ingen utmaning ?för lätt !:o

B

Bella_

Jag är fodervärd till en 5årig valack.
och har haft honom i 1månad.

jag har börjat smått med lite ledarskaps övningar , och det går bra. ibörjan stack han när jag var ute å gick;s men det funkar bättre nu.

men till saken :
Idag när jag var i stallet så skulle jag leka lite med en stor presening.så jag lär honom att inte sticka när han blir rädd, utan att lita på mig.
och jag förberädde allt, la ut preseningen på stallgången, tog ut min häst. och skulle börja gå fram och lukta på den. han luktade lite, så bad jag honom gåöver. OCH INGA PROBLEM:o han gick bara över ? inte ens stanna, eller nånting. skickade över honom flera gånger, inga problem. tog upp preseningen, skulle lägga den på honom, tror ni att han reagerade ?... NEJ, haha. han kolladepå mig som om jag vore dum i huvet.

ska det vara så enkelt ? trodde att jag skulle få en utmaning ! men han är sten cool. ska nog börja med lite trick träningar också, några bra övningar på en häst som behöver lite hjärngymnastik ? haha.

kanske inte nån bra tråd precis, men tyclkte det var lite kul att han inte reagarade.. eftersom han kan vara rädd för mkt ute.. ^^

Sv: ingen utmaning ?för lätt !:o

Hästen verkar lita bra på dig.

Min häst ska vara tränad med pressening och linande enligt förra ägaren men jag har aldrig provat.

Fick du göra paket av hästen och presseningen? Hästen står på presseningen och man viker upp kanterna så bara huvudet sticker ut. Det är jag sugen på att prova med min. Misstänker att jag skulle få samma blick som du fick av din "Vad håller d på med? Är du helt dum i huvudet"

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 985
Senast: fixi
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 531
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 460
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama