Inled oss ej i frestelse...

Sv: Inled oss ej i frestelse...

Men va? Finns det? Och sa pratas det om losgodis ... jag kommer att ga upp flera kilo nar jag kommer till Sverige. :cautious:


finns bara som lösgodis :d

1975131_10203144593205474_225131141_n.jpg
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

kl

Jag är osäker på om jag har hjälp av tråden, jag skulle snarare behöva en munkorg och tejpade tumvantar tror jag!

Det är inte godis som är min fälla, det är maaaaat. Jag har nyss gjort potatisstomp som jag åt till morotsbiffar och sallad till. Jamen det låter ju inte så illa? Nä, men när man äter bara för att man tycker det är så jäkla gott, när man har ätit en rejäl portion och egentligen är mätt, och ändå står och skedar i sig stomp med lite extra smörklick direkt ur kastrullen för det är ju så synd att hiva ut det i slasken,...äh...lite till, lite mer lite smör, glufs glufs...ett par skedar till, lite mer lite mer smör...:banghead: :arghh:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

kl

Jag är osäker på om jag har hjälp av tråden, jag skulle snarare behöva en munkorg och tejpade tumvantar tror jag!

Det är inte godis som är min fälla, det är maaaaat. Jag har nyss gjort potatisstomp som jag åt till morotsbiffar och sallad till. Jamen det låter ju inte så illa? Nä, men när man äter bara för att man tycker det är så jäkla gott, när man har ätit en rejäl portion och egentligen är mätt, och ändå står och skedar i sig stomp med lite extra smörklick direkt ur kastrullen för det är ju så synd att hiva ut det i slasken,...äh...lite till, lite mer lite smör, glufs glufs...ett par skedar till, lite mer lite mer smör...:banghead: :arghh:

Ja, att ha svårt att inte överäta mat man redan äter kan nog vara ett mycket större problem än att dra ner/in på sötsaker.

Jag har själv följt mitt schema för idag men överåt av maten både till lunch och middag (inga mängder men maten var rätt kaloristinn tyvärr). Däremot höll jag mig ifrån sötsaker som jag lovat! Alltid något...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp