöka behålla det mer chilla tänkandet :) om jag kan!

Blir ju ändå lite glad att du upplevde det så när han pratade om mig :o

Ja, han var verkligen jätterar när han tog upp det.
Sådär blyg och fin så jag blev riktigt rörd :love:
(Jag kallas btw riddar Kato ibland för att jag är så okänslig så det ska mycket till för att jag ska bli rörd)

Ja, han var verkligen jätterar när han tog upp det.
Sådär blyg och fin så jag blev riktigt rörd :love:
(Jag kallas btw riddar Kato ibland för att jag är så okänslig så det ska mycket till för att jag ska bli rörd)
Haha :D
Så, nu är jag hemma från stallet och är i valet och kvalet om jag ska åka in och träffa honom (han vill det, jag sa kanske). Ska jag? Jag har knappt sovit hemma sen jag separerade (har ju varit iväg på andra saker också förstås) och vet att jag har behov av egentid, men jag känner ju också att jag vill träffa honom (vilket jag iofs redan gjort 2 gånger idag :angel:)

Så, nu är jag hemma från stallet och är i valet och kvalet om jag ska åka in och träffa honom (han vill det, jag sa kanske). Ska jag? Jag har knappt sovit hemma sen jag separerade (har ju varit iväg på andra saker också förstås) och vet att jag har behov av egentid, men jag känner ju också att jag vill träffa honom (vilket jag iofs redan gjort 2 gånger idag :angel:)
Om du vill hålla det lite chill så hade jag stannat hemma, ibland är det så lätt att dras med i det mysiga av bara farten

Om du vill hålla det lite chill så hade jag stannat hemma, ibland är det så lätt att dras med i det mysiga av bara farten
Ja det är väl det bästa kanske.. Förmodligen kommer vi inte kunna ses på en vecka nu så det är kanske det som gör att jag ändå funderar på att träffa honom. Det är nog bra att jag haft semester och varit iväg en del, annars skulle det här säkert blivit ännu mer intensivt.

Ja det är väl det bästa kanske.. Förmodligen kommer vi inte kunna ses på en vecka nu så det är kanske det som gör att jag ändå funderar på att träffa honom. Det är nog bra att jag haft semester och varit iväg en del, annars skulle det här säkert blivit ännu mer intensivt.
Vill du åka in så åk in säger jag :) Särskilt om ni ändå inte kommer ses på några dagar sen!

Jag hade åkt!

Av någon anledning brukar det alltid vara så med de som tycker "avståndet är inget problem", att det alltid är jag som förväntas åka till honom. Nej, jag förstår att avståndet inte är några problem om han inte tänker sätta sig i bilen/tåget själv :meh:

Appropå avstånd. Var i Sthlm för två veckor sen på semestern och swipade lite då på Tinder. Har börjat pratat med en tjej därifrån där vi skriver långa meddelande över messenger. Hon verkar vara en genuint trevlig, glad och positiv tjej. Föreslog faktiskt om vi skulle ta å ses nån helg framöver hos mig eller hos henne. Hon tyckte inte 4 timmars resa var så långt med lite musik i lurarna :). Nu blire kanske så att jag åker ner till henne ändå då jag har min bror där. Men iaf hittar man rätt tjej så känns det inte som att avståndet måste vara ett hinder känner jag iaf :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka