Informera uppfödare

Kamomilla

Trådstartare
Om när hunden löper hör till självklarheterna när man som jag är fodervärd. Men vad gör man om h*n inte svarar?
Skickade sms i torsdags då löpet började, har ringt både idag och igår.
Lite lätt villrådig :crazy:

Sv: Informera uppfödare

Jag skulle sms, ringa, maila två tre gånger, bara för att visa att jag gjort allt jag kunnat för att få tag på uppfödaren. Om denne då ej kan eller bahagar att svara och höra av sig skulle jag bara låtit det vara.
Känner man att man har gjort allt så kan man ju inte göra mer. :idea:

Har hon tappat mobilen, borde hon/han ju märka att du har ringt hem till henne/honom, är hemma telefonen avstängd borde hon/han kolla sina mail någon gång i alla fall.

Vet ej hur ni är, men de gånger jag har tappat min mobil och inte varit hemma på länge går jag ofta in på mialen för att ha kontakt med omvärlden och framförallt för att meddela att jag inte kan nås via telefon samt att jag behöver allas nummer igen. ;)

H*n har ej mail, mobilen borde vara på då h*n har annons ute på aktuell valpkull.
Tidigare har även h*n hört av sig då jag ringt (nummerpres.)
Ringer någon gång till sen får det vara. Sist jag pratade med h*n så verkade det som om vovvan skulle paras på detta löpet, vilket gör det desto mer konstigt av avsaknaden av respons.

Hej!
Har en liten fråga ..har haft min lilla valp nu i ca 2 veckor och hon ska få sin valpspruta snart är det nån som vet vad den kostar och vad det är för (stelkramp?)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 586
Senast: Gunnar
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 725
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka