Inavel? Olika led? Travare...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HappyBitch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 711
H

HappyBitch

Hur hög inaveskoefficient ska man ha? Blir ca: 3,5% & inaveln är i följande led 5+5 4+5. Fransk stam ca: 14% Amerikansk: 86%

Tror ni om dethär?

Jag vet inte mycket om det här men ju högre det är desto sämmre eller? Min polla har 9,2 %, inte så bra eller?
Är detta något man måste kolla upp när man väljer hingst sen eller? :confused:

Det bör du kolla upp.. absolut, men har din häst en bra individ i 5-6:e led på en sida så påverkar det faktiskt inte sååå mkt.. 3-4:e led påverkar mest!

Själv har jag en avkomma (val. snart 6 år) med 12,50%, medveten prestationsavel som skall visa besked nästa år & i framtiden :angel:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 275
Senast: Kajsalisa
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
776
Senast: Sesca
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 702
Senast: qitis
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
24 204
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31