T
Thes69
Hjälp! Vår ponny har sedan hon kom till oss i början av juni varit världens goaste och keligaste häst, men i fm när dottern kom fram till henne i hagen la hon öronen bakåt och vände sig om och sparkade. Likadant när jag kom och skulle gå fram. Har inte sett det beteendet tidigare och det var riktigt otäckt. Ska tillägga att hon pga att hon gärna överäter och på inrådan från veterinär gått med betesreducerare i stort hela tiden sedan hon kom till oss. Vi har bra beten men nu när det inte är så kraftigt bete längre tänkte vi testa att släppa henne "lös" någon timme per dag för att sedan öka lite hela tiden. Vi började i måndags och det har inte varit några problem alls tidigare med att få på betesreduceraren, men som sagt idag när hon gått utan ca 1 timme och dottern skulle sätta på den igen var hästen som förbytt. Vad kan ha hänt och hur gör vi nu???? Hon har nu fått gå och beta hela dagen utan reducerare eftersom vi inte kommit åt henne, så nu finns två orosmoment, hennes ilska och att hon äter för mycket och blir sjuk :-( Min man gick ut själv i hagen i em och han fick komma fram till henne och då visade hon inga elakheter utan var "som vanligt". Jag vet att hästar är individer och att man inte kan lite fullt på dom, men detta är verkligen som att vända på en hand...jag är jättefrustrerad och orolig för hur det ska sluta...