Jag har absolut ingen ide vad som ligger bakom timingen, och visst kan det vara strategiskt, men en faktor kan ocksa vara att ryttaren inte haft mod att anmala forran nu.
Har sett ett kort klipp av videon som nu gar pa morgonTVn har i UK och det ar ett valdigt konstigt anvandandet av en longerpiska av Charlotte - nar jag horde att det var en piska som anvandts for att trana piaff sa tankte iaff jag att det skulle vara typ snabba, taktfulla, men alldeles for starka rapp pa hastens ben i takt med den piaff man vill ha fram
Istallet ar det stora "svep" pisk, pa hastens ben, utan nagon tydlig rytm, och hasten travar bitvis, galopperar bitvis. Alltsa, det ar svart att forsta hur piskandet ens kan leda till onskat beteende.. Det ar ocksa ganska "lungt" piskande - jag tankte mig att det handlat om att hon tappat humoret och lett det ga ut over hasten, men pa det korta 10 sekunders klipp jag sett sa ser det typ ut som en vanlig ridlektion, men dar CdJ gar och sveper med en longerpiska over hastens ben..