Twihard
Trådstartare
Idag flyttade min ena häst till ett nytt bete med 3 hästar. De går på stort bete o hälsade först på varandra från olika hagar så de vänjde sig, men de 3 andra jagar min 4åring väldigt mycket. Så fort de slutar betar min men hon får inte vara med, och de andra kan medvetet "gå till attack" för att jaga runt henne ett tag. Då tjuter min och sparkar efter dem, men hon är mindre. Så fort de slutar betar de/står de på varsin ände av hagen. Ikväll ville jag se hur min mådde. Då sparkade hon ner mig med ett tjut, men tror det berodde på att de andra 3 tittade på henne för de kom då mot henne o jagade bort henne.
Jag har aldrig varit med om så mycket spring och "ilska" mellan hästar vid insläpp. Visst skulle de 3 andra vara tajtare som gått några dagar ihop, men de har inte behandlat andra hästar så (de har haft andra kompisar förr på annat ställe).
Detta är ju bara första dagen typ 6 timmar. Men tror ni det kan ge med sig? Ska jag ge det några dagar? Detta är en mager hage mitt sto måste gå i, då hon inte kan gå på kraftigare, och har inget annat alternativ just nu lite luddogt skrivet, men vill inte att mitt sto är ledsen
Jag har aldrig varit med om så mycket spring och "ilska" mellan hästar vid insläpp. Visst skulle de 3 andra vara tajtare som gått några dagar ihop, men de har inte behandlat andra hästar så (de har haft andra kompisar förr på annat ställe).
Detta är ju bara första dagen typ 6 timmar. Men tror ni det kan ge med sig? Ska jag ge det några dagar? Detta är en mager hage mitt sto måste gå i, då hon inte kan gå på kraftigare, och har inget annat alternativ just nu lite luddogt skrivet, men vill inte att mitt sto är ledsen