insektsbett??

S

strumpan

När jag tog in min häst i dag hade hon bett av broms.
Men det som var konstigt att i ansiktet fanns det upphöjda,utspridda svårt att förklara står stilla i knoppen nu.Men om man tänker sid att man ramlat i brännäslor ,så ser det lite grann ut i hennes ansikte.Vad tror ni att det kan vara?Hon har ett bra skydd för ansiktet :confused:
Tacksam för svar som läses i natt(jobbar)

Sk "nässelutslag" kanske? Det kan man få vid allergiska reaktioner... Hästen har inte svullnat upp i ansiktet?

Funderar lite på om det kan vara avmaskningsmedlet(pyranthel)kanske skiljer sig något i inehållet,trots att det ska vara samma medel som Banminth :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 802
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 327
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Minns någon tråden jag skapade för 16 år sedan här? Det var egentligen i går för 16 år sedan, och sedan fylldes den på. Blev rätt lång...
2
Svar
38
· Visningar
3 987
Senast: Luff
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare