Inled oss ej i frestelse...

Sv: Inled oss ej i frestelse...

Planerat frukost - 2 rågkakor med leverpastej. Extra blev 1 till med jordgubbssylt på :meh:

Lunchen va som den skulle, blev dock inte riktigt mätt. Så när jag va på rusta efter jobbet för att köpa en våg (!), följde två paket delicato havrebollar med hem (det va ju 2pkt för 25 kr!). Med tanken "familjen kommer ju och hälsar på på söndag". Jojo, 1 boll i bilen på vägen hem. En till medan jag plockade ur grejerna hemma från bilen. Och nyss en tredje... Undra om det blir några kvar till på söndag... :o

Nu är det nog dags att laga mat innan fler bollar åker ner....

Förlåt men jag kunde inte låta bli att skratta åt dina Rusta-köp. Galet hur sjukt kortsiktigt man tänker när man blir sugen :D.

Hoppas du klarade dig ifrån fler havrebollar sen!

Jag som TS känner ju lite ansvar att föregå med gott exempel och därmed lät jag bli en påbörjad chocolate chip cookie som dottern lämnade (jag har svårt att slänga mat så min egen mage får ofta fungera slashink :(). Men jag tillät mig en lite större portion spagetti och köttfärssås än normalt till middag eftersom jag varit så duktig, men de extra kalorierna motsvarar inte på långa vägar det jag låtit bli!
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Eftersom jag alltid psykologiserar allt så tror jag att det beror på att jag sög på tummen väldigt länge som liten. Och sen rökte jag. Tror att båda de sakerna skapat det där behovet hos mig.:mad:

Jag har alltid tänkt mig att de som suger på tummen/napp länge, röker, tuggar tuggummi o dyl gör det därför att de var extraordinärt orala redan från början. Motsatt kausalitet, alltså. Helt obevisbart i båda fallen.

Tråkigare teori, eftersom det hela verkar bli ännu mer oåtkomligt av den, men ändå.
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Absolut! Men jag tror ju inte att jag föddes oral, så att säga, det måste bero på något. :meh:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

och därmed lät jag bli en påbörjad chocolate chip cookie som dottern lämnade

Jag har en så fin tankeabrovinsch på det där. Överskott som jag låter bli räknar jag liksom in på pluskontot så då får jag mer kaloriutrymme en annan dag :banghead:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

:up:

Jag älskar Riesen men lägger man på vad tandläkaren tar för att sätta dit plomberna igen så blir den tyvärr numera alldeles för dyr.
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Mhm. (jag tror att det liksom knakade till i en tand förut. Jag vågar inte känna efter) :arghh:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Äh fy fan. Den känslan är vidrig. Man får en nanosekund på sig att tänka NEJ backa tiden så att jag kan låta bli att bita där ... :(
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

I dag har jag ätit två frallor utan något på alls, en allevo bar med någon bärsmak, druckit en mer och en liten fanta.

Jag lät däremot bli att köpa någon choklad som jag är så gräsligt sugen på!
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Haha jag vet! Vågen va ju planerad, men inte de där förbaskade havrebollarna :banghead: Lyckats låta bli resten idag iaf, men det är inte söndag än... Och, kvällen till ära blev det cocopops till kvällsmat... Tack gode gud att jag har tränat tre dagar denna vecka! Kanske + - 0 då ;)
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag kan bidra med följande:
Hade planerat att äta pyttipanna med ägg på kvällen.

Åt egentligen pyttipanna med ägg + pannkakor med sylt + några chokladtryfflar

Lyckat. Verkligen lyckat.:meh:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag kan bidra med följande:
Hade planerat att äta pyttipanna med ägg på kvällen.

Åt egentligen pyttipanna med ägg + pannkakor med sylt + några chokladtryfflar

Lyckat. Verkligen lyckat.:meh:

Attans!

Men i morgon tar vi alla nya tag! Lycka till!
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Köpte en påse lösgodis idag, första på två veckor faktiskt men det känns som att den kommer att ta slut väldigt snart och att jag då har överskridit min kaloridos med väldigt mycket. :cautious:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp