Aldrig hört talas om nyckelbarn?
Jag gick också oftast hem men det fanns fritids.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aldrig hört talas om nyckelbarn?
Väldigt vanligt förekommande på den tiden jag gick i skolan. Jag och de flesta klasskamrater gick hem/till en kompis när skolan var slut. Fritids var mer för dagisbarnen och inte som nu från 1-14 år typ.Och var hemma själv från 7 års ålder?
Haha jag har inte bil eller körkort så vissa saker slipper jagSedan tillkommer moms, energiskatter, miljöavgifter och annat lösgodis......
Min mamma var hemma rätt länge. Tror hon började jobba när jag var 13 eller så. Hur andra familjer hade det vet jag inte.Och var hemma själv från 7 års ålder?
Och var hemma själv från 7 års ålder?
Hoppsan det var ingen anklagelse utan en fråga. Jag har också varit nyckelbarn men inte förrän jag var i 10 års åldern. Jag trodde däremot att skolan var tvungna att kunna erbjuda fritids eller passning efter skolan upp till en viss ålder.
Hoppsan det var ingen anklagelse utan en fråga. Jag har också varit nyckelbarn men inte förrän jag var i 10 års åldern. Jag trodde däremot att skolan var tvungna att kunna erbjuda fritids eller passning efter skolan upp till en viss ålder.
Jag var det.Och var hemma själv från 7 års ålder?
Min son åkte kollektivtrafik till både skola o fritis i Stockholms innerstad i början av 80 talet.Jag var det.
Jag tror det var en väldig skillnad på vad man lät barn göra i början av 80-talet mot idag.