Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@em-pirre hann först men det går säkert åt. Jag har en dunk rött vin och en vitt, räcker det?
Ja du kan ju inte säga att någon annans popcorn är godare!@em-pirre hann först men det går säkert åt. Jag har en dunk rött vin och en vitt, räcker det?
Vi får en härlig kväll!
En röd räcker. Skickar över nu
Min 3-åring kallade mig snorunge ikväll när han blev sur, ungefär samma sak. För övrigt har vi aldrig kallat honom det, måste komma från dagis. Förresten, påminner inte den här tråden om den inrättningen också?Nej, det är ju sällan någon annan än mina barn som tonåringar sagt något liknande.
I fortsättningen slipper jag se kommentarer från det hållet, så det är lugnt
@Lampan
Det här känns som en personlig vendetta. Är det så? Du kastar okvädningsord åt höger och vänster.
Jag gissar att du har ett annat nick i vanliga fall.
Helt normalt beteende av en treåring, om du frågar mig.Min 3-åring kallade mig snorunge ikväll när han blev sur, ungefär samma sak.
@Lampan
Det här känns som en personlig vendetta. Är det så? Du kastar okvädningsord åt höger och vänster.
Jag gissar att du har ett annat nick i vanliga fall.
Menar du att det är påhittatPrecis min tanke.
Menar du att det är påhittat
Fast å andra sidan finns det värre saker man kan bli kallad än "sur-/gnällkärring", frågan är väl vart man drar gränsen. I vissa sammanhang tål folk att bli kallade t ex surgubbe eller liknande, men andra ord som t ex "sopslut fittskräp" är värre. Det är nog frågan om tolkningar, jag ser det inte som så farligt om jag skulle bli kallad gnällkärring (redan blivit det i ett annat sammanhang), men orkar personligen inte bry mig om sånt.Tvivlar. @Lampan har använt sur- eller gnällkärringar som "kritik" mot andra användare i minst två andra trådar tidigare.
Oh!Jag menar att någon har (minst) dubbla personligheter.
Fast å andra sidan finns det värre saker man kan bli kallad än "sur-/gnällkärring", frågan är väl vart man drar gränsen. I vissa sammanhang tål folk att bli kallade t ex surgubbe eller liknande, men andra ord som t ex "sopslut fittskräp" är värre. Det är nog frågan om tolkningar, jag ser det inte som så farligt om jag skulle bli kallad gnällkärring (redan blivit det i ett annat sammanhang), men orkar personligen inte bry mig om sånt.
Det är väl lite som de säger "att man inte ska mata trollen" och "trollen" i sammanhanget är den som skrev skälsordet, att inte ge dom nöjet att se en upprörd typ. Det är en tanke av det hela.
NYTT NIIIIIIIICK pga känsligt ämneJag menar att någon har (minst) dubbla personligheter.
Du äger inte rätten att tala om för en annan användare om den upplever det som ett personangrepp eller inte. Det står ställt utom allt rimligt tvivel att begreppet surkärring är nedsättande, alltså ska det inte användas mot en annan användare. Gnällkärring tillhör samma kategori. Det spelar ingen roll om det finns värre ord eller inte, personangrepp är personangrepp oavsett hur mycket man än vrider och vänder på det.Fast å andra sidan finns det värre saker man kan bli kallad än "sur-/gnällkärring", frågan är väl vart man drar gränsen. I vissa sammanhang tål folk att bli kallade t ex surgubbe eller liknande, men andra ord som t ex "sopslut fittskräp" är värre. Det är nog frågan om tolkningar, jag ser det inte som så farligt om jag skulle bli kallad gnällkärring (redan blivit det i ett annat sammanhang), men orkar personligen inte bry mig om sånt.
Det är väl lite som de säger "att man inte ska mata trollen" och "trollen" i sammanhanget är den som skrev skälsordet, att inte ge dom nöjet att se en upprörd typ. Det är en tanke av det hela.
PM:a mig jag vill vetaOh!
Nu blir det spännande!
Det var inget bra på tv.. Detta är ju nästan som en deckare ju..
Vem är Bukaren med dubbla personligheter!
NYTT NIIIIIIIICK pga känsligt ämne