Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad ska man säga om den här tinder presen ? :wtf:
"Jag är 8,4 cm från att räknas som en kortväxt person. Det kan för vissa vara lite eller väldigt mycket. Men låt säga i relation till din penis, är 8.4 cm mycket eller pyttelite?"

Hon fick aldrig svar på sin fråga då det blev vänsterswipe :p

Men iaf hittar man rätt tjej så känns det inte som att avståndet måste vara ett hinder känner jag iaf :)
Det är såklart individuellt hur man ställer sig till avstånd. För min del skulle det aldrig funka, jag har varken tid eller lust att åka flera timmar för att lära känna någon. Hur vet man ens om det är rätt person när man aldrig träffat människan innan?

Det är såklart individuellt hur man ställer sig till avstånd. För min del skulle det aldrig funka, jag har varken tid eller lust att åka flera timmar för att lära känna någon. Hur vet man ens om det är rätt person när man aldrig träffat människan innan?
Friskt våga sägs de ju. Jag åkte 40 mil för att träffa mitt ex, enkel resa, bara skoj sådär men jag blev fast därnere ändå. Utan att ha nån plan alls.

Fast i ett sånt läge så varför inte... "hej va kul att du inte tycker avståndet är för långt, du får gärna komma till stan så kan vi ta en fika... Sen får du naturligtvis åka hem igen eftersom jag bara ses på stan första dejten så de inte blir konstigt om tycke inte uppstår mvh Sasse" ;)
Jag hade faktiskt bokat hotell på orten när jag tog bilen 40 mil söderut första gången vi sågs.
Nu blev det ingen hotellövernattning :o men det var planen, att träffas och prata bara.

Exakt. Om man bor på en plats där utbudet är stort och inte har svårt att få dejter så kan man ju hellre testa att lära känna någon som bor närmare.

Träffar fortfarande dejten... for hem till hans föräldrahem igår (hans föräldrar var borta) vi lyssnade på musik, drack vin och badade badtunna!
Fick sms av militären på kvällen som undrade vad jag gjorde.

Plus 2 missade samtal på morgonen av en kille jag träffade i tisdags (som jag förklarat för att jag inte är fortsatt intresserad :grin: )

Hur vet man ens om det är rätt person när man aldrig träffat människan innan?

Det vet man såklart inte. Men oftast har jag en känsla om det kan bli nåt och den brukar stämma ganska bra. Är det inte rätt person har man ju fått komma bort lite , se nya vyer och träffat en ny person :).

Exakt. Om man bor på en plats där utbudet är stort och inte har svårt att få dejter så kan man ju hellre testa att lära känna någon som bor närmare.

Jo, så är det ju. Hade jag bott i Stockholm är ju utbudet ett helt annat än där jag bor. Sägs ju också vara en av dom singeltätaste städerna i världen. Där jag bor får jag ofta upp att det finns inga fler att swipa på. Därför är jag ändå lite förvånad att hon är beredd att ta ett tåg 40 mil för att träffa mig, då hon säkert kan swipa vidare och hitta många kandidater där hon bor. Men en sån sak säger ju att hon kan vara värd att ge en chans också :).

Vad säger ni om kollegor? Bu eller bä?
Har en kollega som är SÅ charmig. För tillfället jobbar vi på samma avdelning, men det är bara denna veckan också. Sedan är vi på olika enheter och i olika hus.
MEN verksamheten i sig är relativt liten. 30- 40 personer som arbetar på båda enheterna sammanlagt.

Jag vet ju inte såklar hundra att han är intresserad. :cautious: Men han har ett väldigt flirtigt sett. :d

Det känns ju awkward och fråga om han vill dricka öl, om han verkligen INTE är intresserad. :nailbiting:

Har en kollega som är SÅ charmig. För tillfället jobbar vi på samma avdelning, men det är bara denna veckan också. Sedan är vi på olika enheter och i olika hus.
MEN verksamheten i sig är relativt liten. 30- 40 personer som arbetar på båda enheterna sammanlagt.

Jag vet ju inte såklar hundra att han är intresserad. :cautious: Men han har ett väldigt flirtigt sett. :d

Det känns ju awkward och fråga om han vill dricka öl, om han verkligen INTE är intresserad. :nailbiting:

Både och.. hade ju ihop det med en kollega. Han blev väl rätt förälskad i mig, jag not so much. Är lite spänd stämning på jobbet nu (från hans sida, jag har iallafall vett att bete mig normalt..)

Men behöver inte bli som ovan heller, har träffat andra från jobbet och där är det inte alls spänt eller konstigt :)

Det beror på hur man jobbar.
I ditt fall hade jag inte varit så bekymrad.

Hos oss jobbar vi väldigt nära varandra, speciellt i vissa situationer vilket gör att jag drar mig för det.
Samt att jag inte orkar med allt snack.

Det blev någon typ av två flugor i en smäll: tar en öl med en kollega och träffar dejten efter!

Och idag känns det så jävla bra :love:

Däremot känner jag mig som en rövhatt på Tinder. Jag har inte haft Tinder så länge och känner mig osäker på hur man beter sig där.. Jag har inte öppnat appen på 3 veckor, lite för att jag pratade en hel del där med en tjej som verkade väldigt vettig, vi pratade om att ses. Och nu har jag ångest för att jag inte svarat. Rövhattsfasoner?
De som jag bara snackat lite med känns okej, men hur beter man sig mot folk man snackat med och gillar, men som det inte är aktuellt att ses längre (eller för tillfället)?

Man talar om det såklart. Att bara sluta svara folk man snackat med om att ses, är oförskämt oavsett det är kvinnor eller män som står för ignorerandet i ett sånt läge.

Ja jag håller med dig. Jag och dejten är ju inte exklusiva på något sätt, men jag känner själv att jag inte är intresserad att träffa andra just nu.

Jag träffade en kollega (samma avdelning, men olika arbetsgrupper), vi ska precis åka på semester tillsammans och har bestämt att bli sambo när vi kommer hem. Så det kan ju gå bra. Det kan också bli lite jobbigt. Vi jobbar oftast olika tider så jag konstaterade att skiter det sig behöver vi inte ha så mycket med varandra att göra och gick på dejt. Hade vi jobbat tätare ihop hade jag nog inte gjort det dock.

Lite off topic men fick en "present" av mamma idag :D
20170805_163642_5985dbef9606ee17f35f9341.jpg

Hon passade på att gnälla lite över dejten, att han är alldeles för lik mitt ex, för ung osv...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Jag kunde köpa en hund
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat