gulakatten
Trådstartare
Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var vi hemma tillsammans i en månad, sen var jag hemma själv i fyra månader och därefter var vi hemma tillsammans i fem månader. Sen tog maken resten. På så vis delade vi 50/50 och fick väldigt mycket tid tillsammans i familjen. Den här gången vill vi inte överlappa lika mycket eftersom det blir ekonomiskt tungt. Däremot vill vi dela 50/50 (krav) men kanske inte så att jag är hemma min del och han sen sin del.
Ni som delat 50/50 men gjort på andra sätt än det ”vanliga” (först ena föräldern, sen den andra) - hur har ni gjort? Blir det hattigt att efter X månader ta varannan dag ett par månader innan pappan tar sina månader själv? Vad har ni tyckt funkat bra och vad har funkat mindre bra?
Ni som delat 50/50 men gjort på andra sätt än det ”vanliga” (först ena föräldern, sen den andra) - hur har ni gjort? Blir det hattigt att efter X månader ta varannan dag ett par månader innan pappan tar sina månader själv? Vad har ni tyckt funkat bra och vad har funkat mindre bra?