Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har han full stam med ordentliga papper så kontaktar du rasföreningen i Sverige. Har han inte det får du registrera honom i Svenska hästavelsförbundet med okänd stam.
Det är inte säkert att det finns några hästpass i Turkiet, som är giltiga på det sätt som de ska vara i EU. De pass vi har idag är EUs påhitt.Behöver han verkligen registreras i Sverige? Han ska ju inte gå unghästchampionat, eller hur? Eller hade du tänkt att avla på honom?
Annars torde det räcka med den turkiska registreringen om du får med pass på honom. Vilket han borde behöva för att kunna passera gränserna.
Om han har turkiskt EU-pass behöver du ju inte göra ett svenskt. Fast du har nog bättre koll än jag hehe. Är Turkiet med i EU numeraHan har turkiskt pass men måste göra ett svenskt när han kommer hit. Tänkte det är lika bra att regga han i arab för han är ju renrasig. Tror inte jag kommer avla på honom. Isåfall för eget bruk i framtiden.
Om han har turkiskt EU-pass behöver du ju inte göra ett svenskt. Fast du har nog bättre koll än jag hehe. Är Turkiet med i EU numera
Tack för svar.Turkiet är inte med i EU.
Låter som en bra ideLite ändrade planer. Blivit mycket utgifter så kommer inte fått ihop pengarna till september. Tänkte åka ner och köpa honom då och få papper på att han är min. Sen tar jag hem honom i slutet av feb/början av mars nästa år. Vintern är endå lugnt för hästarna då har de vila från turisterna och äter upp sig. Känns taskigt att ta hem honom mitt i vintern här blir för stor chock.
Sv: Importera häst från Turkiet?
För dem vill ha 3000 euro för honom..
Inte för att jag har en susning om normala hästpriser i Turkiet men 3000Euro låter väldigt dyrt för en tioårig häst som används i verksamhet och inte fungerar.