kolblakkur
Trådstartare
Är det någon här som har inbrottslarm? Är ni nöjda? Vilken leverantör har ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har Verisure, är supernöjd!Är det någon här som har inbrottslarm? Är ni nöjda? Vilken leverantör har ni?
Vi har securitas både i huset och garaget. Larmar det blir jag uppringd av larmcentralen och får sms, plus att det tjuter satan... Askul när man råkar dra igång larmet kl 05.00 som jag gjorde nån gång.
För oss har det bara strulat, jag får felmeddelanden konstant om att batterier behövs bytas, tekniska fellarm osv. Vi har varit i kontakt med dem men de säger bara byt batteri... Så nä, vi är inte jättenöjda.
Fast fritidsryttare skrev att hon får konstant meddelanden om att batterierna behöver bytas. Det låter som att det är något fel på larmet, batterierna ska hålla i flera år.Fast att batterier tar slut är knappast securitas fel? Det gör det ju på alla larm förr eller senare.
Du menar att alla larm behöver byta batteri en till två gånger i månaden?Fast att batterier tar slut är knappast securitas fel? Det gör det ju på alla larm förr eller senare.
Får rätta mig själv, vi har "bara" behövt byta batteri 2 gånger sen i juni...Fast fritidsryttare skrev att hon får konstant meddelanden om att batterierna behöver bytas. Det låter som att det är något fel på larmet, batterierna ska hålla i flera år.
Du menar att alla larm behöver byta batteri en till två gånger i månaden?
Får rätta mig själv, vi har "bara" behövt byta batteri 2 gånger sen i juni...
Men i övrigt håller jag fast vid att det funkar fantastiskt dåligt för oss. Vi har inte ens haft larmet ett år, utan skaffade det i somras. Jag överdriver inte när jag säger att jag har fått 20 sms sen i början av november om tekniska fellarm, "vanliga" fellarm (alltså ej att larmet löst ut p.g.a oss) och nätfel på olika stationer i huset och i garaget. Sambon har ringt Securitas flera gånger utan resultat, bara att vi ska byta batterier (igen).
Fast fritidsryttare skrev att hon får konstant meddelanden om att batterierna behöver bytas. Det låter som att det är något fel på larmet, batterierna ska hålla i flera år.
Vi hade larmförsäljare här hemma för någon dag sedan. Batterierna håller 7-8 år i deras produkter. Att behöva byta två gånger sedan juni är orimligt.Nej inte i flera år. Ett år är det vanliga men det beror också på vilken typ av sensor det är (kamera eller vanlig) och hur mycket sensorn används.