A
Aniie
Jag har lite frågot ang, hästar importerade från Polen.
Har kollat omrking lite på internet om hästar till salu, och har sett att dom säljer kvalitets hästar från Polen rätt billigt.
Och jag undrar om det är någon som köpt häst utav dem.
Har pratat lite smått i telefon med en svensk som är säljaren till dem i polen.
Hästen kommer direkt från polen hem till stallet där den ska stå.
Och då har ja lite frågor som jag hemskt gärna skulle vilja ha svar på.
1. Kan man lite på dem? så man inte blir grundlurad.
2. Hästen har Polsktpass och är veterinärsbesiktigad, men lär besiktigas här i sverige innom en månad, och om hästen ej går igenom blir det återköp. (kan man lita på detta?) Lär man göra om passet till svenskt?
3. vad ska hästen vaccineras mot.
4. hästen lär väl inte stå i karantän här i sverige?
5. kan man försäkra hästen direkt den kommit till sverige
hoppas det är någon som har svar på detta som gjort ett köp av dem i polen, eller vet någon som gjort det.
Berätta gärna hur hela köpet går till, är det förskottsbetalning eller betalar man när hästen kommer till stallet.
mvh annelie
Har kollat omrking lite på internet om hästar till salu, och har sett att dom säljer kvalitets hästar från Polen rätt billigt.
Och jag undrar om det är någon som köpt häst utav dem.
Har pratat lite smått i telefon med en svensk som är säljaren till dem i polen.
Hästen kommer direkt från polen hem till stallet där den ska stå.
Och då har ja lite frågor som jag hemskt gärna skulle vilja ha svar på.
1. Kan man lite på dem? så man inte blir grundlurad.
2. Hästen har Polsktpass och är veterinärsbesiktigad, men lär besiktigas här i sverige innom en månad, och om hästen ej går igenom blir det återköp. (kan man lita på detta?) Lär man göra om passet till svenskt?
3. vad ska hästen vaccineras mot.
4. hästen lär väl inte stå i karantän här i sverige?
5. kan man försäkra hästen direkt den kommit till sverige
hoppas det är någon som har svar på detta som gjort ett köp av dem i polen, eller vet någon som gjort det.
Berätta gärna hur hela köpet går till, är det förskottsbetalning eller betalar man när hästen kommer till stallet.
mvh annelie