Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spinner vidare..Om det inte funkar att "gå tillbaka i tiden" steg för steg, så har jag haft oförklarliga framgångar med "sax- och nyckelknepet". Det kallas ofta för ett husmorstips, med det är nog urgammal nordisk husmorsmagi, med tanke på att husmor gick just med sax och nycklar i bältet. Man kan googla och läsa om hur det går till, det är populärt.
Sen kan man ju argumentera om vad "magi" är, personligen ser jag det som ett sätt att komma åt ens egna undermedvetna. Man gör något väldigt ritualiserat och fokuserat, med ett tydligt syfte, och en stund senare liksom poppar det upp i huvudet vars prylen kan vara, man liksom går på känn halvt omedvetet, rätt på grejen.
Sist jag använde det lyckades jag hitta ett hästpass som helt oförklarligt var instoppat i bokhyllans skönlitteratur.
Anledningen till att jag använt knepet ofta är för att jag går runt halvt omedveten rätt ofta och lägger saker på dumma ställen .
För länge sedan så hade jag ut hovslagaren på aftonen, betalade honom efter skoningen och gjorde kväll för hästarna. Jag upptäckte då att plånboken inte fanns i jackfickan. Letade som attan, men ingen plånbok. Jag visste ju att den fanns någonstans i stallet.Nu testar jag sax och nyckelknepet!
Jag har också pratat med sambon igen och han sa att han trodde jag hade bilnyckeln senast när vi skulle köpa torvbalar. Jag brukar låsa släpet med nyckeln som sitter i BILNYCKELN. Jag tror att jag är något på spåret, fast jag kollade i morse i hästtransporten. Kanske ska gå ut igen?
Alltså förlåt skratt emoji men jag läste... nu testar jag sex och nyckelknepetNu testar jag sax och nyckelknepet!
Jag har också pratat med sambon igen och han sa att han trodde jag hade bilnyckeln senast när vi skulle köpa torvbalar. Jag brukar låsa släpet med nyckeln som sitter i BILNYCKELN. Jag tror att jag är något på spåret, fast jag kollade i morse i hästtransporten. Kanske ska gå ut igen?
Samma här. Var utan en nyckel i 9 månader, sen hittade jag den i undanställda vinterskor.Skorna, mina nycklar har letat sig dit flera gånger
Jag tappade bort mitt passerkort till jobbet förra året, samma kort används också för att stämpla in och ut. Det var ju bara att spärra kortet, beställa ett nytt och ta nytt foto. Lagom till det var dags att hämta det nya hittade jag det gamla i ett av skåpen i skänken i vardagsrummet.
Jag har ett sådant där litet hänglås som man sätter på kulhandsken, det riktiga låset har jag aldrig fått att fungera.De sitter inte kvar i dörren på släpet? Alt. ligger vid/ mellan/ på torvbalarna?
Dey bästa sättet att få något att dyka upp är att köpa ett nyttJag tappade bort mitt passerkort till jobbet förra året, samma kort används också för att stämpla in och ut. Det var ju bara att spärra kortet, beställa ett nytt och ta nytt foto. Lagom till det var dags att hämta det nya hittade jag det gamla i ett av skåpen i skänken i vardagsrummet.
Är du jag, och din sambo min sambo?Det är intressant det här med att tappa bort, jag tror att det också har att göra med vad man är för person var man kan hitta saker.
Jag är en sådan som aldrig tappar bort något, alltid varit så. Mina saker har alltid en plats och försvinner därför inte. Typ min nyckel är antingen i min hand eller i nyckelfacket i väskan, samma med bilnyckel. Min sambo däremot.. Det är nästan dagligen jag får höra "Har du sett min.." "Var är.." relaterat till det får nu även jag konstant leta saker (främst den jävla kökssaxen) som "någon" förlägger lite då och då..
När jag tappar bort något är det i princip alltid att min "chain of events" på något sätt blivit bruten, nästan alltid för att jag behöver lägga ifrån mig något. När min bilnyckel försvinner hittar jag den i princip alltid på "golvet" i skuffen, för att jag behövde använda händerna till något där och eftersom bilen då inte var låst befann sig nyckeln inte på sin plats i väskan, utan i min hand och jag lade den ifrån mig.
För mig funkar det alltså bra att försöka tänka i detalj på vad jag gjorde. Hade jag med mig något? Bar jag på något? Betydde det en omväg osv. Brukar hitta saker relativt fort på det sättet. Kom ihåg också att när man lägger ifrån sig något är det lätt att man ibland gör det någonstans som är ovan ögonhöjd, då kan det bli väldigt svårt att hitta.
Dey bästa sättet att få något att dyka upp är att köpa ett nytt