Ingen medling i Madickaffären

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Ridsport)
Rättgången kring landslagshästen Madick inleddes med ett kort sista medlingsförsök mellan parterna. Familjen Lundbäcks företag Ridab och Madicks ägare Annette Karlsson valde dock att inleda huvudförhandlingen i Norrköpings tingsrätt på måndagen.

Läs mer...

Sv: Ingen medling i Madickaffären

Återigen är du där och pådyvlar mig åsikter som jag aldrig någonsin uttalat mig om och dessutom inte har. Ett väldigt tråkigt sätt att föra en diskussion på!

Det var du som skrev:
Ursprungligen postat av terese
Varför ska Madick betala hans kompetensutveckling som gör att han kan ta mer betalt utav andra?!

Och sedan::eek:

Så du anser att Madick själv ska bekosta HaL:s kompetensutveckling, en kunskap han har glädje av i framtiden på alla deras hästar och sina elevers hästar?

Var får du det ifrån att jag tycker så?:grin:
Jag tycker ju deras egen Mynta är den som utvecklat dem så bra att de haft möjlighet att både utbilda,matcha o tävla Madick så bra som de ändå har gjort, inte tycker jag det är Madicks förtjänst, kunskapen hade familjen Lundbäck innan, det hade inte Madick.

Men faktum kvarstår, får man fakturera kostnader så långt efteråt?
Även om kontraktet ändrats så ändras ju inte hela bokföringslagen automatiskt.

Det beror på hur man som ägare ser det.:D

1. En vinst på 5,7 miljoner(jag räknar på 12,4 mille bud) eller att man ger Helena. L. 5,7 miljoner av, vad A. tycker själv, sina rättmätiga , vid detta bud, 12,4 miljoner.

Jag tror som du, att A backade.

AK ville inte sälja hästen för 12.4 milj. tror ni, eftersom hon då skulle tvingas ge Lundbäcks 5.7 milj. Därför erbjuder hon istället Lundbäcks att köpa hästen för 4 milj.

Ni är roliga ni i era slutsatser, snillen spekulerar på hög nivå. Och ni tycker att AK är korkad ... :rofl:

AK ville inte sälja hästen för 12.4 milj. tror ni, eftersom hon då skulle tvingas ge Lundbäcks 5.7 milj. Därför erbjuder hon istället Lundbäcks att köpa hästen för 4 milj.

Du borde lägga till så de läsare som inte häng med riktigt att budet på 12,4 och erbjudandet på 4 inte är under riktigt samma tidsperiod.

Om kontraktet ändras så måste Lundbäcks naturligtvis få ersättning för utlägg o insatt arbete. Om AKs stämning går igenom blir det troligen en rejäl förlust annars.
PL

Du borde lägga till så de läsare som inte häng med riktigt att budet på 12,4 och erbjudandet på 4 inte är under riktigt samma tidsperiod.

Några månader och utan att fundamenta ändrats, borde du lägga till.

Då borde budet stå kvar!!!!
Om inte från samma,då från någon annan, och då båda säger sig ha tackat ja till detta bud- och säkerligen då liknande-så borde allt vara klart.:idea:

Och då får ju även A. mer än de 4 miljoner hon erbjudut H.L. köpa Madick för.

Då borde budet stå kvar!!!!
Om inte från samma,då från någon annan, och då båda säger sig ha tackat ja till detta bud- och säkerligen då liknande-så borde allt vara klart.:idea:

Och då får ju även A. mer än de 4 miljoner hon erbjudit HL köpa Madick för.

Båda säger sig ha tackat ja, men båda säger också att den andra sa nej. Ord mot ord som jag förstått det?

Några månader efter så fick Lundbäcks erbjudande om att köpa Madick för 4 milj. och Lundbäcks tackade nej. Detta vet vi till skillnad från det i det första stycket.

Jo, det är endast ett par månader emellan! Och det var Lundbäcks som sa att de hade en köpare som var villig att ge den summan! När sedan Annette sa,- ok,vi säljer! Så fanns det ju ingen köpare! Annette erbjöd sen Lundbäcks att köpa Madick för 4 milj. men dom var inte intresserade! Och det enkom för att få slut på detta evinnerliga spekulerande om att Annette bara är ute efter pengar o uppmärksamhet i media! MADICK ÄR INTE TILL SALU O KOMMER NOG ALDRIG MER ATT BLI DET HELLER!!!! Så nu kan vi lämna den diskusionen!! Det faktiska problemet ligger väl ändå i att ska vi "gräsrötter" tycka att det är ok med såna här kontrakt??? Är det ok att "kändisar" ska få sno åt sig hela kakan av det jobb som vi gör?? Vad många glömmer är att Annette tog en häst som ingen annan ens ville ta i med tång,OCH HON GJORDE DET TILL NÅGONTING DJÄVLIGT BRA!!!! Varför ska då ni kasta skit på henne för att hon också vill ha del av utdelningen AV SIN EGEN HÄST?!?! Helena har utvecklats med Madick, Annette har utvecklat Madick!

Helena har utvecklats med Madick, Annette har utvecklat Madick!

Du förstår inte hur duktig man måste vara för att ta en häst till yttersta eliten-det andra jobbet, halvvägs dit, finns det hur många som helst som klarar.

Varför erbjuda Lundbäcks hästen för 4 miljoner om hon inte vill sälja?

Du förstår inte hur duktig man måste vara för att ta en häst till yttersta eliten-det andra jobbet, halvvägs dit, finns det hur många som helst som klarar.

Varför erbjuda Lundbäcks hästen för 4 miljoner om hon inte vill sälja?

Joo,jag förstår hur duktig man måste vara och hur mycket pengar man måste hosta fram! Och det vet Annette också! Det var ju därför hon ville att någon annan skulle rida Madick, hon tyckte att hon själv inte räckte till!

Om du läser vad jag skrev en gång till så kanske du ser varför hon erbjöd Lundbäcks att köpa! Eller var jag otydlig? Pga att slippa allt tjafs som skrevs överallt, om vad hon sagt fast hon inte sagt det osv.,sen pga av att det var jobbigt för henne att sitta o höra vad andra sa om henne utan att ha en aning om vad som verkligen hänt o sagts! Typ tex det som spekuleras hej vilt på den här tråden, men inte många har ens en susning! Bara rena spekulationer o rent skitsnack!

Om kontraktet ändras så måste Lundbäcks naturligtvis få ersättning för utlägg o insatt arbete. Om AKs stämning går igenom blir det troligen en rejäl förlust annars.
PL

Men hon har ju fått ihop en hel del prispengar också!

Det var du som skrev:

Och sedan::eek:

Var får du det ifrån att jag tycker så?:grin:
Jag tycker ju deras egen Mynta är den som utvecklat dem så bra att de haft möjlighet att både utbilda,matcha o tävla Madick så bra som de ändå har gjort, inte tycker jag det är Madicks förtjänst, kunskapen hade familjen Lundbäck innan, det hade inte Madick.

Jo men oavsett Myntas framgångar, anser du att Madick allena ska betala för HaL:s kompetensutveckling? Det är en fråga....och tänk på att jag menar kompetensutveckling, inte gamla kunskaper, nu.

Jo men oavsett Myntas framgångar, anser du att Madick allena ska betala för HaL:s kompetensutveckling? Det är en fråga....och tänk på att jag menar kompetensutveckling, inte gamla kunskaper, nu.

Om A. vinner och om det då blir tal om lön för pappa L. så ska han självklart ha den rimliga lön han tycker han ska ha/ta för att planera träning och få en häst som Madick till toppen, och det ligger säkert på den summan jag nämnde förut i timmen.

Har han andra hästar i stallet på de villkor som kommer gälla om A. vinner, så tar han säkert redan betalt, men är de egna eller sponsrade så ingår hans träning sas i systemet.

Om A. vinner och om det då blir tal om lön för pappa L. så ska han självklart ha den rimliga lön han tycker han ska ha/ta för att planera träning och få en häst som Madick till toppen, och det ligger säkert på den summan jag nämnde förut i timmen.

Har han andra hästar i stallet på de villkor som kommer gälla om A. vinner, så tar han säkert redan betalt, men är de egna eller sponsrade så ingår hans träning sas i systemet.

Du svarar fortfarande inte på min fråga!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Familjen Lundbäck slipper betala sina kostnader för rättegångarna när det gäller tvisten om stjärnhästen Madick...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Göta hovrätt ändrar tingsrättens dom i tvisten mellan hästägaren Annette Karlsson och RIDAB om hästen Madick, som tävlats av...
Svar
3
· Visningar
1 291
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Göta hovrätt ändrar tingsrättens dom i tvisten mellan hästägaren Annette Karlsson och RIDAB om hästen Madick, som tävlats av...
2
Svar
30
· Visningar
4 772
Senast: kopparberg
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) I dag inleds rättegången om hopphästen Madick i Norrköpings tingsrätt. Då ska ägaren Annette Karlssons stämning mot ryttaren...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 033
Senast: Ladakh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar