MonteRose

Trådstartare
Var i veckan och inhandlade mig ett par jeans. Första nya paret på flera år. Har i "alla" år köpt Levi's och känt mig hyfsat modemedveten men enligt expediten så hör dessa inte till de hetaste direkt.

Om man nu vill vara inne och helt rätt, vilka jeansmärken är det då som gäller?

Jag kör bara Tiger då de har en modell som passar min kroppsform helt perfekt. Tycker att deras jeans har superkvalitet, vilket man självklart får betala för. Jag kan tänka mig att prislappen gör Tiger till ett "innemärke", men det är inte det viktiga för mig.

Jag tänker att det är olika modeller av jeans som är inne resp. ute, inte märken i sig (men visst, alla hade ju Cheap monday för några år sen så visst kan det bli en hype kring ett specifikt märke). HM och andra billiga kedjor gör kopior på de dyra märkenas inne-modeller och vips så finns innemodellen lättillgänglig för alla. Tänk typ stuprör/bootcut/boyfriendfit etc...

Jag var på JC och provade igenom deras sortiment gör ett tag sedan, men hittade inga sköna, som dessutom satt bra. Suckade och gick in på HM och hittade ett par olika modeller som satt snyggt. Plånboken blev glad iaf... :rofl:

Jag var på JC och provade igenom deras sortiment gör ett tag sedan, men hittade inga sköna, som dessutom satt bra. Suckade och gick in på HM och hittade ett par olika modeller som satt snyggt. Plånboken blev glad iaf... :rofl:
Samma här, fast tydligen är det Lindex som gör jeans efter min passform :up: :D

Nä Nudie slutade göra min favoritmodell så har jag varit utan favoriter tills i våras då jag upptäckte Levis Revel av en slump. De sitter som gjutna på mig :) får massor med komplimanger när jag har dem.

Tänker folk verkligen så? Måste vara hemskt omständligt. Passar jeansen så passar de, oavsett vad som står på lappen. Väl?

(Jag kan bara ett enda märke och det är väl Levis. Har ingen aning om vilka märken det är på mina kläder)

Det kanske inte är så längre men när jag var ung (?!) var det bara märket som räknades. Gärna stora, synliga märken oxå.

Levis inte inne? Har väl just varit superpoppis att göra jeansshorts av Levis 501, men det kanske är förbehållet de under 25, vad vet jag.

Var i veckan och inhandlade mig ett par jeans. Första nya paret på flera år. Har i "alla" år köpt Levi's och känt mig hyfsat modemedveten men enligt expediten så hör dessa inte till de hetaste direkt.

Om man nu vill vara inne och helt rätt, vilka jeansmärken är det då som gäller?

Har massa jeans, gillar Diesel, men köper annars jeans modell billigare för att jag helt enket tycker att de passar bättre. Typ på Gina, Vero Moda osv. Som någon annan sa också - ingen aning om vad det är för märken ens. Lee och Levis passar mig inte öht.

Jag tycker att bara de sitter bra och känns rätt så är de inne ;)

Sist jag skulle köpa jeans försökte de sälja på mig ett par Levi´s på JC! Detta var i våras. ;) Men jag kör uteslutande med Lee, för de är så sköna. :love:

Har massa jeans, gillar Diesel, men köper annars jeans modell billigare för att jag helt enket tycker att de passar bättre. Typ på Gina, Vero Moda osv. Som någon annan sa också - ingen aning om vad det är för märken ens. Lee och Levis passar mig inte öht.

Jag tycker att bara de sitter bra och känns rätt så är de inne ;)

Var inte meningen att citera ditt inlägg utan mer in general.

Jag har alltid varit någorlunda modemedveten, men med en nypa salt då jag lämnade tonåren som en svartklädd och vitsminkad korsettsnörd snofs som tog mig själv på alldeles för stort allvar ;) Men jag är allmänt intresserad av hur kläder har sett ut genom mänsklighetens historia, hur och varför man klädde sig på ett visst sätt, vilken kulturell betydelse klädsel har haft.

Vad gäller jeans väljer jag den modell som passar min kroppsform bäst, dvs raka ben och hög midja. Jag ger blanka fan i vilken modell som är "inne" just nu eller vilket märke, och tycker att det är ganska löjligt med folk som har en jeansmodell som inte passar dem bara för att det är det man "ska" bära för tillfället.

Det som är mest underbart med mode är just att man kan plocka och välja lite från här och där, precis som med all annan konst och estetiska uttryck (litteratur, dans, sång, teater, fotografi, film osv). Så det här med att ett visst snitt eller att en viss färg är det enda som gäller en viss säsong ett visst år, är i mina ögon en ganska värdelös termometer. Ett par jeans sitter inte bättre på dig för att de kostar en viss summa, de sitter bra på dig för att de är i en modell, storlek, färg och material som passar dig. Krångligare än så är det inte.

/hier, vars favoritjeans just nu är ett par från Lindex för 399 kr. (Sämsta köpet en Kookaï-klänning för 2500 som gick sönder efter en kväll)

Senast ändrad:
När jag varit i USA med vänner som har tonårsbarn har önskelistan bestått av Levis (och Converse).

Själv kan jag inte ha Levis. Passar inte över huvud taget. Så min jeanskollektion består av Ralph Lauren som jag köpt i USA som både passar och är snygga och så några par billiga jag köpt på rea på Dea Axelsson som jag har till vardags. De passar bra, men är snygghetsmässigt inte nära mina LRL.

Bland de bästa jeans jag haft är utöver ett par av mina LRL X par av Börjes ridjeans och så ett par jag köpte av en vän som sålde kläder ur ett sortiment jag tror hette Greenhouse.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 084
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 164
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar