Jag kanske misstolkat detta, men om du hade fått reducerad avgift/stallhyra hade du tyckt det var ok ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det intressanta utgångsläget för mig var ju om ett inackorderingsavtal inte funkar, och det tror jag alla var ense om att det inte riktigt gör rakt av. Det vi har som avtal har inte ridning som ämne överhuvudtaget och läser jag på om fodervärdsavtal så verkar det iaf som bättre och mer anpassningsbart för oss. Det jag har hittat har just användande som en paragraf med då ridning etc som val. Och även där kan man ev sätta en ersättningar.
Fast oavsett, står det inte i kontraktet alls om ridning så ska stallägaren inte rida hästen. Förstår inte riktigt ändå problemet. Stallägaren har ju gjort fel rakt av oavsett om det inte är något ni kommit överens om.Konkret. Jag sökte svar på en fråga och fick det - skulle jag skriva exakt alla detaljer om tider, erfarenheter om stallägarens familj, vem rider och varför, vad de säger om min hästar, vad jag sagt och till vem så skulle ni självklart vara i en bättre position att ge ett för er mer korrekt svar. Men det skulle bli ett mycket större spektrum av "korrekta" svar där alla skulle värdera det jag skriver olika.
Den värderingen kan ju jag och stallägaren prata om - vi som verkligen sitter på all fakta. Stallägaren är inte en bov på det sättet. Men jag förstår ju nu att beskrivningen(trådstarten) var ju mer laddad än jag trott... hade jag förstått hur laddat det här ämnet varit så hade jag kunna beskrivet mer att det inte handlar om att han är en bov, eller att vi är osams, men att det handlar om ett förhandlingsläge där jag inte riktigt var med på alla kontraktsformer och han som mer erfaren gett ett förslag som jag inte tycker passar.
Men det intressanta utgångsläget för mig var ju om ett inackorderingsavtal inte funkar, och det tror jag alla var ense om att det inte riktigt gör rakt av. Det vi har som avtal har inte ridning som ämne överhuvudtaget och läser jag på om fodervärdsavtal så verkar det iaf som bättre och mer anpassningsbart för oss. Det jag har hittat har just användande som en paragraf med då ridning etc som val. Och även där kan man ev sätta en ersättningar.
Jag har hamnat i ett litet dilemma, har hästen inackorerad med ett standardavtal.
Min stallägare har jag nu fått veta rider på min häst, då och då, frågade och fick då beskedet att det var ok enligt honom. Underförstått, att han får göra det.
Men stämmer det?
Kan man med en inacorderad häst räkna med att stallägaren rider hästen?
Om han nu vill nyttja min häst och rida - vilket jag kan tycka är ok - men då tycker jag att det inte handlar om inackordering längre, utan något annat?