F

Fannyyy

Hej!
Jag ska hyra en ponny som kommer till mitt stall på torsdag förmiddag. Då är jag i skolan så min mamma tar emot hästen, ska dom ta ut hästen i hagen eller låta den stå i sin box? Om han inte ska ut, och de låter honom stå, vad ska jag göra när jag kommer till stallet efter skolan och kollar till honom, fixar en del grejer och så?
Ska jag släppa ut honom och sedan fixa grejerna och sedan ta in honom igen eller...? ett alternativ är ju att någon annan tar in honom innan kvällsfodrningen..
Just det, en sak till,
Ska han få någon lunch? Vet inte om det är bra när han varit ute och åkt.
Lite info om ni behöver för att svara på mina frågor...: :d
Han är 9 år, normalhull, 145 cm mkh, kommer stå i rasthage de första dagarna när han kommit, korsning mellan new forest och någon annan... :crazy: .

Hoppas ni kan svara på mina frågor för det behöver jag verkligen veta! :confused: :bow:

/Fannyyy

Sv: Inne/ute?

Jag skulle nog ha släppt ut honom direkt. och tagit in honom lite tidigare än dom andra hästarna innan kvällsfodringen så han får vänja sig vid boxen. det är viktigt att hästen får lunch om den åkt långt, om man åker väldigt långt så ska hästen ha lite krafft för att hålla magen i gång under resan. Lycka till med hästen... Jag vet hur det är att få hem en häst första gången!! :love:
Kram Lina

jag skulle släppt ut den direkt. men hållt koll så han inte smet ut från hagen.

Tack så jättemycket!
Så jag släpper ut honom med en gång..!:D

Åhh! jag längtar! :) :love:

du får ta å lägga ut lite bilder när han kommit=)

Det bästa är ju att kolla hur han mår när han kommer. :idea:
Upprörd och svettig - In i stallet. Torka honom, lugna honom och lägg på ett täcke. Vatten och lite hö. (Väl blött betfor kan ju vara både vätskegivande och energigivande.)
Lugn och torr - Släpp ut honom i hagen och lägg ut lite hö om det inte finns gräs i hagen, givetvis tillgång till vatten.
Lycka till och grattis!!! :banana:

Tack tack! :bow:
Jag lägger ut bilder på honom!
(han har inte den snyggaste pälsen heller så jag ska rykta och ge honom linfröolja och b-vitamin, tar före och efter bilder där också) :)

Tack igen!!
/Fannyyy

Ja bilder vill vi se!
För övrigt så håller jag med föregående som skrivit. Är hästen lugn så kan han ju få komma ut i hagen och röra på sig lite:)

Det bästa är ju att kolla hur han mår när han kommer. :idea:
Upprörd och svettig - In i stallet. Torka honom, lugna honom och lägg på ett täcke. Vatten och lite hö. (Väl blött betfor kan ju vara både vätskegivande och energigivande.)
Lugn och torr - Släpp ut honom i hagen och lägg ut lite hö om det inte finns gräs i hagen, givetvis tillgång till vatten.
Lycka till och grattis!!! :banana:

håller helt med dig!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 020
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar