beauspirit
Trådstartare
någon som är bra på inredning och lösningar? det är så att vi har en lokal på vår nya gård där det ska sättas in 4 boxar och vi vet inte riktigt vilken lösning vi ska välja.
om någon har någon smart lösning vore det jättekul!
det är 14,4 meter långt
och 6,8 meter brett.
(2,70 i takhöjd).
det ska in 4 boxar på 3*3 m (myrby-boxar).
det ska finnas en väl tilltagen stallgång för uppbindning.
om det går vore det bra om det finns utrymme kvar så man kan sätta in en box till vid behov.
utrymmen för fikarum, sadel/selkammare, foderkammare har vi precis bredvid stallet så det slipper vi klämma in =).
så fram med fantasin nu snälla, då min inte räcker
här är en ritning över stallet (inte så välgjord men det får duga )
http://community.webshots.com/scripts/show.fcgi?t=slideshow&ID=179196235&key=ruvBTj
webshots strular så jag kunde inte lägga upp dom som vanliga bilder, utan enbart i en slideshow .
de måtten vid stalldörrarna är inte riktigt exakta, men på ett ungefär.
sen de streckade dörröppningarna i hörnet är befintliga dörrar, som gärna får vara kvar (ena går ut till utbyggnaden som är påbörjad, med spolplatta, och andra till förvaringsutrymmena)
men om man kommer på en bra lösning där dörrarna blir täckta gör det ingenting, då det alltid går att sätta in nya dörröppningar.
bläddra fram en bild så ser ni det enda jag kommit fram till som verkar funka bra
det ska stå:
1 foderkammare
2 sadelkammare
3 fikarum
4 hönedkast o. dyl.
5 spolplatta
6 utbyggnad påbörjad. plats för fler boxar eller större förvaringsutrymmen osv.
nu babblar jag på här, men gnugga nu geniknölarna för min skull och hjälp mig .
om någon har någon smart lösning vore det jättekul!
det är 14,4 meter långt
och 6,8 meter brett.
(2,70 i takhöjd).
det ska in 4 boxar på 3*3 m (myrby-boxar).
det ska finnas en väl tilltagen stallgång för uppbindning.
om det går vore det bra om det finns utrymme kvar så man kan sätta in en box till vid behov.
utrymmen för fikarum, sadel/selkammare, foderkammare har vi precis bredvid stallet så det slipper vi klämma in =).
så fram med fantasin nu snälla, då min inte räcker
här är en ritning över stallet (inte så välgjord men det får duga )
http://community.webshots.com/scripts/show.fcgi?t=slideshow&ID=179196235&key=ruvBTj
webshots strular så jag kunde inte lägga upp dom som vanliga bilder, utan enbart i en slideshow .
de måtten vid stalldörrarna är inte riktigt exakta, men på ett ungefär.
sen de streckade dörröppningarna i hörnet är befintliga dörrar, som gärna får vara kvar (ena går ut till utbyggnaden som är påbörjad, med spolplatta, och andra till förvaringsutrymmena)
men om man kommer på en bra lösning där dörrarna blir täckta gör det ingenting, då det alltid går att sätta in nya dörröppningar.
bläddra fram en bild så ser ni det enda jag kommit fram till som verkar funka bra
det ska stå:
1 foderkammare
2 sadelkammare
3 fikarum
4 hönedkast o. dyl.
5 spolplatta
6 utbyggnad påbörjad. plats för fler boxar eller större förvaringsutrymmen osv.
nu babblar jag på här, men gnugga nu geniknölarna för min skull och hjälp mig .