Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ännu en jag fick kontakt med igår. ”Kul” tidsfördriv när man ligger hemma sjuk… Sorry långdraget, jag har ändå kortat ner det
Han presenterar sig med vem han är och vad han söker.
Jag svarar att vi inte söker samma och önskar honom lycka till.
Han: Kan jag få ditt telefonnummer? Jag vill bara höra din röst.
Jag: Varför det?
Han: i really like you and i want to hear your voice, just give your phonenumber so we can talk on whatsapp. vi kan göra videosamtal och ha kul tillsammans. ok??
Jag: Jag är inte intresserad.
Han: Jag lovar att du kommer att gilla mig. Jag vill bara att du ska ge mig en chans. okej älskling ??
Jag: (Älskling?) Jag är inte intresserad, vad är problemet?
Han: Det är ont. jag gillar verkligen dig . Kan jag få din facebook snälla för att vara bara vänner ??
Jag: Nej.
Han: Ge mig en chans att känna mig. Jag lovar att du kommer att gilla mig. okej älskling ?
Jag tröttnar och blir otrevlig.
Han: Ok lady i am sorry. I just want to be more closer to you
Han: Detta är min facebook om du vill lägga till mig: ****
Ta hand om söt dam
En halvtimme senare…
Han: Det er virkelig vondt meg fordi du ikke vil gi en chance for å være nærmere
Jag: Svenska eller engelska går jättebra om du vill göra dig förstådd. (Varför börja prata norska plötsligt?)
Han: do you speak english?
Jag: Yes.
Han: great . its really hurts me . i dont know why you dont want me to be closer . i really like you
Jag upprepar varför jag inte är intresserad.
Han: just tell me what you looking for . i can do it for you .. just give me my chance .i promise you will not regret .ok bab?
Han: i just want to talk with you and maybe seeing you . try to understand me
Han: ??
Han: talk to me please
Jag: I'm not interested in having any further contact, please respect that.
Han: ok lady . take care of yourself
Hela 10 minuter senare…
Han: thats really heart
you know that you looks like my exgirlfiend ... she dies in car accident .. thats why i inssiste to have a relationsship xith you
now you know everything
Jag: (Jaha, han är bara intresserad för att han tycker sig ha hittat en ersättare till sitt ex?) I'm sorry for your loss, but either way I'm not interested.
Han: ok lady . i am sorry .
2 minuter senare.
Han: can i ask what you looking for? i can do everything for you
Jag svarar och tillägger att jag tycker avståndet är för långt.
Han: i think beeing so far is not a problem . and i already visit sweden . you can visit me here in morocco if you want . its summer now .its great here .you are welcome anytime and after we go together . i promise you wil like it
Jag: (Han bor alltså inte ens i Sverige?!På hans profil står det Stockholm)
Han: i really like you sweet lady . its like god give me a second chance
Han: i swear i really like you . i feel like god give another chance to be happy . i need you to trust me . and like i told you . come visit me and have vacation here in morocco . i promise you will like it
Han: i will give you all my love . we wil havefun together .ok bb?
Jag svarar igen att jag inte är intresserad.
Han: ok take care . this is the last time i write you
Alltså, jag tycker nästan lite synd om honom om det hela är sant, att hans f.d. flickvän har avlidit och att han nu hittat någon som är snarlik henne och till varje pris vill lära känna mig och ”få en ny chans”. Lite som när min gamla kanin dog och jag skaffade ny i desperat hopp om att det skulle vara en klon av gamla, men det blev hon inte, och så funkar inte livet heller.
Om man inte är intresserad så fyller det inte heller någon funktion att svara. Så länge du svarar så ges motivation för mer tjat.
Men går det inte att blockera idioten då?Ja, så kan det absolut vara! Jag har dock märkt att uteblivna svar inte alltid hjälper heller.
Jag vet inte riktigt vilket medium detta var genom men det är bara att använda unmatch/block/ignore. Tjatet är bara till för att få fram någon sorts reaktion.Ja, så kan det absolut vara! Jag har dock märkt att uteblivna svar inte alltid hjälper heller.
Men går det inte att blockera idioten då?
@Singoalla Såna där är vi nog många som får. Jag läser dem inte ens, det mesta är ju massmail eller spam bara.
Tyck inte synd om honom. Jag var också lik en snubbes ex häromdagen - på äkta google translate-svenska. Avmatchade honom dock i ett tidigare skede.Ännu en jag fick kontakt med igår. ”Kul” tidsfördriv när man ligger hemma sjuk… Sorry långdraget, jag har ändå kortat ner det
Han presenterar sig med vem han är och vad han söker.
Jag svarar att vi inte söker samma och önskar honom lycka till.
Han: Kan jag få ditt telefonnummer? Jag vill bara höra din röst.
Jag: Varför det?
Han: i really like you and i want to hear your voice, just give your phonenumber so we can talk on whatsapp. vi kan göra videosamtal och ha kul tillsammans. ok??
Jag: Jag är inte intresserad.
Han: Jag lovar att du kommer att gilla mig. Jag vill bara att du ska ge mig en chans. okej älskling ??
Jag: (Älskling?) Jag är inte intresserad, vad är problemet?
Han: Det är ont. jag gillar verkligen dig . Kan jag få din facebook snälla för att vara bara vänner ??
Jag: Nej.
Han: Ge mig en chans att känna mig. Jag lovar att du kommer att gilla mig. okej älskling ?
Jag tröttnar och blir otrevlig.
Han: Ok lady i am sorry. I just want to be more closer to you
Han: Detta är min facebook om du vill lägga till mig: ****
Ta hand om söt dam
En halvtimme senare…
Han: Det er virkelig vondt meg fordi du ikke vil gi en chance for å være nærmere
Jag: Svenska eller engelska går jättebra om du vill göra dig förstådd. (Varför börja prata norska plötsligt?)
Han: do you speak english?
Jag: Yes.
Han: great . its really hurts me . i dont know why you dont want me to be closer . i really like you
Jag upprepar varför jag inte är intresserad.
Han: just tell me what you looking for . i can do it for you .. just give me my chance .i promise you will not regret .ok bab?
Han: i just want to talk with you and maybe seeing you . try to understand me
Han: ??
Han: talk to me please
Jag: I'm not interested in having any further contact, please respect that.
Han: ok lady . take care of yourself
Hela 10 minuter senare…
Han: thats really heart
you know that you looks like my exgirlfiend ... she dies in car accident .. thats why i inssiste to have a relationsship xith you
now you know everything
Jag: (Jaha, han är bara intresserad för att han tycker sig ha hittat en ersättare till sitt ex?) I'm sorry for your loss, but either way I'm not interested.
Han: ok lady . i am sorry .
2 minuter senare.
Han: can i ask what you looking for? i can do everything for you
Jag svarar och tillägger att jag tycker avståndet är för långt.
Han: i think beeing so far is not a problem . and i already visit sweden . you can visit me here in morocco if you want . its summer now .its great here .you are welcome anytime and after we go together . i promise you wil like it
Jag: (Han bor alltså inte ens i Sverige?!På hans profil står det Stockholm)
Han: i really like you sweet lady . its like god give me a second chance
Han: i swear i really like you . i feel like god give another chance to be happy . i need you to trust me . and like i told you . come visit me and have vacation here in morocco . i promise you will like it
Han: i will give you all my love . we wil havefun together .ok bb?
Jag svarar igen att jag inte är intresserad.
Han: ok take care . this is the last time i write you
Alltså, jag tycker nästan lite synd om honom om det hela är sant, att hans f.d. flickvän har avlidit och att han nu hittat någon som är snarlik henne och till varje pris vill lära känna mig och ”få en ny chans”. Lite som när min gamla kanin dog och jag skaffade ny i desperat hopp om att det skulle vara en klon av gamla, men det blev hon inte, och så funkar inte livet heller.
Tyck inte synd om honom. Jag var också lik en snubbes ex häromdagen - på äkta google translate-svenska. Avmatchade honom docki ett tidigare skede.
Det gör jag inte heller. Även om det han skrev är sant är det vansinnigt att försöka få mig intresserad på det sättet. Varför skulle jag ens vilja bli jämförd med hans döda ex?Tyck inte synd om honom.
Ja, så kan det vara. Men om jag inte har något bättre för mig kan jag likväl svara sådana här typer som att göra något annat.Om man inte är intresserad så fyller det inte heller någon funktion att svara. Så länge du svarar så ges motivation för mer tjat.
Givetvis kan du göra så om du tycker att det är underhållande men samtidigt så förstärker man även att beteendet till viss del funkarDet gör jag inte heller. Även om det han skrev är sant är det vansinnigt att försöka få mig intresserad på det sättet. Varför skulle jag ens vilja bli jämförd med hans döda ex?
Ja, så kan det vara. Men om jag inte har något bättre för mig kan jag likväl svara sådana här typer som att göra något annat.
Du gjorde uppenbarligen intryck dåSkaffat tinder... igen.
Matchade med en kille som skrev "längesen man såg dig"jag känner inte alls igen människan.
Får hoppas att det ljusnar snart...
Edit:
Var visst över 10 år sen vi sågs, haha. Hur kan man ha så bra minne?
Du gjorde uppenbarligen intryck då![]()
Skaffat tinder... igen.
Matchade med en kille som skrev "längesen man såg dig"jag känner inte alls igen människan.
Får hoppas att det ljusnar snart...
Edit:
Var visst över 10 år sen vi sågs, haha. Hur kan man ha så bra minne?