Igångsättning...

D

dorisdoris

Jaha, ibland blir det inte som man tänkt sig...

Första barnet startade med värkar och efter en förlossning enligt regelboken var han ute...

Med nr 2 nu så hade jag vattenavgång i natt vid 23, så vi åkte in förlossning för att kolla upp, men naturligtvis såg de inget vatten... var inne på fm idag igen eftersom det fortsatt rinna under natten, de såg inget heller men läkaren vågade inte chansa utan bokade in mig för igångsättning imorgon kl 8!

Öch jag som absolut inte vill ha ngt värkstimulerande... en av mina största orosmoment... o så blir det så här :(

Har fö inga värkar alls...

TRodde det skulle vara så här struligt med 1:an och inte med 2:an...

Sv: Igångsättning...

Det kommer säkert att gå jättebra! Tänk, imorgon kanske du har ditt lilla barn i famnen! :love:

Jag var också rädd för värkstimulerande och när jag fick krystvärkar vid 8 cm och inte öppnade mig mer på tre timmar så vägrade jag värkstimulerande under några timmar, vilket gjorde att min förlossninge blev lite onödigt lång och jobbig. När jag väl gick med på värkstimulerande gick allt på ett kick, och plötsligt hade jag en liten bebis på magen!

Inte för att det är direkt samma sak med en igångsättning och värkstimuelrande när förlossningen redan är igång, men ville bara peppa lite =)

Lycka till!

Och nej, allt blir inte som man tänkt sig... och nu är du inställd på att bli igångsatt, och det kanske inte blir så heller. I natt kanske det kommer igång av sig självt, vem vet?

//Julia

Du, det ordnar sig. :) Jag blev också igångsatt med tvåan och tyckte det var rätt surt eftersom ettan kom igång av sig själv. Hade ju räknat med att tvåan skulle vara snabbare och smidigare. Det är mycket möjligt att det drar igång inatt av vattenavgången, för mig startade värkarna genom att de tog hål på hinnorna så att vattnet gick. Och skulle det inte göra det utan du behöver värkstimulerande istället så överlever man det med, lovar!

Lycka till imorgon! Du kommer ju att ha bebisen ute såhär dags imorgon, med allra största sannolikhet :)

Hej!

De fick sätta värkstimulerande på mig också.
Här gick vattnet en onsdag kväll, inga värkar, igångsatt på en fredag fm.
Det gick hur bra som helst och värkarna var starka och väldigt täta, men det gjorde ju iallafall att förlossningen gick rätt snabbt. Fick dropp ca 11 på fm och Martin föddes kl 15.30.:love:

jag fick värkstimulerande pga av väldigt långdraget öppningsskede ( fick knalla runt på förlossningen ca 1½dygn innan de satte in droppet) kan säga att jag var oehört lättad när värkarna började ge resultat istället för att bara pinas... jag trodde det skulle vara mkt värre än vad de faktiskt var, de kommer gå bra!!!

gissar att du redan fött vid detta laget? Men igångsättning behöver inte bli helt galet, vet många som satts igång och det har gått i raketfart... Det är nog ganska ovanligt att det tjorvar och kämpar emot... du behöver (behövde) säkert bara lite hjälp på traven :) berätta gärna hur det gått!

Jag sattes ju igång men det var med ettan och infekterad livmoder som vägrade samarbeta!

Ja, nu har jag fått vår fina söta dotter!

På natten mot fredagen fick jag relativt svaga värkar var 10 min som avstannade när jag duschade.

Vi åkte in och jag blev igångsatt vid 13 med dropp, var faktiskt öppen 3 cm då.

Blev undersökt vid 16.30, och då hade jag bara öppnat mig 1 cm. DÅ var jag nära att ge upp, hade svinont, lustgasen hjälpte inte (tog den för sent hela tiden), och TENS:en lindrade bara hjälpligt.

Så vid 17.45 så hade jag fått nog, då ville jag ha EDA, men när de undersökte mig var jag öppen hela 7 cm hallelujja! Så då var det för sent naturligtvis... (sak samma förlossning nr 1)

Så när BM gått så tog jag sambon, TENS:en ctg sladdarna, droppet, den fina blöjan in med på dass för att pinka, men när jag väl skulle göra det så var det bara en massa blod överallt och jag kände att bebis ville ut nu! Så jag skek på sambon att larma och då kom BM springande :D Så enligt sambon fick de iväg mig o alla sladdar till sängen i en väldig fart ch väl där bara slet de av mig alla sladdar som var i vägen, och 18.12 föddes världens sötaste lilla tjej!:love:

Jag tyckte det var lite chokartat att allt gick så himla snabbt på slutet, och att jag inte fick lustgasen att fungera var en verklig besvikelse :mad:

Men om man räknar med att jag blev igångsatt vid 13, så tog det bara 5 h innan hon var ute, och det värsta var nog eg tröstlösheten när jag hade så ont var så trött och bara öppnat mig 1 cm på 3.5 h...

Det var då jag började förstå alla dessa mammor som ligger timmar i värkar...

EFtersom det var tidig vattenavgång fick vi åka hem i måndags, med återbesök på tisdagen för gulsot, och då fick vi även stanna kvar över natten och sola, så nu är vi hemma på permission och skall åka o ta ett prov imorgon för att se om de släpper oss eller om det bli ännu mer solning...

Liknande trådar

Hundhälsa Ungefär som trådtiteln säger. Betty är sjuk och varit sedan 21 oktober. Då började det med att hon kräktes och ville ut frekvent...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 544
Senast: Monifa
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 600
Senast: ako
·
  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
337 246
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar