Ingen longering på Greva?

Sv: Ingen longering på Greva?

Tycker också det låter väldigt konstigt!

Hur funkar det på alla andra stora anläggningar liksom?

Det låter som konstruktionsfel på ridbanan snarare....

Håller med, har en donna som kan leva om ordentligt ( jobbar på förbättring) i linan och våran bana är jätte fin, det man måste vara noga med är att sladda banan, undrar hur det sköts på Greva?

Håller med om att även kolla hos rasföreningarna om man är intresserad av att verkligen veta hur många westernfolk som finns i sverige, för det är väl sådana som jag som inte är medlem i någon svensk westernförening som annars hamnar bland mörkertalen :smirk:.

Tycker också att det är helknäppt att inte få longera, fast nog har jag för mig att det varit så ett bra tag på Greva, åtminstone på de sista tävlingarna förra året fick man ju bara longera i "minsta" ridhuset, fick ju stå å vänta i evigheter för att få en chans att longera en liten stund. Nån gång medans lilla uteridbanan blev reparerad longerade jag där, tänkte att där kan dom ju i alla fall inte klaga, de finns ju ingen sand :idea:.

Det enda jag har sett är att man inte fått longera i stora ridhuset (o även blivit tillsagd några gånger :o:angel:) men i lilla samt på utebanorna har jag alltid longerat och alla andra också....

På mornarna innan haltern och kvällen innan står det ju alltid minst ett par longeringsekipage ute.....

Dessutom upplever jag underlaget på stora utebanan som väldigt djupt och tungt (inte alls roligt för våra gångartshästar) så hur man har lyckats gräva sig ner till mattan det förstår jag inte :crazy:

Om de nu lyckats komma åt duken så kan det ju vara just för att det verkligen är så djupt grötigt. Då kan ju även harvandet förstöra duken.

Hoppas verkligen de gör nåt åt det där...

Duken måste ju ha kommit upp så fort nån stoppade på det underlaget, ifall någon nu ens vågat göra det :crazy:

Men är ni säkra på att de beror på oss westernryttare som de har blivitt longeringsförbud där?:angel: Är de det jämt nu eller bara vid westerntävlingar?

Vad? Det tar jag för givet att det INTE har! Jag har aldrig sett nån på tävling som har longerat så underlaget tagit skada!
Det "värsta" jag har sett är väl ¨nån unghäst som får spatt nåt varv men om inte en ridbana/underlag tål det så vete fan....:smirk:

Vad? Det tar jag för givet att det INTE har! Jag har aldrig sett nån på tävling som har longerat så underlaget tagit skada!
Det "värsta" jag har sett är väl ¨nån unghäst som får spatt nåt varv men om inte en ridbana/underlag tål det så vete fan....:smirk:

Meh...ni har ju inte fattat, de nya underlagen är till för att titta på, inte sjutton kan man rida där inte...det får man göra i skogen....
:smirk:

Det enda jag har sett är att man inte fått longera i stora ridhuset (o även blivit tillsagd några gånger :o:angel:)

Delvis KL

Vad jag förstått är Grevagården en PRIVAT anläggning.
Vad jag förstått har de i många år haft longeringsförbud i nya ridhuset.
Att som då vissa, SKITA i det förbudet och longera ändå, gör att det finns RISK att anläggningen STÄNGS för privat ridning.

Detsamma gäller annat som folk inte sköter, mockning, lösspringande hundar och hur faan kan man vara så lat att man inte orkar bära sitt skräp till papperskorgen???

Nu pratar jag vardagsridning om longeringen, är det förbud, är det så svårt, det finns det minsta ridhuset tillgängligt, duger inte det ???

Om anläggningen upplåtes till tävling gäller säkert andra regeler, MEN om det även då skulle vara förbjudet i nya, varför inte respektera det?

Jag har ingen aning om hur de som står uppstallade på Greva sköter sig. Jag har hittills bara varit där på tävling och då sköter sig folk, faktiskt. Vilket är det vi diskuterat i den här tråden; hur folk gör på tävling.

Fast jag ska till Greva om två veckor och titta på en träning med Frank Kutcher, så jag kan pejla in hur det ser ut där en "vardag".

Fast nu är det ingen, vad jag vet som har skitit i något förbud...

Jag har blivit tillsagt ett par gånger på tävling då jag inte var medveten om att man inte fick longera där, tidigare har det varit tillåtet.

Sedan vad som händer på anläggningen till vardags, det har jag ingen aning om men longeringsförbud på tävling kommer inte att fungera oavsett. Punkt. Då får väl tävlingsarrangörerna försöka hitta nån annan anläggning, det blir väl skåne för hela slanten!

Fast nu är det ingen, vad jag vet som har skitit i något förbud...

Jag har blivit tillsagt ett par gånger på tävling då jag inte var medveten om att man inte fick longera där, tidigare har det varit tillåtet.

Sedan vad som händer på anläggningen till vardags, det har jag ingen aning om men longeringsförbud på tävling kommer inte att fungera oavsett. Punkt. Då får väl tävlingsarrangörerna försöka hitta nån annan anläggning, det blir väl skåne för hela slanten!
tror att det är där det slutar...:mad:

åk till timrå, longera hur mkt ni vill.. slidestoppa hur mkt ni vill med. Rick Lamay mfl tyckte det var superb underlag!

åk till timrå, longera hur mkt ni vill.. slidestoppa hur mkt ni vill med. Rick Lamay mfl tyckte det var superb underlag!
ridhusägaren påpekar snart..., spinner en massa småhål i underlaget, och djupa ränder i banan...
extra mkt sladding....blink, blink..

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 280
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 933
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp