Inkomster & utgifter

Minna86

Trådstartare
Hej!

Flytta gärna om tråden passar bättre någon annanstans. Jag vet inte om detta är känsligt för vissa, då är det bara att de låter bli att svara. Jag undrar nämligen vad ni tjänar (innan skatt) och vad erat boende kostar? Med boende menar jag lån, hyra, värme, el, vatten, sophämtning ocg säkert nåt mer som jag missat. Men inte telefon och annat. Om ni är ett par så vill jag veta kostnaden per person. Anledningen är att jag vill jämföra min ekonomi jämfört med andra som har häst.

Jag tjänar 22 000 kr och vårt boende kostar mig ca 4750 kr/mån.

Sv: Inkomster & utgifter

Jag tjänar 33 500 kr i månaden
min del av de fasta boendekostnaderna är ca 5 000 kr.
Sen är min kostnad för min bil ca 5 500 kr i månaden (bor i skogen).
Har 2 hästar och de kostar mig i snitt 4 000 kr per månad tillsammans.

Tillsammans tjänar min man och jag 58 000 innan skatt. Fast boendekostnad är ca 11 000 i månaden.

Vi har ut ca 40000 ihop jag o min sambo, jag själv brukar ligga mellan 16-20 ut. Vi lägger 11000 var till boende/hushåll/räkningar, det som inte köps upp sparas. Delvis delar vi på hästkostnader eftersom min sambo har en häst oxå.

Jag har beräknat mina hästar till 2500:-/mån men det svåra är under hösten såhär när man tar hem stora lass hö, dvs stora engångskostnader, "månadskostnad" på hästar finns eg inte när man har egen gård.

Shit va ni tjänar pengar........ Grööön av avundsjuka......:)

Jag är student, har fullt studiemedel, alltså... (shit, vad är det? :o) ca 7200-7300 per månad. Mitt boende går på 2848 kr per månad. :)

Shit va ni tjänar pengar........ Grööön av avundsjuka......:)

Men det är inte "gratis"... Man får jobba för det! Sambon snittar 60h i veckan, själv jobbar jag skift- kvällar/nätter storhelger etc. O jag har ändå rätt dålig månadslön (sålde mig billig då jag verkligen ville ha jobbet).

min lön ligger på 21 000 + tillägg, får oftast ut 19000:-, mitt boende kostar 2000:-

jag har en heltidstjänst i praktiken (jobbar sällan mindre) men är timmanstäld (jobbar på en krog) - brukar få ut ca 13 000:- efter skatt

Har en hyra på 3200:-
elen ligger väl runt 300:- /månad om jag slår ut den kostnaden

Hejsan.
Jag tjänar 20 000 och min man 21 100 före skatt. Vi har barnbidrag på 2200 i månaden, varav barnen får 500 var. Vi har en hyra på ca 8000 kr och då ingår allt där. Flickornas hästar kostar oss ca 8000 kr/mån. Utöver flickorna har vi en kille på 15 år som också vill ga sitt. Den äldsta är 19 så förhoppningsvis får hon ett jobb snart :) och kan hjälpa till med sin häst.

Ha det bra i höstrusket ;)

Nisse

Jag har ut 9000 efter skatt och min man 14000 efter skatt.
Har egen gård med stall, ingen hyra.

Räkningar 2000-4000/månad.
Mat 1700/månad
Bensin 1000/månad(för min egen del).
Sparande 2000/månad.
Pensionssparande 200/månad.

Sen hästens löpande utgifter varje månad är mellan 1500-2000
inkluderar, hovslagare, foder, resor, träningar, tävlingar ibland mm.

Mvh Xoya.

Jag är student, har fullt studiemedel, alltså... (shit, vad är det? :o) ca 7200-7300 per månad. Mitt boende går på 2848 kr per månad. :)

Har du häst? Om ja, fungerar det bra rent ekonomiskt? (nyfiken då jag också ska studera)

Innan skatt får jag och min tillsammans ut cirka 76 000 svenska kronor (bor i Norge) som grundlön. Sedan påverkar jag min lön utöver det de dagar jag väljer att jobba direkt med kunder på telefon i form av bonus. Det kan vara allt mellan 1000-5000kr/månad. Vissa månader är det mycket att göra på arbetet och då ger övertid en underbar lön. :D

Vi kommer att ha boendekostnader på ca 12 000 kr då vi köpt hus och ska flytta in 1 Maj. Hästen kostar mig ca 3000-5000kr/månad. Nu är det dyrare att leva i Norge än "hemma". Vi kompenserar det genom att köpa mat till oss och hundarna i Sverige och även annat som är billigare.

Jag tjänar 41.700 kr före skatt - ja, det är snuskigt bra. Ytterligare ca 1.500 kr brukar årsbonusen bli utslagen per månad. Mitt boende kostar mig ca 9500 kr/ mån (ränta, amortering, el, tanktömning, sophämtning). Jag bor själv i mindre villa. Hästen kostar ca 3000 kr/mån.

Själv jobbar man för fulla muggar i Köpenhamn på helger. Tjänar ca 8,000 i månaden efter skatt och har då en häst + lägenhet som jag delar med min pojkvän.
Den betalar vi dock med hans studielån :)

Hej
Jag har fasta kostnader på runt 8000 i månaden(el & värme,lån,sophämtning,veterinär,försäkringar,hovslagare osv)
Bor på egen gård.
Mat till hästar,hundar & samt hushåll blir väll runt 4500 kr/månad.
Har omkring 17000 kr/ månaden efter skatt men det kan växla några tusen både upp och ner då jag har olika inkomstkällor.

Jag tjänar 41.700 kr före skatt - ja, det är snuskigt bra. Ytterligare ca 1.500 kr brukar årsbonusen bli utslagen per månad. Mitt boende kostar mig ca 9500 kr/ mån (ränta, amortering, el, tanktömning, sophämtning). Jag bor själv i mindre villa. Hästen kostar ca 3000 kr/mån.

Vad jobbar du med?
*nyfiken*

Hmm det har ju varierat senaste året (pga räntorna) men jag snittar kanske på 6000:- månad. Har delvis rörlig ränta. Lön ca 36000:- före skatt. Vad gäller sophämtning, tanktömning och telefon mm är det ju rätt små utgifter, någon hundralapp/mån. Men många bäckar små...

Pluggar så jag får ca 7800 + jobb ca 2000-3000 ut.
Hyra inkl el o bredband 2000.
Har 1½ häst :D
Har bil med lån så den kostar mig ett par tusen i månaden.
Längtar tills man är färdigpluggad och tjänar lite pengar igen :grin: ;)

Jag har CSN 1050kr/månad sept.-juni, lön 1600-3000kr/månad (3000-8000kr/månaden i juni-augusti), underhåll från far ca 1000kr/månad.
Går i gymnasiet, har skilda föräldrar och jobbar extra :p

Boende kostar ingenting (bor hemma, ska börja betala när jag har heltid-/bra deltidsjobb). Mobilen ca 75-200kr/månad, maten börjar jag betala själv nu i maj (fyller 18år om en vecka) när underhållet börjar betalas ut till mig. Betalar kläder, nöjen, hästen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 489
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 213
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 630
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad... 2
Svar
35
· Visningar
5 552
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?