Påsar, främst till att ha hö i men oxå allmän samling av grejer.
Vita lådor med "flip-lock". Tror de säljs som sorteringskärl men jag använder de till foder. Har likadana hemma till hund- och kattmat. :)
"Bekväm" kökspall/stege till uppsittning.

Jag har inte massor från IKEA i stallet, men en del prylar är det iaf:

- Blå påsarna till hö och grejer (köpte en fin julvariant som alltid åker med i transporten med bra att ha-saker!)
- Pall för uppsittning.
- Låda för reservtäcke och liknande (de som ligger löst tenderar att bli smakade på av möss).
- Flera olika krokar.
- Handdukar till häst, putsning m.m.
- Skubba förvaringsfack fullpackat med benlindor.

Har väl de vanliga grejerna. Höpåsarna, förlåt, de blå kassarna ;)
De vita fodertunnorna som "alla" har, uppsittningspall, billiga handdukar och en trådback för smågrejer i sadelkammaren. Jag tror iallafall att den är från ikea, men är inte helt säker på just den. Och en lagerhylla som också är från ikea.
Ja, och så har jag någon stor plastförpackning med dragkedja (kommer inte ihåg vad de säljs som, kan vara däckförvaring kanske?) som jag har en del schabrak och täcken i.

Undra om inte @Bison har det?
Jag har! Dessutom ett antal andra grejer, några favoriter:
Byxgalgarna till schabrak, hänger på en gardinstång i taket
Köksstänger på flera ställen. På dem har jag t ex bett hängandes i s-krokar och olika byttor och korgar. S-krokar är dessutom bra att ha till mycket - jag har dem på olika ställen i stallet med hovkratsar på, och så har jag ett par shortchaps där draggrejen på dragkedjan är sönder - med en s-krok strategiskt placerad vid "stövelpåtagningsbänken" drar jag lätt upp dem ändå.

Höpåsar/packningspåsar. De blå till hö, jul-varianten (röda med ett vitt hjärta) till packning vid kurser, tävling mm. Och som tvättpåsar till och från stallet.
Plastbackar med lock i olika storlek. Till inte så stora till benskydd, paddar, reflexer, bogskydd... en stor till flugtäcken och andra tunna täcken.
Pax-garderob med byxhängare för schabrak.
Trådback i stallgarderoben
Skubba förvaring, till benskydd, lindor, förbandsmaterial mm
En stor förvaringspåse (till däck tror jag de annonseras som) där jag har några täcken
Sladdhållare, ser ut som de spöhållare som säljs i hästaffär, till just spö och andra småsaker (pensel till hovolja)
Uppsittningspall i trä

Det är nog mer om jag funderar en stund... Bra ställe att shoppa på :D

När jag började tänka efter så insåg jag att jag nog är missbrukare av Ikeaprylar...

Sadelkammaren:
* Matta Valby
* Adventsljusstake
* Paxgarderober 4 stycken samt då inredning till dessa
* Pall Bekväm
* Backar Samla (många)
* Backar Gles (ännu fler)

Stallet:
* Skoskåp Trones
* Pall Bekväm (ja, jag har en i stallet också för att slippa hämta den i sadelkammaren)

Matboxen:
* Foderlådor Sortera (8 stycken)
* Hylla Gorm (till foderlådorna :D)
* En sil
* Hushållspappershållare

Vagnsskulet:
* Hylla Gorm

Stallaltanen:
* Bord och 2 stolar

Logen:
* Blå påsar i oanad mängd

Det låter intressant. Vad är det för "pottor"? Vilken Ikea-namn har de?

De billigaste, för 19 kr. Ful grön färg. Heter LILLA.

Lånad bild

2015130932253101071575_sbig.jpg

Jag har ett antal påsar. Dessutom har jag en sån där liten vagn, ni vet en sån man kan hänga påsen på. Som en minisäckkärra.

Pall

Cavaletti-pottor ;)

Ett antal klädförvaringsgrejer, lite styvare nylonlåda med dragkedja. Har schabrak i två och selen i den tredje.

Källsorteringskärlen man kan stapla, med delat lock. De typ "alla" har och har foder i.

Samt en massa småsaker. Inkl diskborstar, spaghettislevar, bunkar och burkar.

Ikeakassar, hö/halmpåse, daglig bärning av allt utom sadel mellan sadelkammaren o lösdriften.
Plastbackar, täcken och schabrak. Minns inte vilka som är Ikea eller biltema..
Typ skubb? Och en trådback I stallgarderoben.
Tror när jag tänker efter att jag har mer från biltema..

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för pallar? Vi har jättehästar och kikar efter en högre modell men som fortfarande är stabil och inte kostar 3000. Ikeas...
2
Svar
23
· Visningar
1 411
Senast: Time Lord
·
Hemmet Sett att en del har Ikeas bestå väggskåp även i hallen. Fungerar de som vägghängd byrå? Vad har ni i den och hur ser er förvaring ut i...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: mars
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
273
Senast: Badger
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 918
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka