Info om fullblods hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 911

dobbis

Trådstartare
Jag har precis köpt ett DK varmblod som har Oglio xx som pappa,har aldrig hört om hingsten så nu vill jag gärna veta mer om någon har tid o lust att dela sina kunskaper med mig.
Tack på förhand!!!!!!!!!

Sv: Info om fullblods hingst

Oglio xx DH 413 är född 1981 i Tyskland, mbr, 165 cm, e.Athenagoras xx (e.Nasram –Neckar) u.Orellana xx ue.Tompion-Hornbeam-Nebelwerfer.
Avkommorna Acet af Sulsted och Mirell af Sulsted är placerade i Msv hoppning.

Oglio xx fick poängen; 899 (krop) 67 (lemmer) 6 (bevaegelser) 8 (helhed).

Athenagoras xx vann Tyska Derbyt och har också lämnat hingstarna Cassis xx DH 383, Narew xx (godkänd i Trakehnerförbundet i Danmark) och Waldstar xx. Athenagoras xx är morfar till trakehnerhingsten Finley M.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 156
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 741
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31