Sv: Inridning/tillridning
Jag jobbar just nu med in/tillridning av hästar. Dock bara under sommaren då jag studerar (till hippolog).
Jag hyr in mig hos en tränare och i ett större stall. Allt blir mycket enklare då man slipper ansvaret över själva gården. Jag hjälper fortfarande till vid morgon/kvälls -stall, diverse jobb på gården osv. men som sagt har inget huvudansvar förutom över just mina träningshästar.
Har man sedan tänkt att jobba med detta på heltid tror jag att utbildning, rykte och meriter är väldigt viktigt. Folk måste veta VEM de lämnar sin häst till.
Sen är reklam viktigt, en proffsig hemsida gör mycket!
Just i början tror jag att det är viktigt att man har något "speciellt".
ex. jag har billiga priser och skriver träningsdagbok som jag skickar till hästägaren varje vecka. (träningsdagboken har varit väldigt uppskattad!)
Att man har en bra tränare tror jag också är viktigt. Man behöver någon att bolla med.. Jag själv behövde lite hjälp med en träningshäst, frågade min tränare och det lilla bekymret löste sig på en gång och vi kunde sen gå vidare.
Jag deklarerar som hobbyverksamhet.(kan dock inte hjälpa till så mycket med det då min pappa tar hand om den biten åt mig just nu -läser företags ekonomi nästa år, så kan förhoppningsvis fixa detta själv till nästa sommar
)