Inled oss ej i frestelse...

Sv: Inled oss ej i frestelse...

försöker bryta min dåliga vana att alltid äta ostmackor till frukost. Så i veckan har jag ätit yoghurt och musli istället. Gick bra tills i morse när det låg en påse med aldeles färsk och mjuk hönökaka i köket.
Så det blev macka i morse trots att jag lovat mig själv att inte äta macka till frukost, lite besviken på mig själv :(
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Min dotter och jag köpte igår en trekilos påse gelehjärtan på Willys för 60:-.
Say no more. :banghead:

Vet ni hur mycket tre kilo geléhjärtan är? Det tar inte slut i en handvändning precis. Och har man hällt upp såna i en dekorativ skål och har på bordet är det kriminellt svårt att låta bli att ta en då och då och för varje gång så grimaserar jag och säger 'parfym! Sött! Gelatin!' och sen tar jag en till...:banghead:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag är på!

Gårdagens bravader: Tre Digestive-kex på kvällskvisten - efter att jag ätit min inplanerade kvällssmörgås. Jag är verkligen värdelös från kl 19 och framåt, det är oftast då det går utför i fall det går utför!
Likadant här! :meh:

Digestievekex har jag döpt till "bunkerkex" för det och en burk apelsinmarmelad har jag alltid i packningen när jag besöker div. bunkrar och bergrum. Ett sånt med marmelad på till kvällskaffet när man glor på tv unnar jag mig MEN det spårar lätt ur och vips har man satt i sig halva paketet. :banghead:

Hemma händer det aldrig, bara nere i berget strax innan det är dags att krypa i säng därnere. :meh:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

kl

Idag glömde jag lunchlådan och åt en japp till lunch. Nyttigt värre! Positivt sätt att fira -6kg!
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Fruktcocktail och grädde.
Den mesta grädden kvar på tallriken men den kommer nog få sällskapa med en mugg varm choklad lite senare istället.

Fruktcoctail och aprikos eller ananas i burk kan ju bara vara nyttigt, speciellt spadet som ska blandas med MYCKET grädde. :banghead:

Jag köper inte det längre för då blir det sånt morgon-middag-kväll tills burkarna är slut. :meh:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Det är den här du ska titta efter. Slår de andra.

salmiakkiDSC_0468S_ps1.jpg


Om du går till naturgodiset, det där godiset som försöker lura i oss att det skulle vara nyttigare än något annat, och hittar Exotic snacks gula skyltar och lådor, då kan du också plocka på dig nåt kilo av de här:

salmiak_mandel_hog-78786.jpg


Mandlar överdragna med choklad och salmiak.

(Tråden hette Inled oss i frestelse, va? :o)
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

AAARRRGGGHHH. Färska delicatobollar på ena arbetsplatsen. Doftar så underbart när ungdomarna mumsar. Förra veckan slank det ner två och denna en. Försökte stoppa genom att äta frukt. Blev ännu värre. Förstör fullständigt för sen blir jag HUNGRIG och äter smörgås o skitmat. Så triggermekanismen är så svår att häva. Blir hungrig bara jag tänker på det.
Så nu har jag laddat med bra snabbkäk så jag ska äta det istället.
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag kanner redan hur snalvattnet rinner:cautious: Det blir till att halvsvalta tills jag aker alltsa.:meh:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

kl

I dag kunde jag inte motstå choklad och köpte för att ha till i morgon, det är ju lördag då, eller hur?!:bump:

Men just nu känner jag att det är lätt att avstå när ni lägger in bilder och beskriver choklad med lakritssmak... det är INTE gott! :p Så snälla rara, fortsätt att varje dag skriva om choklad med lakritssmak!!! :bow:

I dag blev det en nutrilett bar (CHOKLADSMAK!!!!! OCH NYTTIG!!!! DET NI!!!! :D ), en cola till lunch (vännen försökte övertala mig till att ta en öl med henne, men jag ville inte det), i eftermiddags blev det en korv med bröd och så fick jag en liten torr kaka till efterrätt.

Jag ska göra spagge och köttfärssås till middag och se till att jag är mätt så jag inte rör chokladen.:nailbiting:

Förut var jag alltid sugen på choklad några dagar vid ägglossning och mens men nu är jag det alltid, konstant!:arghh:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

*kl*

Jahapp...då var två bullar o snart en chokladbit i magen. Det var/är INTE planerat!
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Nutrilettbarer är inte "nyttiga", de innehåller lite mindre kalorier än en vanlig chokladbit men både socker och sötningsmedel ;)
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Det är den här du ska titta efter. Slår de andra.

salmiakkiDSC_0468S_ps1.jpg


Om du går till naturgodiset, det där godiset som försöker lura i oss att det skulle vara nyttigare än något annat, och hittar Exotic snacks gula skyltar och lådor, då kan du också plocka på dig nåt kilo av de här:

salmiak_mandel_hog-78786.jpg


Mandlar överdragna med choklad och salmiak.

(Tråden hette Inled oss i frestelse, va? :o)

Nu tycker jag verkligen vi börjar gå åt fel håll här!! ;):d jag älskar choklad och lakrits mest av allt i världen (kanske inte mer än familjen, men skiljelinjen är inte helt skarp :)). Mandlar är också gott! Låter som en farlig blandning!

Jag har inte ätit något oplanerat idag (men så planerar vi alltid för färdigköpt trerättersmiddag på fredagarna så det har ju inte varit så svårt).
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Köpte en Marabou Oreo chokladkaka idag och började trycka i mig men usch vad besviken jag blev för gott var det inte. Smakade bara socker så någon sån kommer jag inte köpa igen :wtf: Blir deras choklad bara sötare och sötare eller inbillar jag mig bara?
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

KL

Jag lyckades hålla mig till planen efter min lilla brownie-dip igår kväll och kände mig inte ens sugen senare under kvällen. Inte ens på Digestivekex! ;)

Idag har jag tackat nej till både varm choklad med vispgrädde och senare även nybakade muffins - jag var helt enkelt inte sugen. Nu ikväll blev det dock en icke planerad skål med glass, men med tanke på hur hårt jag jobbade på gymmet innan idag känns det helt okej!
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

KL

Alltså, ikväll har jag ett planerat oplanerat intag av sånt man inte borde ta in. :angel: (Mellorelaterat)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp