Inbrottslarm

Jag har ett omfattande larm, som inte är anslutet till central utan ringer upp och SMS:ar förvalda nummer. Dessutom har jag goda och uppmärksamma grannar som håller ögonen öppna, och är än mer uppmärksamma om det tjuter som f-n från mitt hus.

Vi kör också Verisure. Är nöjda än så länge, även om vi inte behövt använda det i skarpt läge (peppar peppar). Deras app och smart plugs är fiffigt också, så man kan stänga va lampor och kaffebryggare på distans.

Även vi har Verisure. Funkar bra. Gillar appen. :up:
Den har bara larmat för att vi har glömt av att det är på och satt igång de själva än så länge, men då vet vi ju att det funkar iaf. :D
Mina föräldrar och även brorsan har samma och är nöjda även dom. :)

Vi har securitas och är nöjda :) Även sonen och hans sambo har securitas och de är också nöjda. De har haft skarpt läge och securitas var där snabbt.

Jag tror att det spelar mindre roll vilken firma det är, de stora på marknaden är ganska likvärdiga. Det viktiga är vilken utryckningstid det är just hem till dig.

Vi har securitas både i huset och garaget. Larmar det blir jag uppringd av larmcentralen och får sms, plus att det tjuter satan... Askul när man råkar dra igång larmet kl 05.00 som jag gjorde nån gång. :D
För oss har det bara strulat, jag får felmeddelanden konstant om att batterier behövs bytas, tekniska fellarm osv. Vi har varit i kontakt med dem men de säger bara byt batteri... Så nä, vi är inte jättenöjda.

Vi har securitas både i huset och garaget. Larmar det blir jag uppringd av larmcentralen och får sms, plus att det tjuter satan... Askul när man råkar dra igång larmet kl 05.00 som jag gjorde nån gång. :D
För oss har det bara strulat, jag får felmeddelanden konstant om att batterier behövs bytas, tekniska fellarm osv. Vi har varit i kontakt med dem men de säger bara byt batteri... Så nä, vi är inte jättenöjda.

Fast att batterier tar slut är knappast securitas fel? Det gör det ju på alla larm förr eller senare.

Fast att batterier tar slut är knappast securitas fel? Det gör det ju på alla larm förr eller senare.
Fast fritidsryttare skrev att hon får konstant meddelanden om att batterierna behöver bytas. Det låter som att det är något fel på larmet, batterierna ska hålla i flera år.

Fast fritidsryttare skrev att hon får konstant meddelanden om att batterierna behöver bytas. Det låter som att det är något fel på larmet, batterierna ska hålla i flera år.
Får rätta mig själv, vi har "bara" behövt byta batteri 2 gånger sen i juni...
Men i övrigt håller jag fast vid att det funkar fantastiskt dåligt för oss. Vi har inte ens haft larmet ett år, utan skaffade det i somras. Jag överdriver inte när jag säger att jag har fått 20 sms sen i början av november om tekniska fellarm, "vanliga" fellarm (alltså ej att larmet löst ut p.g.a oss) och nätfel på olika stationer i huset och i garaget. Sambon har ringt Securitas flera gånger utan resultat, bara att vi ska byta batterier (igen).

Du menar att alla larm behöver byta batteri en till två gånger i månaden?

Nej självklart inte.

Får rätta mig själv, vi har "bara" behövt byta batteri 2 gånger sen i juni...
Men i övrigt håller jag fast vid att det funkar fantastiskt dåligt för oss. Vi har inte ens haft larmet ett år, utan skaffade det i somras. Jag överdriver inte när jag säger att jag har fått 20 sms sen i början av november om tekniska fellarm, "vanliga" fellarm (alltså ej att larmet löst ut p.g.a oss) och nätfel på olika stationer i huset och i garaget. Sambon har ringt Securitas flera gånger utan resultat, bara att vi ska byta batterier (igen).

Två gånger sedan i juni ser jag inget konstigt med.

Om ni får tekniska fellarm ofta kan ni behöva se över om ni behöver flytta de olika sensorerna. Det kan vara så att det inte är tillräckligt bra mottagning där de sitter nu och då larmar det ju när de inte har kontakt med wifit. Det kan räcka med någon meter åt någon sida för att slippa de problemen. Om det är nätfel så innebär det att strömmen bryts och det måste ni såklart också se över då. Märkligt att ni inte har fått den informationen när ni har ringt.

Nej inte i flera år. Ett år är det vanliga men det beror också på vilken typ av sensor det är (kamera eller vanlig) och hur mycket sensorn används.

Nej inte i flera år. Ett år är det vanliga men det beror också på vilken typ av sensor det är (kamera eller vanlig) och hur mycket sensorn används.
Vi hade larmförsäljare här hemma för någon dag sedan. Batterierna håller 7-8 år i deras produkter. Att behöva byta två gånger sedan juni är orimligt.

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 048
Senast: EZMK
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Hemmet Var är min bilnyckel? Jag har letat i tre dagar. Eftersom jag inte kan lämna hemmet utan bil (bor i obygden) så borde den vara hemma...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 317
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025