Igångsättning

TeamLundVer

Trådstartare
Jag har varit hos vet. med lillskrutten idag och fått klartecken att börja sätta igång honom (han har fram tills nu skrittats för hand/ under ryttare ca 40min/ dag).

Jag ska alltså börja jobba honom lite lätt i trav och ev. även introducera galopp innan vi ska på återbesök om 14dgr.

Han är numera helt ren efter att ha haft hovledinflammation + inflammation i strålbenslamellerna (allt pga en j**la hovböld) bägge fram. Vä bak har han haft en felbelastning som rättats till genom ringsko.

Jag kommer enbart rida honom i ridhus (överpigg) dessa 2 veckorna, tänkte komplettera med skrittmaskin.

Hur hade ni lagt upp det hela?
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 846
Hästvård Jag tar historien från början. Förra sommaren var jag med och red in en häst, fastnade så för den att det slutade med att jag köpte...
Svar
4
· Visningar
2 504
Hästvård Mitt 16-åriga sto har haft en tråkig höst med tappskor och hovbölder, framförallt på vänsterfram. Nu har jag äntligen kommit igång...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
11 519
Senast: wapasha
·
Hästvård Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av ledproblem än jag, vad ni tror om framtidsutsikterna för den här hästen...
2
Svar
38
· Visningar
7 335
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp