Ignorera nick på forum

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du äger inte rätten att tala om för en annan användare om den upplever det som ett personangrepp eller inte. Det står ställt utom allt rimligt tvivel att begreppet surkärring är nedsättande, alltså ska det inte användas mot en annan användare. Gnällkärring tillhör samma kategori.
Jag har heller inte skrivit att jag äger någon rätt, så vet inte vart du fick det ifrån. Skrev bara vad jag själv upplevt och att det är tolkningsfråga vad som räknas till påhopp respektive grovt påhopp.

I sammanhanget "vad som är OK att kalla varandra på Buke" är väl dock surkärring mm inte det minsta OK. Att det sen är något som upprepas i tråd efter tråd, trots både protester och diskussion om att man faktiskt inte beter sig så gör det enligt mig etter värre.
(Och att det finns värre saker gör inte en annan dålig sak bättre.)

Jag håller helt med om att man inte ska mata troll, jag har dock inte tolkat att TS är ett troll så något slags naivt hopp om bättring finns väl kvar i mig ändå.
Jag är inget troll
En person kom med en sur kommentar och jag kallade hen surkärring. Det va befogat

Jag har heller inte skrivit att jag äger någon rätt, så vet inte vart du fick det ifrån. Skrev bara vad jag själv upplevt och att det är tolkningsfråga vad som räknas till påhopp respektive grovt påhopp.

Men nog är det väl bättre att vi sätter ribban redan vid påhopp, istället för att tillåta upp till grovt påhopp? Då slipper vi både tveka om tolkningar och får ett forum där påhopp öht inte är tillåtet.
(Så vitt jag vet ligger ribban där redan idag, så det är väl en teoretisk frågeställning.)

Jag kan tycka att det inte är riktigt okej att säga att någon trollar eller använder ett annat nick. Det är ju plättlätt för moderatorerna att kolla om en IP adress används av flera nick - så de har garanterat koll och jag tror att Lampan redan är nagelfaren på den fronten

Och jag menar att du snackar i nattmössan när du skriver att det finns något slags tolkningsföreträde = du tar dig rätten att bestämma. Det finns ingen tolkning, det finns rätt eller fel när det gäller personangrepp.

Popcorn-boom-Is-there-room-for-growth-competition.jpg
.
:d

Ja där håller jag med
Jag tyckte surkärringen gjorde ett påhopp på mig

I sammanhanget "vad som är OK att kalla varandra på Buke" är väl dock surkärring mm inte det minsta OK. Att det sen är något som upprepas i tråd efter tråd, trots både protester och diskussion om att man faktiskt inte beter sig så gör det enligt mig etter värre.
(Och att det finns värre saker gör inte en annan dålig sak bättre.)

Jag håller helt med om att man inte ska mata troll, jag har dock inte tolkat att TS är ett troll så något slags naivt hopp om bättring finns väl kvar i mig ändå.
Just i detta specifika fall vet jag inte vad som försigått i tidigare trådar.
När jag skrev det där om troll, menade jag inte att TS är ett troll, var mer ute efter samma princip som man använder för att ignorera troll, på tal om att ignorera.

Just i detta specifika fall vet jag inte vad som försigått i tidigare trådar.
När jag skrev det där om troll, menade jag inte att TS är ett troll, var mer ute efter samma princip som man använder för att ignorera troll, på tal om att ignorera.

Men det spelar ju ingen roll vad som hänt i tidigare trådar för att bedöma om "surkärring" är ett påhopp i den här tråden. Att det hänt tidigare gör saken värre, men den är illa nog när den står ensam.

Men nog är det väl bättre att vi sätter ribban redan vid påhopp, istället för att tillåta upp till grovt påhopp? Då slipper vi både tveka om tolkningar och får ett forum där påhopp öht inte är tillåtet.
(Så vitt jag vet ligger ribban där redan idag, så det är väl en teoretisk frågeställning.)
Jo, det vore det bästa men det verkar tyvärr vara mycket som "slinker igenom" och då blir det lite förvirrat vad som egentligen gäller.
Kanske är det så att det som slinker igenom är sådan som inte blir anmält?

Ja där håller jag med
Jag tyckte surkärringen gjorde ett påhopp på mig
Hahahaha nu blir det bara för mycket :laugh: Det blir ju humor av alltihopa :D

*uppfostra hit och uppfostra dit* min känsla i detta är att denna @Lampan driver med er allihopa. Nej inte mig, det går inte, för jag bryr mig inte :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 460
Senast: hollypolly
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 546
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
893
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar