Inget CERT idag

Gnist

Trådstartare
Men alla tre fick ettor, 2 CK, 2 klassplaceringar och ett HP är jag nöjd med :D

Bilder och kritiker kommer lite senare :angel:

SABLAR!!! vart tog du vägen??

Inte en endaste liten bukefalist fanns i sikte på hela dan ju :eek:

Sv: Inget CERT idag

Men alla tre fick ettor, 2 CK, 2 klassplaceringar och ett HP är jag nöjd med :D

Bilder och kritiker kommer lite senare :angel:

SABLAR!!! vart tog du vägen??

Inte en endaste liten bukefalist fanns i sikte på hela dan ju :eek:

Jag lovar jag är på nästa utställning med mina bägge men tyvärr sitter jag hemma med ögoninflamation och ont i ryggen o knäet ;)

Och vi som höll alla tummar och tassar här hemma ;)
Måste varit nån hund som släppt lite på nån tass :angel:

Grattis till ettor, CK och HP :)
Var var du och ställde ut? Vilken ras har du?

Stromboli: 1,2,Ck, Bhkl4
Tita: 1,2,CK,Btkl2, Reserv-CACIB
Minerva: 1,1,HP

Hon som dömde lapskorna höll inne CK'et pga att hon var lite fjantig i ringen och inte ville stå i någon vettig ordning, men hon sade också att den hunden kommer jag att plocka många CERT med, bara hon kan stå snyggt och korrekt, då det är en av de bättre hon sett på länge :eek: :banana: :eek: :banana:

Är nöjd med dagen och i morgon ska ju de 4 jämtarna iväg och ställas :eek: :eek: :cool:

PIRU: Du kommer till Sundsvall i oktober då? ;) :bump: :D

:o Jag var där och stövlade runt och gick nästan vilse bland alla knasiga konstiga och vackra vovvar.

Jag gick tom så långt att jag stod och tjyvlyssnade bland alla
blondiner med hopp om att hitta dig :D
Det gick inte så bra kan jag tala om!!
Sen sprang jag runt och spanade på alla med din ras,
men det gick inte heller så bra.
Så jag kapitulerade och bosatte mig vid staffarna :(

Men imorgon.. då jäklar är det våran tur att ställa :eek:
och vad gjorde vovvan tidigare ikväll??
Just det! - Lerdiket..here i coooome :rofl:
Det är tur att hon är söt åbäket.

jag var där, men inte hade jag tid med att leta bukisar heller. :D

(jag va så nervös så jag höll på döö rättare sagt.. s¨det var bäst att jag satt på min stol vid ringkanten hela dan så jag inte skulle tappa bort mig själv.hehe)

:D:D

Ja, vad ska man säga om jämtarna...

Det gick väl överlag bra, men detta med mätningarna är ju rent åt helvetet dåligt...

Sedan Stöndar i juli har Rix krympt 7 ( :eek: ) cm, men han fick sin 1, hp. Cujo blev inte mätt alls, fick bra kritik och blev andra bästa hanvalp. Kirrin (nyss fyllda 9 månader) åkte ut med en nolla, för hon var för liten :crazy: Molly blev 5'e bästa ökl-tik, då hon växt igen ( :smirk: ) och då var 1 cm för stor för ck. I övrigt strålande kritik..

Jag frågade hur pass stor en 9 månaders junior var tvungen att vara, vilket resulterade i en massa bläddrande i en pärm. Han hittade dock ingen måttangivelse för 9-månaders jämtar, så då gick han på minimimåttet för vuxna tikar och så stor är hon inte ännu = i hans ögon är hon rasotypisk pga storleken. I övrigt rätt bra kritik..

Överlag, så dömde den domaren väldigt märkligt på många hundar.
Bra hanar åkte ut på löpande band, han släppte igenom flera som saknade p2, med motiveringen att den ligger i tandköttet och kommer att komma fram (vuxna hundar alltså!!), en för stor hane fick CERT, en tik helt urfälld, med en tuppkamsridge på nacken fick CERT osv. osv. osv.

Det är nog den absolut i särklass sämsta domare jag någonsin ställt för under mina 16 år som utställare :cool:

7 cm?

*dunkar huvudet i väggen*

Att det ska vara så svårt att mäta en hund som står still?
Det där är ju en evig källa till irritation... Låter som en smått kaosartad upplevelse, hoppas ni hade trevligt ändå:) Att dina hundar uppförde sig bra tar jag som självklart:D

Jo, de skötte sig bra som vanligt, men jag var bara förbannad faktiskt :o

Jag hör inte till de som gnäller på domare och förutom Kirrin så gick ju hundarna bra, men han dömde helt galet på många många hundar = Gnist häpnade och reagerade.

Har pratat med älghundklubben nu på morgonen och de rekommenderade att jag skulle protestera mot Kirrins nolla, för precis som jag ansåg den person som jag pratade med att en 9 månaders jämte näppeligen kan jämföras i höjd med en vuxen...

Har ännu inte bestämt om jag ska göra det eller inte. Frågan är om det är värt det?

:eek:ja mycket ska man höra innan öronen trillar av.

självklart ska du protestera!! man kan ju inte 0 en hund när man inte ens VET hur stor de ska vara.

Jag tycker att det är dags att införa samma system på vuxna hundar som på ponnyer-dvs slutmätning med intyg- vadå en 9 årig hund KAN ju inte växa/krympa 7 cm på 2 månader...
prillan

:eek:ja mycket ska man höra innan öronen trillar av.

självklart ska du protestera!! man kan ju inte 0 en hund när man inte ens VET hur stor de ska vara.

Jag tycker att det är dags att införa samma system på vuxna hundar som på ponnyer-dvs slutmätning med intyg- vadå en 9 årig hund KAN ju inte växa/krympa 7 cm på 2 månader...
prillan

Protest är inskickad, men bara vad det gäller Kirrin. Även jag har haft slutmätning i tankarna angående hundarna och man kanske skulle skicka in det till jämthundklubben som förslag? Kommer det in flera förslag i samma anda, så kanske de i alla fall överväger det??

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 600
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 245
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 041
Senast: Liran
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka