Inled oss ej i frestelse...

Sv: Inled oss ej i frestelse...

Haha - nu hajjar jag. Om man planerar sina felintag så blir det rättintag av dom. Ben o Jerry - Here I come.
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Haha - nu hajjar jag. Om man planerar sina felintag så blir det rättintag av dom. Ben o Jerry - Here I come.

Min dotter talade om häromdagen varför man ska köpa ben & jerrys, företaget har en uttalad starkt och positivt och aktivt HBTQ-arbete, de är oerhört generösa mot sina medarbetare ekonomiskt och de har lika starkt och aktivt miljötänkande i organisationen. Min dotter insisterade på att det är inget att tveka om överhuvudtaget, det är bara att skyffla in B&J i frys och mun. Ben & Jerrys är alltid rätt var kontentan av föredraget jag fick. Jag skulle i princip se en bytta ben & jerrys som felplacerad i butiken, egentligen skulle de stått på grönsaksavdelningen. :D
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Idag blev det frallor och nutella bara för jag inte orkade diska (vilket jag behöver för att kunna laga mat)
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Idag blev det frallor och nutella bara för jag inte orkade diska (vilket jag behöver för att kunna laga mat)

Nutella är skitgott men som hasselnötsallergiker är det inte något man bör äta, tyvärr! Men gott är det!!

Saknar det!

Tillägg: Jag käkar choklad. Så här lagom före middagen. Lite onödigt kanske. Eller mycket onödigt. Men lördag it is ju!
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Det gick som planerat :)

Ja, men så är det verkligen. Vill man gå ner/hålla vikt men ändå tar ett planerat beslut (inte i minuten innan man stoppar det i munnen ska väl förtydligas) så måste det vara helt ok!

Jag har själv lördagar som stora frossardagen, inga hämningar för fem öre.

Problemet är snarast att min frossa till sist spillt över på alla mina ätdagar (jag kör 5:2). Det ville jag undvika genom att starta den här tråden!
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag tror att den här tråden är smart, faktiskt. Jag har varit sugen på popcorn två kvällar i rad men inte gjort några, för jag hade tråden i bakhuvudet och hade dessutom bestämt att det var godiskväll ikväll.
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag tror att den här tråden är smart, faktiskt. Jag har varit sugen på popcorn två kvällar i rad men inte gjort några, för jag hade tråden i bakhuvudet och hade dessutom bestämt att det var godiskväll ikväll.

Vad glad jag blir! Samma dag jag startade tråden hindrade den mig verkligen för att falla, sen dess har jag haft två lätta dagar där jag planerat att äta gott. Jag hoppas vi kan fortsätta få hjälp av tråden.

I morgon är faktiskt en sån mellandag då jag ofta tillåter mig oplanerade/onödiga utsvävningar med enda argumentet att det är helg.

Jag tror jag gör så nu att jag skriver ner här och nu vad som är ok för mig imorgon och så lovar jag på heder och samvete att hålla det:

FRUKOST
skippa: alla goda polarkakor med tjockt lager smör och många skivor 30-procentig ost.
Ät istället: en stor kopp te (har inget lämpligt ätbart hemma och då är det bättre att helt skippa, särskilt för mig som är van med fastediet)

LUNCH
en vanlig lunch får det nog bli. Har en massa broccoli att komplettera med om jag är vrålhungrig

EFTERMIDDAGMELLIS
Skippa: bullar/kakor
Ät istället: kvarg med hallon (om jag hunnit handla). Annars frukt.

MIDDAG
Vanlig middag
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

kl

Dagens frestelse heter semla och det ligger en snickers på köksbänken,semlan kan jag kalla födelsedagstårta då jag inte åt någon sådan häromdagen,men vad ska jag skylla snickersen på ? lördagsgodis ? :o
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

kl

Dagens frestelse heter semla och det ligger en snickers på köksbänken,semlan kan jag kalla födelsedagstårta då jag inte åt någon sådan häromdagen,men vad ska jag skylla snickersen på ? lördagsgodis ? :o

Nä, snickersen kan du kalla gäddhäng!
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Absolut! Och jag kallar hela asken med "Girl Scout cookies" jag satte i mig:o for lunch. Det ar ett elande nar de star utanfor affaren och saljer sina cookies. Och inte koper jag for att det ar gott ... utan endast och alenast for att fortjansten gar till ett behjartansvart andamal.:angel:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Just avslutat en stor portion med chokladpudding och mycket grädde till! Det var inte något jag hade räknat in i dagens ranson av kalorier^^
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag gillar också den här tråden och tror att den kan hjälpa många! Tror också att det var en smart idé att som du skriva ner tydligt för sig själv vad som är planerat och vilka utsvävningar som är okej och inte, det ska jag sätta mig och göra för veckan nu tror jag! Behåller det dock för mig själv istället för att tråka ut er med värdelösa detaljer om mitt liv...;)

KL

Även jag har lördagar som en "jag gör lite som jag vill"-dag, men eftersom jag haft en ganska dålig matvecka i övrigt har jag försökt att hålla tillbaka i alla fall lite idag. Det har gått bra, men när min flatmate föreslog att vi skulle beställa indiskt från kvarterskrogen istället för att laga mat sa jag faktiskt inte nej... Har varit dödligt sugen på indiskt sedan före jul, och gud vad gott det var! Värt varenda kalori ;) Nu ska jag snart äta mina planerade Ahlgrens bilar medan jag ser en film, dem har jag suktat efter hela veckan!
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

kl
Jag är så sjukt sugen på chokladbollssmet. Meeeeeen jag har redan ätit en Sarah Bernhard-bakelse idag, samt en bit äpplekaka. Och igår kan det hända att jag åt 3/4 av burken Ben&Jerrys som det var meningen att jag och maken skulle dela lika på (jag kunde inte hjälpa det! Han sprang ju iväg för att byta blöjor och sådant, och lämnade mig med den stackars burken i knäet. Så gör man inte om man verkligen vill dela jämlikt.). Så nej, det blir ingen chokladbollssmet för mig ...

Jag kan ju dricka lite vatten istället. Det är ju gott.

:(
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

kl
Jag är så sjukt sugen på chokladbollssmet. Meeeeeen jag har redan ätit en Sarah Bernhard-bakelse idag, samt en bit äpplekaka. Och igår kan det hända att jag åt 3/4 av burken Ben&Jerrys som det var meningen att jag och maken skulle dela lika på (jag kunde inte hjälpa det! Han sprang ju iväg för att byta blöjor och sådant, och lämnade mig med den stackars burken i knäet. Så gör man inte om man verkligen vill dela jämlikt.). Så nej, det blir ingen chokladbollssmet för mig ...

Jag kan ju dricka lite vatten istället. Det är ju gott.

:(

Varfor har jag aldrig tankt pa att man kan gora chokladbolls smet och ata direkt ur bunken? Den har traden ar rena fordarvet for mig.:o
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Ha - amatör. Och smet är ju nästan nyttigt. Då skippar man ju pärlsockret som det annars är på bollarna.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp