Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom jag pratat med i länder där klocka är förbjudet har inte sett några problem med detta.
Så lägg pengarna på träning i stället, så kommer ni fortare upp i klasser där klocka är tillåtet.
Tänker man så är man okoncentrerad,(inte störd av något som med klockan)vilken tid man får det får man reda på när man gått i mål, och utifrån det får man försök rida anorlunda nästa gång om det felar mycket åt något håll.
Och banan skall man ha gått så bra att man inte behöver tänka så (Hmm säger jag som inte bara en gång hoppat hinder baklänges osv)
*KL*
Och är de förbjudet med klocka så får man ju inte ha vanlig armbandsklocka, o då gäller de ju att ha medhjälpare vid startfållan som kan plocka den - eller man ska lära sig att rida fram utan klocka också...?
.. överens med Nova igen hua me )
En tanke flög upp i mitt huvud. Peter Eriksson skulle rida en omhoppningsbana. Hur lång tid skulle den ta? Peter gissade på 71-72 s. Vad tror ni han red på? Mellan 71-72 s.
QUOTE]
Oj, det var nog världens längsta omhoppningsbana
Nu går nog denna diskussion lite VÄL mycket överstyr? Att du inte skulle få ha vanlig armbandsklocka har jag svårt att tro, däremot om du tejpar på dig ett stoppur och försöker kalla det för en armbandsklocka så kanske nån reagerar...
Är det inte så i dom nya reglerna att man inte får ha klocka förrän i 1*ig? vad tycker ni om det? det blior ju mkt svårare att hålla koll på hur länge man vart ute i terrängen isf .
En tanke flög upp i mitt huvud. Peter Eriksson skulle rida en omhoppningsbana. Hur lång tid skulle den ta? Peter gissade på 71-72 s. Vad tror ni han red på? Mellan 71-72 s.
QUOTE]
Oj, det var nog världens längsta omhoppningsbana
Det kanske var en vanligt bana, eller så minns jag inte tiden rätt, det var mååånga år sedan på ngn uppvisning Men det var just mellan *1-*2 och han red på exakt den tiden oxå
Vad jag ville säga med det är att han hade ju tränat upp sin känsla för tid o tempo, galopp o språng i förhållande till bansträckning.
Till Novali01 och andra som tävlat i Västergötland.
Men fattar ni inte att man förbjuder klocka för att slippa onödiga diskussioner om tidtagningen
Shit! Hur lyckades hinderdomaren med det?!?!?