Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man inte är intresserad så fyller det inte heller någon funktion att svara. Så länge du svarar så ges motivation för mer tjat.

Ännu en jag fick kontakt med igår. ”Kul” tidsfördriv när man ligger hemma sjuk… Sorry långdraget, jag har ändå kortat ner det :p

Han presenterar sig med vem han är och vad han söker.
Jag svarar att vi inte söker samma och önskar honom lycka till.
Han: Kan jag få ditt telefonnummer? Jag vill bara höra din röst.
Jag: Varför det?
Han: i really like you and i want to hear your voice, just give your phonenumber so we can talk on whatsapp. vi kan göra videosamtal och ha kul tillsammans. ok?? :)
Jag: Jag är inte intresserad.
Han: Jag lovar att du kommer att gilla mig. Jag vill bara att du ska ge mig en chans. okej älskling ??
Jag: (Älskling? :cautious:) Jag är inte intresserad, vad är problemet?
Han: Det är ont. jag gillar verkligen dig . Kan jag få din facebook snälla för att vara bara vänner ??
Jag: Nej.
Han: Ge mig en chans att känna mig. Jag lovar att du kommer att gilla mig. okej älskling ?
Jag tröttnar och blir otrevlig.
Han: Ok lady i am sorry. I just want to be more closer to you :(
Han: Detta är min facebook om du vill lägga till mig: ****
Ta hand om söt dam

En halvtimme senare…

Han: Det er virkelig vondt meg fordi du ikke vil gi en chance for å være nærmere
Jag: Svenska eller engelska går jättebra om du vill göra dig förstådd. (Varför börja prata norska plötsligt?)
Han: do you speak english?
Jag: Yes.
Han: great . its really hurts me . i dont know why you dont want me to be closer . i really like you
Jag upprepar varför jag inte är intresserad.
Han: just tell me what you looking for . i can do it for you . :). just give me my chance .i promise you will not regret .ok bab?
Han: i just want to talk with you and maybe seeing you . try to understand me
Han: ??
Han: talk to me please
Jag: I'm not interested in having any further contact, please respect that.
Han: ok lady . take care of yourself

Hela 10 minuter senare…

Han: thats really heart :(
you know that you looks like my exgirlfiend ... she dies in car accident .. thats why i inssiste to have a relationsship xith you :(
now you know everything
Jag: (Jaha, han är bara intresserad för att han tycker sig ha hittat en ersättare till sitt ex?) I'm sorry for your loss, but either way I'm not interested.
Han: ok lady . i am sorry .

2 minuter senare.

Han: can i ask what you looking for? i can do everything for you
Jag svarar och tillägger att jag tycker avståndet är för långt.
Han: i think beeing so far is not a problem . and i already visit sweden . you can visit me here in morocco if you want . its summer now .its great here .you are welcome anytime and after we go together . i promise you wil like it
Jag: (Han bor alltså inte ens i Sverige?! O_o På hans profil står det Stockholm)
Han: i really like you sweet lady . its like god give me a second chance
Han: i swear i really like you . i feel like god give another chance to be happy . i need you to trust me . and like i told you . come visit me and have vacation here in morocco . i promise you will like it
Han: i will give you all my love . we wil havefun together .ok bb?
Jag svarar igen att jag inte är intresserad.
Han: ok take care . this is the last time i write you

Alltså, jag tycker nästan lite synd om honom om det hela är sant, att hans f.d. flickvän har avlidit och att han nu hittat någon som är snarlik henne och till varje pris vill lära känna mig och ”få en ny chans”. Lite som när min gamla kanin dog och jag skaffade ny i desperat hopp om att det skulle vara en klon av gamla, men det blev hon inte, och så funkar inte livet heller.

Suck :banghead:

Jag har en kille som håller på att kommentera ALLA mina händelser på Insta. Det är en enda lång monolog på flera månader om man scrollar igenom. Ge upp.. för i helvete.

Har tillbringat två veckor i Sthlm som kattvakt åt min moster. Bott nära stan, åkt en massa båt hit och dit och gått på museum och lite annat roligt. Och, såklart, försökt dejta!
Vilket gick sådär... Inte mycket spontanitet där inte!
Men fick kontakt med en kille, och vi bokade in en dejt på Fotografiska, och sedan parkhäng. Var hur trevligt som helst, och han har hittills bara plus. Avslutade kvällen med hångel i parken, vilket var himla mysigt.

Åkte sedan hemåt igen igår, och träffade då den fantastiske hånglaren som jag skrev om i mitt förra inlägg. Han är fortfarande lika bra på det, men har ju lite tveksamma åsikter enligt mig så jag vet inte riktigt om jag kan blunda för dem längre.

Fick det här meddelandet för nåt år sen på Facebook:

hello dear S

I hope my message finds you well and happy . so if I'm going to say anything special about my life I would describe myself as true gentleman . love to keep a relationship fun and refreshing. I am intelligent but also know I am a long way from perfect . I am a romantic man and have a good heart , loyal, sincere man. My personality is quiet, stable, introspective, calm, honest. My dream to have a loving family. I am willing to travel across any sea to find true love. I need to belong to one woman in the deep blue sea of love . I like having a neat and tidy house without being too fastidious. I like good hygiene and take care of myself well. I prefer to be a person I am, not to hide my disadvantages! Everyone has it, but people should accept each other with all the qualities, as good as bad too. I accidently came upon your page and cannot describe how long will I need you as long as the seasons need to follow their plan .how long will I be with you as long as the sea is bound to wash upon the sand . how long will I want you as long as you want me to and longer by far . so if you don't mind kindly you can contact me at this private email . and I will tell you more about myself . I am waiting to receive your quick response .Thank you very much Yours lovely .Your new friend . my request is up to you.

Jamen vad bra! Hela checklistan i ett enda brev och dessutom så klyschigt romantisk att jag kräks. Kom hit och gör mig på smällen genast så att vi kan älska varandra as long as the sea is bound to wash upon the sand.

Kräks.

KRÄKS.

@Singoalla Såna där är vi nog många som får. Jag läser dem inte ens, det mesta är ju massmail eller spam bara.

Skulle tro att det ligger en hel del sol och vårare - blufferi i sådant. De är lite korkade och desperata mänskor de vill sätt klorna i. De som är smarta nog att inte gå på det går ju inte att lura allt de äger och helst lite till.

Ännu en jag fick kontakt med igår. ”Kul” tidsfördriv när man ligger hemma sjuk… Sorry långdraget, jag har ändå kortat ner det :p

Han presenterar sig med vem han är och vad han söker.
Jag svarar att vi inte söker samma och önskar honom lycka till.
Han: Kan jag få ditt telefonnummer? Jag vill bara höra din röst.
Jag: Varför det?
Han: i really like you and i want to hear your voice, just give your phonenumber so we can talk on whatsapp. vi kan göra videosamtal och ha kul tillsammans. ok?? :)
Jag: Jag är inte intresserad.
Han: Jag lovar att du kommer att gilla mig. Jag vill bara att du ska ge mig en chans. okej älskling ??
Jag: (Älskling? :cautious:) Jag är inte intresserad, vad är problemet?
Han: Det är ont. jag gillar verkligen dig . Kan jag få din facebook snälla för att vara bara vänner ??
Jag: Nej.
Han: Ge mig en chans att känna mig. Jag lovar att du kommer att gilla mig. okej älskling ?
Jag tröttnar och blir otrevlig.
Han: Ok lady i am sorry. I just want to be more closer to you :(
Han: Detta är min facebook om du vill lägga till mig: ****
Ta hand om söt dam

En halvtimme senare…

Han: Det er virkelig vondt meg fordi du ikke vil gi en chance for å være nærmere
Jag: Svenska eller engelska går jättebra om du vill göra dig förstådd. (Varför börja prata norska plötsligt?)
Han: do you speak english?
Jag: Yes.
Han: great . its really hurts me . i dont know why you dont want me to be closer . i really like you
Jag upprepar varför jag inte är intresserad.
Han: just tell me what you looking for . i can do it for you . :). just give me my chance .i promise you will not regret .ok bab?
Han: i just want to talk with you and maybe seeing you . try to understand me
Han: ??
Han: talk to me please
Jag: I'm not interested in having any further contact, please respect that.
Han: ok lady . take care of yourself

Hela 10 minuter senare…

Han: thats really heart :(
you know that you looks like my exgirlfiend ... she dies in car accident .. thats why i inssiste to have a relationsship xith you :(
now you know everything
Jag: (Jaha, han är bara intresserad för att han tycker sig ha hittat en ersättare till sitt ex?) I'm sorry for your loss, but either way I'm not interested.
Han: ok lady . i am sorry .

2 minuter senare.

Han: can i ask what you looking for? i can do everything for you
Jag svarar och tillägger att jag tycker avståndet är för långt.
Han: i think beeing so far is not a problem . and i already visit sweden . you can visit me here in morocco if you want . its summer now .its great here .you are welcome anytime and after we go together . i promise you wil like it
Jag: (Han bor alltså inte ens i Sverige?! O_o På hans profil står det Stockholm)
Han: i really like you sweet lady . its like god give me a second chance
Han: i swear i really like you . i feel like god give another chance to be happy . i need you to trust me . and like i told you . come visit me and have vacation here in morocco . i promise you will like it
Han: i will give you all my love . we wil havefun together .ok bb?
Jag svarar igen att jag inte är intresserad.
Han: ok take care . this is the last time i write you

Alltså, jag tycker nästan lite synd om honom om det hela är sant, att hans f.d. flickvän har avlidit och att han nu hittat någon som är snarlik henne och till varje pris vill lära känna mig och ”få en ny chans”. Lite som när min gamla kanin dog och jag skaffade ny i desperat hopp om att det skulle vara en klon av gamla, men det blev hon inte, och så funkar inte livet heller.
Tyck inte synd om honom. Jag var också lik en snubbes ex häromdagen - på äkta google translate-svenska. Avmatchade honom dock i ett tidigare skede.

Tyck inte synd om honom.
Det gör jag inte heller. Även om det han skrev är sant är det vansinnigt att försöka få mig intresserad på det sättet. Varför skulle jag ens vilja bli jämförd med hans döda ex?
Om man inte är intresserad så fyller det inte heller någon funktion att svara. Så länge du svarar så ges motivation för mer tjat.
Ja, så kan det vara. Men om jag inte har något bättre för mig kan jag likväl svara sådana här typer som att göra något annat.

Det gör jag inte heller. Även om det han skrev är sant är det vansinnigt att försöka få mig intresserad på det sättet. Varför skulle jag ens vilja bli jämförd med hans döda ex?

Ja, så kan det vara. Men om jag inte har något bättre för mig kan jag likväl svara sådana här typer som att göra något annat.
Givetvis kan du göra så om du tycker att det är underhållande men samtidigt så förstärker man även att beteendet till viss del funkar :)

Den unge är fortfarande söt och rolig, men vi har inte träffats nått mer. Kan man tänka sig att avståndet visst var ett problem ändå, trots "avståndet är inget problem, jag gillar att köra bil" :D :rofl:

Däremot snackar jag med två nice lite äldre (men ff yngre än mig :angel:) typer som inte bor fullt lika långt bort och ptja, de är rätt olika varandra i personligheter, men båda är nice så vi får väl se :idea:

Skaffat tinder... igen.
Matchade med en kille som skrev "längesen man såg dig" O_o jag känner inte alls igen människan.
Får hoppas att det ljusnar snart...

Edit:
Var visst över 10 år sen vi sågs, haha. Hur kan man ha så bra minne?

Jag känner utan problem igen flera som jag gick i skolan med i lågstadiet, vissa gick ändå bara i parallellklass. (Jag är 27 nu, så det var ett bra tag sedan och vi har hunnit ändras en del ;) ) Är däremot kass på att minnas namn och siffror, ansikten glömmer jag sällan. Har även åkt tåg i samma kupé som två personer en gång som jag åkte med ca 2 år senare. Trots att vi inte sa ett enda ord till varandra så mindes jag dem tydligt andra gången vi hamnade i samma kupé.

Han du fått kontakt med kanske är likadan som mig med sådant :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat