Sv: Igelkott

flyttar till en stuga i januari. Tyckte att de verkar vara utmärkta små husdjur. Katter kommer de finnas nog av på gården och likaså hundar. så något litet i huset vore inte illa.
sen är det ju så söta :love:

flyttar till en stuga i januari. Tyckte att de verkar vara utmärkta små husdjur. Katter kommer de finnas nog av på gården och likaså hundar. så något litet i huset vore inte illa.
sen är det ju så söta :love:

Du vet att dom ska ha en 20kvm stor bur va. Så om det är en liten stuga blir det svårt o följa.

japp jag vet att det krävs utrymme, stugan är på 70 kvm och övervåningen lär jag inte använda endå, så plats finns det. Sen kan man faktiskt låta de gå lösa på nedervåningen.
Bara att se till att det är kottesäkert.

Det lustiga är ju att man får knöla ihop marsvin som har ett liknande rörelsemönster i en bur som är 80 x 40 cm.

man kan ju hoppas att de som faktiskt har de i bur låter de gå ute i en liten inhängnad eller lösa i rummet under uppsikt iaf.
Inget djur kan må bra av sådan liten yta.

utom möjligtvis våra fåglar som vägrar lämna sin bur :eek: , men det är off topic...

Det lustiga är ju att man får knöla ihop marsvin som har ett liknande rörelsemönster i en bur som är 80 x 40 cm.

Ja sen är reglerna dumma på just igelkott då de tillhör "tropiska djur" o ska alltid hållas inne. Sen får man ha tio kottar på 20kvm men igelkotts honor är revir benägna o kan börja slåss så reglerna är knepiga kring kottar.

Jo, de kallas så, men den har ingen relation till ekorrsläktet. Det är ett australiskt pungdjur, en possum. Du kanske tänkte på en opossum?

Ok. Ja det vet jag iaf :D
Nae, har sett några bilder på andra possums så jag trodde verkligen inte att flygpungekorrar var possums. Då har man lärt sig nåt nytt då! :D

Liknande trådar

Däggdjur Tyckte det var dags för en egen tråd för oss med igelkottar. Nä inte tama inomhus utan vi som värnar om gänget i trädgården. Själv har...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: jemeni
·
Övr. Djur Vi har igelkott(ar) under altanen, och ska nu bygga ett rejält staket runt hela tomten och även näta inne i häcken. Hur stort hål...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: ameo
·
Trädgård & Växter Jag funderar på att köpa robotgräsklippare och även om det senaste åren inte varit några igelkottar häromkring vill jag ju ha en som är...
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: MissFideli
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
584
· Visningar
14 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka