Illaluktande träningskläder.

Jag tvättar ofta med ättika. Just för att motverka dålig lukt i både kläder och maskin. Ibland kör jag även en tom maskin på 90 grader med ättika. Just för att få bort alla tvättmedelsrester och äckliga bakterier som växer till när man tvättar ofta på låga temperaturer.

Jag bruka hälla ättika i tvättmedelsfacket tillsammans med tvättmedlet. Bra eller dålig vet jag inte men min tvätt/kläder luktar inte surt längre sedan jag började med det.Tvättar inte en andra gång, kläderna luktar aldrig ättika.
Hur mycket ättika brukar du ha i?
 
Mina träningskläder blir snabbt mindre fräscha luktmässigt.
Jag har förstått att man kan tvätta med ättika för att förhindra detta, men hur "gör" man?
Tvättar med ättika och sedan tvättar om kläderna med tvättmedel?
Eller räcker det att bara tvätta en gång?
Och var häller jag ättikan? :p
Jag hade provat tvätta dem förhand i handfatet. I med lite tvättmedel, häng sedan upp dem och använd dem som vanligt. :) :up:
Sedan hade jag tvättat dem när jag har tvättid.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: Zacci
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp