Ingen longering på Greva?

Sv: Ingen longering på Greva?

Fast nu är det ingen, vad jag vet som har skitit i något förbud...

Jag har blivit tillsagt ett par gånger på tävling då jag inte var medveten om att man inte fick longera där, tidigare har det varit tillåtet.

Sedan vad som händer på anläggningen till vardags, det har jag ingen aning om men longeringsförbud på tävling kommer inte att fungera oavsett. Punkt. Då får väl tävlingsarrangörerna försöka hitta nån annan anläggning, det blir väl skåne för hela slanten!

Att ställa ut en unghäst utan att få longera av springet i benen efter två dagar i box låter rent hälsovådligt.

Men flyttas allt till SKåne kan ju inte vi här nere gnälla. Tycker dock synd om er norröver. Det flår bli massflyttning till Skåne! :rofl: :bump:

Vill ni höra nått annat löjligt?
I år ska globen horse show ha USA tema på sina shower.. Men hör och häpna, INGEN WESTERN! (förmodligen bara shower med fart o fläkt)

Har bojkottat globen för länge sen på grund av att det inte visas nåt western...

Jag tycker TDJ har en stor å viktig poäng. Det snackas så otroligt mycket om att westernridningen växer, men precis som TDJ är jag inte så säker, å de siffror TDJ hade visade ju att så var inte fallet. Det är mycket runt reiningen nu, men hur många medlemmar har SRHA? Tror många är medlemmar i flera föreningar oxå, många är med både i SRHA och SQHA eller SPHA eller SPHA och NSBA, tex.
Jag vill oxå gärna att det ska vara så att sporten växer, men jag tror inte det är sant. Om vi vore så många, vore vi en stark grupp som kunde utöva påtryckingar på såväl Globenshowen ( å få dit western) å Grevagården för att få longera.
Är vi många ger det styrka. Tyvärr tror ja inte att vi är det.
Jackpot

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 280
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 933
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp