Inne kanin ute i snön ett litet tag eller ?

Love_Ireland

Trådstartare
Jag har en lejonkanin som är hur gullig som helst .. Men jag vill ut och skutta med henne i snön men problemet e´bara att hon bor inne på mitt rum i en stor bur. Jag tycker synd om henne i bland att hon inte får skutta till räkligt kan jag då ut och skutta med henne ett litet tag i snön utan att hon blir sjuk och dålig eller det går inte nu ???

Sv: Inne kanin ute i snön ett litet tag eller ?

du ska nog inte ta ut en inne-kanin i snön.. det är inte så bra..
den har ju inte så tjock päls och så för den är ju van vid att vara inomhus

Jo, det tror jeg går bra. Vi slapp vår dverg-vedder ut på verandaen i snøen av og til, og han hoppet og løp og hadde det jätteroligt! :banana: Når han ble kald på ørene, ville han inn igjen! :p Så lenge det bare er snakk om noen minutter går det nok bra! :)

Nu vet jag inte var du bor, men jag skulle inte ta ut den om det är minusgrader. Hon har ingen vinterpäls eftersom hon bor inne, och du kan ju själv tänka dig hur det är att gå utan jacka och skor.
Har du något vindskyddat ställe där det inte blåser något alls kan du ta ut den en stund, blåser det inte är det inte lika kallt.

tack för era svar... men jag får se hur det blir med det att ta ut henne.--

Har haft samma funderingar på min kanin (som bor i köket, fri hela dagarna).
Men han är väldigt känslig i magen, så kyla skulle nog orsaka diarré i hans fall.... :crazy:

min brukar hoppa runt i rummet när jag e där. ibland så e hon i en box istallet, ibland tar ja ner henne så hon får kolla lite där och ibland ut i snön,,,:P

Jag skulle inte ta ut mina innekaniner, det är alldeles för kallt för dom. Mina slutade att gå ut i september!
Varför får hon inte skutta runt inomhus?

De är ingentligen ingen direkt fara för kaninen att fgå ut om den är inne kanin och de är minusgrader ute....
Även en Inne kanin byter till vinterpäls, dock inte lika tjock som de som bor ute, men att ha den ute och skutta en stund, och sen ta in henne är inga problem alls....

Så är de ju med alla kanin utställningar & hopptävlingar, där för inne kaniner sitta i kallare lokaler m.m. och tvärt om...
Ute kaniner får sitta i varma lokaler, ibland i flera dagar....

Det är mer farligt att ta in en ute kanin än att ta ut en Inne kanin, då kaninens kropp har svårt att ställa om sig från ute temp till inne temp och blir då oftast för varm.....

Så, enligt mig är de inga problem!

Jag tvivlar starkt på att det är bra för en kanin som normalt är innekanin att vara ute i minusgrader och snö - ring till en vetrinär så tror jag du får samma svar.

visst, det skulle säkert inte bli några problem, men det kan bli. onödigt att chansa tycker jag

JAg tycker heller inte det är särskilt bra. Men ca 5-10 minuter om det är plusgrader brukar kunna gå bra. Man kan även skydda kaninen lite mot kylan genom att köpa/sy ett täcke att ta på den. :)

*kl*
Tror ni inte TS har beslutat om uttag redan? Den här tråden är RIKTIGT gammal!

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 306
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025