Inkörning

Rimfaxe

Trådstartare
Vi har under sommaren nu tänkt att köra in vår 4-åriga Nordsvensk. Frågan är vilken sele vi ska välja? Är det självklart att välja en loksele till en Nordsvensk? Jag är inte så säker på att vi kommer att dra tunga lass, det blir nog mest nöjeskörning med två personer i vagnen. Jag vet heller inte vad för vagn vi ska ha i nuläget. Vad för selar passar till vilka slags vagnar?

Jag såg att Hööks har en Tranemo loksele som är ställbar, men så läste jag i några inlägg här att den inte alls var bra i kvalitén. Jag vill ha en sele i läder, kommer inte att tävla alls i körning.

Var kan man köpa selar? Hur vet jag att det är bra kvalité på selen?

Sv: Inkörning

Håller själv på att leta ny sele till min nordsvensk också 4 år, vad har ni hört om hööks tranemo sele?? Jag ska ha stoet till att jobba i skogen , men ska man åka rockard så borde en vanlig bröstsele gå lika bra tycker jag. :banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 787
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar